Den store budgettråden!

Den siden så vel ganske jalla ut spør du meg. Klokken du sikter til er heller ikke på lager.

Selv hadde jeg ikke kjøpt en klokke fra et ".net" domene, med msn adresse...Gå heller for Ebay;)


"Payment:

1> Paypal

longhua1111@msn.com (Under US $2000 accept Paypal)"
 
Beklager, kjenner ikke til Minorva, men hva med en Hamilton Jazzmaster Traveler?

Syntes denne så fin ut, og de andre klokkene i Jazzmaster serien får jo mye skryt! :D

Ja jeg har sett på en annne jazzmaster også, fine dem, ingen tvil om det.. Men jeg tror jeg trenger noe som er litt mer robust =) sitter kun halvparten av tiden på daten, å resten flyr jeg rundt :p
 
Jeg har skumle tendenser når det kommer til denne:
81WYWTLqIuL._AA1500_.jpg

Denna får noen skumle blikk også, den er høyst affordable:
81PECJdttUS._AA1500_.jpg

Og jeg liker veldig godt innsyn til verket:
81QmIKP4IoL._AA1500_.jpg

Bulova klokka ligger på rundt 1800 (!) på amerikanske amazon, men de sender den ikke til norge, så da måtte jeg evnt kjøpt den på amazon.co.uk, og der er den litt dyrere.

Ellers har det blitt noen seikoer etterhvert, både monster og seiko 5.
Bulova bruker de orient verk? Og er det kun automatikk, eller også opptrekk?
 
Her har du GMT, Random.

ETA 2824-kopi, enkel og elegant skive, små detaljer som f.eks. blåfarge på GMT-viseren, gir et totalinntrykk langt over hva man forventer for $130 levert på døra. Urmakeren klødde seg i hodet av forundring over "hva disse kineserne får til".


019-1.jpg
 
Her har du GMT, Random.

ETA 2824-kopi, enkel og elegant skive, små detaljer som f.eks. blåfarge på GMT-viseren, gir et totalinntrykk langt over hva man forventer for $130 levert på døra. Urmakeren klødde seg i hodet av forundring over "hva disse kineserne får til".


019-1.jpg

Haha, den var jo latterlig billig ja.. kanskje jeg må prøve en slik :D hvor selges slike!? ebay?

Fant siden dems nå, kjøpte du direkte fra dem?

Edit: ser ikke ut til at de har noen klokker for salg lengere!? :S
 
Er det noe slikt som mere seriøse kinesiske produsenter? Har noen mekaniske ur fra hong-kong, og de er så dårlig laget att de gikk i stykker etter en måned på hånd.
 
Joda, Steve eller Mike eller hva han nå heter, har masse klokker tilsalgs.

Dette er en av flere som etter hvert har kommet på banen der borte. De har egne tråder om disse klokkene på WUS.

Sjekk hjemmesiden her: http://www.perpetual-watch.com/collection.html

Regulator, Tourbillion, Chronograf - fritt valg.

Her på forumet er det også en egen tråd om disse klokkene. Det var Tudor som startet den og han presenterer der sine tre Perpetuals: http://www.tidssonen.no/forum/showt...sjon-av-mine-3-Perpetual.&highlight=perpetual
 
Joda, Steve eller Mike eller hva han nå heter, har masse klokker tilsalgs.

Dette er en av flere som etter hvert har kommet på banen der borte. De har egne tråder om disse klokkene på WUS.

Sjekk hjemmesiden her: http://www.perpetual-watch.com/collection.html

Regulator, Tourbillion, Chronograf - fritt valg.

Her på forumet er det også en egen tråd om disse klokkene. Det var Tudor som startet den og han presenterer der sine tre Perpetuals: http://www.tidssonen.no/forum/showt...sjon-av-mine-3-Perpetual.&highlight=perpetual

Har sendt dem mail... Dem har bare en klokke type igjen, var vist flere måneder til de kanskje fikk inn denne GMT'n igjen..
 
Her har du GMT, Random.

ETA 2824-kopi, enkel og elegant skive, små detaljer som f.eks. blåfarge på GMT-viseren, gir et totalinntrykk langt over hva man forventer for $130 levert på døra. Urmakeren klødde seg i hodet av forundring over "hva disse kineserne får til".


019-1.jpg

Hyggelig at du fortsatt har den klokka selv om samlingen din har tatt ganske av, Minuteman! Perpetual-klokkene er veldig fine til prisen, og selgeren er et skikkelig servicemenneske.
 
Hyggelig at du fortsatt har den klokka selv om samlingen din har tatt ganske av, Minuteman! Perpetual-klokkene er veldig fine til prisen, og selgeren er et skikkelig servicemenneske.

Ja dem svarte også meg veldig fort, selvom det var "triste" nyheter! :) Tror nok kanskje det blir til en handel hvis/når klokken kommer tilbake!
 
Jeg har jo som sagt tidligere i tråden 3 stk Perpetual klokker og Alex som han heter hos Perpetual er meget service innstilt. Komunikkasjonen er det heller ikke noe å si på. Er for øvrig svært fornøyd med mine klokker ifra Perpetual. Kona bruker sin(min) PR(Power Reserve) svært ofte.
Mye klokke for svært lite penger. Lykke til med en evt handel. :D
 
Denne tråden bør holdes levende. Her er en klokke som jeg synes er meget pen og som man får for ca. 600 dollar. Ikke dårlig:
Seiko.jpg
 
Jeg har investert i en super-oyster lenke fra yobokies til min skx-mod. Syntes resultatet ble riktig så bra, og med bedre tilpassning mot lugsene enn lenken fra will jean (basert på bildene tilgjengelig på www)...

IMG_2483.jpg


Original Seiko Clasp

IMG_2488.jpg
 
81PECJdttUS._AA1500_.jpg


81QmIKP4IoL._AA1500_.jpg

Bulova klokka ligger på rundt 1800 (!) på amerikanske amazon, men de sender den ikke til norge, så da måtte jeg evnt kjøpt den på amazon.co.uk, og der er den litt dyrere.

Bulova bruker de orient verk? Og er det kun automatikk, eller også opptrekk?

Dette var en snasen kar! (klokken). Noen som har kjennskap til Bulova og byggekvaliteten deres? Klør litt i fingrene mine når jeg ser denne..
 
Bra greier! Tar yobokies' endestykker de tykke pinnene nå da? Den gangen jeg sammenliknet gjorde de ikke det, og jeg syntes wjean sine hadde best integrasjon mot kassen.

Jepp!

Lenken jeg har kaller han evo s, har SEL og tar de originale springbarene. De leddene som kan fjernes for justering av lenken er festet med skruer istedetfor de vanlige stiftene med krage.

Etter en dags bruk er jeg godt fornøyd. Prisen var 77$ inkl frakt.
 
Har en liten kjærlighet til Seiko klokker.. Billige og ser bra ut, spesielt da dykkerklokkene :) Blir noen Seiko klokker i nærmeste fremtid. Ser de selges jo her på sonen også i ny og ne.