Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Skive- og viserbytte er eldre. Den siste "overhalingen" inkluderte bare krone og glass
Riktig dette. Glass og bezelinnlegg som ble byttet sist på bjerke legges med ved kjøp sier selger. Men vi vet ikke om dette er tidsriktig deler, eller om glass og bezel har blitt byttet før. Uansett trist å se denne 1mann klokken fra 64 er ødelagt av AD.

Riktig dette. Glass og bezelinnlegg som ble byttet sist på bjerke legges med ved kjøp sier selger. Men vi vet ikke om dette er tidsriktig deler, eller om glass og bezel har blitt byttet før. Uansett trist å se denne 1mann klokken fra 64 er ødelagt av AD.

Kan ikke se for meg at AD er enig her. Vet ikke hvem som er galest, vi som liker "patina" eller Rolex som er fokusert på å gi sine kunder en klokke som fungerer som designet i årtier

Kan ikke se for meg at AD er enig her. Vet ikke hvem som er galest, vi som liker "patina" eller Rolex som er fokusert på å gi sine kunder en klokke som fungerer som designet i årtier

Vanskelig å si, men noen ganger bør det være fornuftig å ikke ødelegge et samleobjekt når man tenker kroner og øre.

• Liker
Reaksjoner: Tom Henriksen

Org. bezelinnlegg fra 1960 / tidlig 70 tallet skal ha rød bakside.

Hva tenker dere om denne klokka, stann, pris og orginalitet? Jeg har akkurat begynt å titte på omega fra denne tiden, så er helt grønn.
Mvh Henrik

Hei,
Har ikke grunnlag til å si så mye om akkurat denne klokken, men en generell anbefaling er å kjøpe Seamastere fra denne tiden fra den lokale Dag Braanaas. Det reduserer risiko og de er edrulig
priset. Du finner han på nurk.no og på Finn.no med samme navn.

Hva tenker dere om denne klokka, stann, pris og orginalitet? Jeg har akkurat begynt å titte på omega fra denne tiden, så er helt grønn.

http://m.ebay.com/itm/Rare-Vintage-...Automatic-Mens-Watch-/281989313464?nav=SEARCH

Mvh Henrik

Velkommen til Tidssonen!

Er man helt "grønn" er det viktig å finne ut litt om klokka: :)

Spør selger om referansenummer (på innsiden av baklokket), bilde av urverket (slik at du ser kaliber- og serienummer). Bruk referansenummeret, kaliber og serienummeret til å sjekke tilsvarende klokker på nett i form av beskrivelser og bilder, slik at du selv kan verifisere at klokken er original.

PS: Det er mulig jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at denne klokka er 35 mm, og ikke 38 mm.

Hei,
Har ikke grunnlag til å si så mye om akkurat denne klokken, men en generell anbefaling er å kjøpe Seamastere fra denne tiden fra den lokale Dag Braanaas. Det reduserer risiko og de er edrulig
priset. Du finner han på nurk.no og på Finn.no med samme navn.

Takk for tipset :)

Velkommen til Tidssonen!

Er man helt "grønn" er det viktig å finne ut litt om klokka: :)

Spør selger om referansenummer (på innsiden av baklokket), bilde av urverket (slik at du ser kaliber- og serienummer). Bruk referansenummeret, kaliber og serienummeret til å sjekke tilsvarende klokker på nett i form av beskrivelser og bilder, slik at du selv kan verifisere at klokken er original.

PS: Det er mulig jeg tar feil, men jeg er ganske sikker på at denne klokka er 35 mm, og ikke 38 mm.

Takk for info og velkomst.
Finnes det noe slags register på nettet hvor man kan sjekke disse referansenummerene?

Takk for info og velkomst.
Finnes det noe slags register på nettet hvor man kan sjekke disse referansenummerene?

Som nevnt har du vintage Omega Database, men det går også an å Google referansenummeret direkte også. Da får du opp mange bilder og artikler/tråder i forum om klokka.

Ja... Ser i ettertid at innlegget var lite spesifikt.

For å ta den utdypende versjonen så er jeg på utkikk etter en vintage diver, av typen som er litt unik og av et merke som stort sett ingen, med unntak av TS lesere, har hørt om. Jeg har sett Sicura diveren dukke opp på vintage diver tråden og lurte derfor på om stand, pris og ektehet på den jeg linket til så ok ut?

Ellers kan jeg også spørre om noen har andre tips til merker og modeller som jeg kan undersøke, samt hva som er det beste stedet å få tak i slike klokker? Det dukker jo sjeldent opp noe på markedet og å handle over ebay har jeg åpenbart ikke kunnskapen til å gjøre