Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Det ser ut som det er gjort en jobb på time og minuttviseren på den GMT-en. Muligens re-lumet skive også? Du ser det på lume-patina som er forskjellig på viserne og til dels skiva. Spørsmålet er alltid hva du selv kan leve med. Hvor original ønsker du at den skal være? Jeg ville ha lett videre etter en som er original og latt denne gå. Det er mange 1675 å få fatt i, ingen vits å gå for en uoriginal en. Men du må nok opp i pris, regn med 175-200.
 
Det ser ut som det er gjort en jobb på time og minuttviseren på den GMT-en. Muligens re-lumet skive også? Du ser det på lume-patina som er forskjellig på viserne og til dels skiva. Spørsmålet er alltid hva du selv kan leve med. Hvor original ønsker du at den skal være? Jeg ville ha lett videre etter en som er original og latt denne gå. Det er mange 1675 å få fatt i, ingen vits å gå for en uoriginal en. Men du må nok opp i pris, regn med 175-200.

Tusen takk for innspill og veiledning!
 
Hei
Sylfersk i dette forumet, så jeg beklager om jeg poster i feil tråd, men jeg trenger et råd.
Jeg ønsker en dressklokke fra fødselsåret mitt og kom over denne som jeg synes er fin. Men jeg har ikke kompetanse til å vurdere om den er original, eller om den er verdt prisen (8000,-)
Håper dere kan hjelpe meg på vei
IMG_0319.jpeg
IMG_0318.jpeg
IMG_0317.jpeg
 
Ser ut som en Geneve, tidlig 70-tall, verk i 1000-serien muligens. Må se på innsiden av baklokket for å være sikker. Synes 8000 for denne er mye, gitt tilstanden. Slitt rundt timesmarkørene. Viserne kan være uoriginale (?), må vite referanse, så sjekke på nettet for å bekrefte. Gravering på baklokket teller ned ift verdi/pris. Det er mange dressklokker fra tidlig 70 å velge mellom, du vil finne flottere og billigere eksemplarer med litt mer tålmodighet. Sjekk gjerne her på forumet før du slår til, så kan flere her hjelpe deg skulle du ha spørsmål.
 
  • Liker
Reaksjoner: px200
Den klokka har mest trolig et kaliber 1012 urverk og det er ikke Omegas stolteste øyeblikk for å si det sånn . Styr unna er mitt råd og prisen er alt for høy når klokka ser såpass slitt ut .
 
  • Liker
Reaksjoner: px200
Ikke helt vintage, mer en relansering. Noen her med planer om å bestille? Synes de fikk til mye bra med denne modellen. De får mye blest om merket også, med å relansere en så kul modell med ett rimelig urverk for å holde prisen nede. Under 500 USD er ikke verst.


 
Longines flagship 18k gull.
Anno 60-tallet
Tanker?
 

Vedlegg

  • IMG_20230810_174755_01.jpg
    IMG_20230810_174755_01.jpg
    105,7 KB · Visninger: 0
  • IMG_20230810_174700.jpg
    IMG_20230810_174700.jpg
    105,1 KB · Visninger: 0