Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

God dag!

Jeg skal en tur til Stockholm om et par uker, og har i den forbindelse kikket litt på hva markedsdelen til klocksnack for å se om det kanskje er noe som frister.

Mye fint til salgs der, men med dagens kurs og moms var det egentlig lite som var aktuelt å vurdere, så jeg slo tanken fra meg.

Helt til jeg la merke til en Tudor Snowflake som jeg syns var ganske fin. Her er link:
https://klocksnack.se/threads/tudor-snowflake-94110.73954/ Jeg håper dere her inne med litt bedre kunnskap og innsikt kan gi noen meninger om stand, hva som evt er byttet/ikke byttet, og til slutt hva som tenkes om pris.

Jeg personlig synes kassen ser tykk og skarp ut, men er ikke veldig trent på dette. Bezelinsert er jeg usikker på om er original?
Og prisen på hva disse bør ligge på har jeg ingen anelse om.

Setter stor pris på å høre hva dere andre tenker :)
 
God dag!

Jeg skal en tur til Stockholm om et par uker, og har i den forbindelse kikket litt på hva markedsdelen til klocksnack for å se om det kanskje er noe som frister.

Mye fint til salgs der, men med dagens kurs og moms var det egentlig lite som var aktuelt å vurdere, så jeg slo tanken fra meg.

Helt til jeg la merke til en Tudor Snowflake som jeg syns var ganske fin. Her er link:
https://klocksnack.se/threads/tudor-snowflake-94110.73954/ Jeg håper dere her inne med litt bedre kunnskap og innsikt kan gi noen meninger om stand, hva som evt er byttet/ikke byttet, og til slutt hva som tenkes om pris.

Jeg personlig synes kassen ser tykk og skarp ut, men er ikke veldig trent på dette. Bezelinsert er jeg usikker på om er original?
Og prisen på hva disse bør ligge på har jeg ingen anelse om.

Setter stor pris på å høre hva dere andre tenker :)

Personlig liker jeg snowflake veldig godt selv, men jeg liker de litt eldre og gjerne blå skive. 94110 er av litt nyere dato, kom på starten av 80 tallet. Jeg føler den havner litt midt mellom nytt og vintage. Pris på den burde ligge på 40k, men sikkert mulig å skvise 45k også.
 
Den her ble lagt ut på finn i dag, og fikk ikke ligge lenge før den ble markert "solgt". Noen som har gjort en kjempedeal, eller hva?
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=103744531
Leger ved et screenshot også:
Screenshot_20170905-150049.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Mons
Den her ble lagt ut på finn i dag, og fikk ikke ligge lenge før den ble markert "solgt". Noen som har gjort en kjempedeal, eller hva?
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=103744531
Leger ved et screenshot også:
Vis vedlegg 56379

"Mariage" klokke er en romantisk måte for å beskrive det som egentlig er en "Frankenstein" klokke.
Da er det ikke noe "WOooAA DEAL" etter min mening.
Men hvilken deler er skiftet?
På bildet ser det sånn ut som bezelen er en gull patinert asiatisk "remake" : den ser litt for ny ut for å bli en så gammel "bakelite insert"...
 
Og folk som vet hva en James Bond-nato er, vet typisk også at vintage SM300 går litt høyere. Selv om det ikke var den originale natoen. ;)
 
Jeg ser først og fremst på skive og bezel. Disse er garantert fake, og kjent
i vintage-verden. Da tipper jeg at kasse/baklokk også er av samme opphav....

Ja, skiven ser også ut som en helt nye Hong-Kong gull-patina...
Kassen er kanskje original men det hjelper ikke mye på saken: klokken er definitivt en Franky Boy uten stor verdig.
Jeg har det bedre med min Watch-co med byttedeler fra Omega.
Seamaster 300.jpg
 
Ja, skiven ser også ut som en helt nye Hong-Kong gull-patina...
Kassen er kanskje original men det hjelper ikke mye på saken: klokken er definitivt en Franky Boy uten stor verdig.
Jeg har det bedre med min Watch-co med byttedeler fra Omega.
Vis vedlegg 56421
Enig, disse er utrolig kule. Og siden de ikke har den samme vintage verdien så kan man bruke den som daily beater. Skulle ikke solgt min kjenner jeg ;)
 
Enig, disse er utrolig kule. Og siden de ikke har den samme vintage verdien så kan man bruke den som daily beater. Skulle ikke solgt min kjenner jeg ;)

Ja, Omega hadde en skikkelig vinner der.
De skulle rett og slett vurdere en ny versjon som de har gjort med en del andre.
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Her ser det ut som jeg ikke trenger å kommentere så mye... :)

Fake bezel, (antageligvis) fake skive, disse T-skivene er veldig ofte fake. Og i alle fall inni en "sivil" kasse uten faste barretter. Ellers vanskelig å si ift resten med utgangspunkt i bilde. Morsomt å se om kjøper tror han har gjort et kupp og prøver å selge den her (eller på Finn) som ekte vare og til en pris nord for 60.000...

Sånne folk er det alltid morsomt å krangle med. :D
 
Huff... Vintage er et minefelt for de som ikke har full kompetanse på området.

Dette er sikkert en grei og god klokke, men en klokke til kanskje tusenlappen.... Trist at noen har blitt lurt....

8