Den store budgettråden!

Medlem
4. mars 2011
Innlegg
3.344
Sted
Lier
Det er vel ingen tvil om at de fleste klokkeentusiastene her inne har en forkjærlighet for de litt dyrere merkene, meg selv inkludert, men jeg har en tendens til å bli veldig interessert i budget-klokker hver gang klokkekontoen er tom :) Kall det ventepølse, kall det galskap, men også bare en kjærlighet for alt som heter klokker, både dyre og rimelige. Mange av oss surfer jo timesvis med klokker hver dag, og det finnes jo utrolig mye kult der ute til hyggelige priser. Hva ser dere på? Hva har dere nettopp kjøpt? Hva skal kjøpes? Tenker vi setter makspris på ca. $1000.

Jeg har et par budgetklokker igjen i samlingen etter en del utbytte i det siste. En av mine favoritter, som har blitt en keeper gjennom en del utskiftinger er denne. Artig variant til ca. $150

orca6o.jpg

Citizen Orca
 
Dette kan fort bli en skummel tråd, tøffe klokker til en billig penge frister jo alltid ;)
Har selv akkurat kjøpt megmen Seiko orange monster, men har ikke fått hentet den på posten enda, så bilde får komme senere :) Venter også på 3 vintage disney klokker som går under budsjett klokker :)
 
Seiko Orange Monster er vel selve grunnen til at jeg starter denne tråden :) En ekte WIS-klokke til særdeles hyggelig pris! Har enda ikke skaffet en selv, men den er på listen!
 
Personlig trives jeg veldig godt med Seiko SPORK som jeg kjøpte for litt siden.
 
Seiko SPORK er selvsagt. Glossy diver eller Fiftyfive Fatoms som den kalles er også en kongeklokke til knallpris.

Er forøvrig fan av Stowa. Spesielt Flieger er et knallkjøp.

Flieger-m-Logo-o-Datum-5.jpg
 
Bra initiativ!
Har en Citizen ecozilla med suppa adaptere som passer bra her!Litt brutal i str,men liker den godt Siden tapatalk ikke funker for øyeblikket får jeg prøve meg på noen bilder i kveld:D
Blir spennende og se hva som lurer rundt i de tusen klokkebokser!

Huff...dette kan bli en skummel tråd...Men gøy!
 
Kanskje litt off topic, men når klokkekontoen er tom og kløen kicker inn så går det helst i remmer egentlig.
 
En kan jo lett få en solid diver med brukbare urverk til godt under $1000, feks fra Deep Blue. Og den ultimate budget auto klokka, Seiko 5 starter jo på bare på et par hundrelapper.
Selv har jeg noen godsaker på vei som jeg skal vise i denne posten så snart det lar seg gjøre.

Liker oppsynet på Stowa må jeg si. Hva er prisen på den fliegeren?
 
Heldigvis har jeg klart å holde meg litt på matta om dagen, og tror og håper at jeg skal klare å styre unna en stund til fremover.

Fant ut at med en ventepølse/budgetklokke i måneden ble det fort trøblete å kjøpe de klokkene man egentlig hadde lyst på. Kom liksom aldri lenger enn ventepølsene

Klokker i det segmentet jeg har hatt i år er:
Helson Shark diver
Tre vintage omega
Hamilton Khaki king II
Orient Cem
Vintage Rolex oyster

Har også hatt en Seiko Glossy diver på rundgang i vennegjengen og skal til med å sende rundt en Hamilton Jazzmaster nå i disse dager.

Har tenkt å vente litt nå og spare til noe skikkelig (det har jeg forøvrig alltid), men kjenner det kribler etter både en SKX009 og en lekemilsub fra orangewatches.
 
Morsom tråd! :D

Denne Seikoen faler vel innenfor kategorien budget:

SARB033
IMG_1509.jpg


Har også en Orient New Mako som jeg bruker mye:

2011-09-08201639.jpg
 
Jeg må si jeg er utrolig fornøyd med denne fliegeren fra Archimede. Selges overraskende billig på f.eks Gnonomwatches.com ($660)
 
Seiko skx 009 mod. Litt over tusenlappen for klokka og noen hundrelapper for modden.

DSCF0031.jpg
 
Jeg får bidra med min budsjettklokke. Ikke mye WT, men har tenkt å bruke den som "sommerbeater"
Seiko5.jpg
 
Men - jeg har vel oppdaget, som så mange før meg - at det er bedre å spare litt til og heller se på alt som finnes på bruktmarkedet for ca 2000$............