Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Ja, skiven ser også ut som en helt nye Hong-Kong gull-patina...
Kassen er kanskje original men det hjelper ikke mye på saken: klokken er definitivt en Franky Boy uten stor verdig.
Jeg har det bedre med min Watch-co med byttedeler fra Omega.
Vis vedlegg 56421
Enig, disse er utrolig kule. Og siden de ikke har den samme vintage verdien så kan man bruke den som daily beater. Skulle ikke solgt min kjenner jeg ;)

Enig, disse er utrolig kule. Og siden de ikke har den samme vintage verdien så kan man bruke den som daily beater. Skulle ikke solgt min kjenner jeg ;)

Ja, Omega hadde en skikkelig vinner der.
De skulle rett og slett vurdere en ny versjon som de har gjort med en del andre.

• Liker
Reaksjoner: andres
Her ser det ut som jeg ikke trenger å kommentere så mye... :)

Fake bezel, (antageligvis) fake skive, disse T-skivene er veldig ofte fake. Og i alle fall inni en "sivil" kasse uten faste barretter. Ellers vanskelig å si ift resten med utgangspunkt i bilde. Morsomt å se om kjøper tror han har gjort et kupp og prøver å selge den her (eller på Finn) som ekte vare og til en pris nord for 60.000...

Sånne folk er det alltid morsomt å krangle med. :D

He-he! Ser nå at skiva har "stubbies"... :)

Uten navn 2.png

EDIT: Det bekrefter da at skiva også er fake.

Huff... Vintage er et minefelt for de som ikke har full kompetanse på området.

Dette er sikkert en grei og god klokke, men en klokke til kanskje tusenlappen.... Trist at noen har blitt lurt....

8

Trenger hjelp om denne :)
Fått den i byttetilbud...

Er den franken?
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=104261726&fks=104261726

Kan ikke uttale meg om ektehet/originaliteten på den, men ser ut som den har vært innom Kaplans ganske nylig (ca 1 år siden). Der ble den tilsynelatende solgt for 850 kr: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:XNbcp60bLjMJ:forsakringsservice.kaplans.se/en/auktioner/3095/3/40?od=a&ot=a+&cd=2&hl=no&ct=clnk&gl=fi

• Liker
Reaksjoner: Bears
Jeg ønsker meg en vintage Omega @MINUTE_REPEATER , så fortsett gjerne med slike tips!
Letinga begynte ganske nylig for min del, og siden jeg er helt ny i vintage-gamet er jeg avhengig av å finne en selger jeg føler jeg kan stole på eller på en eller annen måte få det aktuelle uret anbefalt eller «godkjent».. Så slike tips er gull verdt. Denne var imidlertid ikke helt rett for meg, da jeg i utgangspunktet vil ha en automatisk.
Takk så langt til alle som bidrar til en lærerik tråd!