Den lille Moritz Grossmann-tråden

Jon Henrik

Ansvarlig redaktør
Medlem
12. okt. 2007
Innlegg
6.084
Sted
Fredrikstad
Moritz Grossmann er et merke jeg har visst om flere i år, men aldri riktig helt tatt meg tid til å sette meg inn i.

Nylig fikk jeg mulighet til å klå litt på noen av deres klokker, og det var en veldig hyggelig opplevelse. Jeg visste det var bra, men ikke bra.

Hele omtalen ligger her: https://www.tidssonen.no/moritz-grossmann-benu-power-reserve/

moritz-grossmann-benu-powerreserve-04732-2.jpg


moritz-grossmann-benu-powerreserve-04734.jpg
 
God anmeldelse. Enig med tankene dine i konklusjonen, spesielt vedrørende lugsene og sandblåsingen av verkplaten. Spesielt sandblåsingen trekker ned helhetsinntrykket til urverket ganske mye, da nivået på finishen er veldig høyt ellers.

Men en råflott klokke er det uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: Jon Henrik
Ble mektig imponert da vi ble vist flere modeller med Peter Naid fra MG i Oslo. Dette står på ønskelista.
 
Jeg har akkurat avsluttet en kjøpsvurdering hvor MG var på listen sammen med ALS, PP og Moser mf. Kravspesifikasjon var, Ny, 41-42 mm rose gold, manuell, minst en komplikasjon(dato eller GMT).
MG et et veldig Tysk selskap og som påpekt begrenset distribusjon, ikke at det holder meg vekk da jeg både taler tysk og gjerne handler der hvor produktet finnes!
MG falt ut rett og slett på Value for money, ja kjøpere i dette segment vurdere faktisk dette! Tror neppe en norsk forhandler fra eller til vill endret dette stort.
 
MG falt ut rett og slett på Value for money, ja kjøpere i dette segment vurdere faktisk dette! Tror neppe en norsk forhandler fra eller til vill endret dette stort.

Det er et interessant perspektiv. Kan du utdype det litt?

På value mener jeg MG leverer. Nå varierer det jo litt fra modell til modell, men generelt så vil jeg driste meg til å argumentere for at Grossmann slår samtlige nevnte kandidater på finisj.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Ja på det punkt, finish! Men når jeg vurdere hele bildet av pris, funksjon og finish kommer bildet noe annerledes ut. En power reserve på kun 46h og uten indikator blir den en utfordring i daglig bruk litt på linje med en ALS Zeitverk.
Nå hører det med til historien at jeg ikke har prøvet MG Dato på hånden og mitt inntrykk da ville omprioritere i totalen. En forhandler sentralt i Oslo kunne endret det!
 
Av alle klokker jeg har håndtert, så kommer MG meget høyt på listen. Liker spesielt funksjon for igangsetting av klokken etter at tiden er stilt. Og det er meget høy kvalitet på finish som nevnt over.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine og Edzilla
Fikk brev i dag
3F1C777D-D6CF-460E-AC18-1240EC7433C1.jpeg
fra MG stilet til Dr. Nielsen! Ja de er formelle disse tyskere... oppdaterte prislister, brosjyre og USB , Nice!
 

Vedlegg

  • 4EED4B53-777E-425D-8625-94A2C03F84C1.jpeg
    4EED4B53-777E-425D-8625-94A2C03F84C1.jpeg
    125,8 KB · Visninger: 0
  • C2C5A191-7B19-4BF8-8CE7-4390572D56BD.jpeg
    C2C5A191-7B19-4BF8-8CE7-4390572D56BD.jpeg
    68,3 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: andres og Edzilla