Var det en slik til salgs her på sonen for litt siden?Hei
Jeg er på jakt etter Tudor Submariner 75090. Har smale håndledd så 36 mm passer meg utmerket. Fant denne på Chrono24:
https://www.chrono24.no/tudor/rolex-prince-oysterdate-submariner-very-good--id3790871.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
18.274,- + moms. Litt pricy med tanke på at disse gikk for en 14.000 på sonen for bare noen år tilbake, men virker som det er få av de i markedet. De andre på Chrono24 koster jo opp mot 28.000, men ser ut til å være i bedre stand. At den er litt slitt plager meg ikke nevneverdig. I følge selger er alle deler originale, også lenken. Klokken er fra 1991 - 92. Sapphireglass. Har ikke kjent servicehistorikk, så må regne noen tusen der også. Har sjekket litt hva som skrives om selgeren, Zeetan på Collectors Time i Malaysia, og han virker ok.
Jeg har ingen erfaring med å kjøpe så gammelt brukt, så lurer på hva andre mer bevandrede mener om denne?
![]()
Hei
Jeg er på jakt etter Tudor Submariner 75090. Har smale håndledd så 36 mm passer meg utmerket. Fant denne på Chrono24:
https://www.chrono24.no/tudor/rolex-prince-oysterdate-submariner-very-good--id3790871.htm?urlSubpath=/user/notepad.htm
18.274,- + moms. Litt pricy med tanke på at disse gikk for en 14.000 på sonen for bare noen år tilbake, men virker som det er få av de i markedet. De andre på Chrono24 koster jo opp mot 28.000, men ser ut til å være i bedre stand. At den er litt slitt plager meg ikke nevneverdig. I følge selger er alle deler originale, også lenken. Klokken er fra 1991 - 92. Sapphireglass. Har ikke kjent servicehistorikk, så må regne noen tusen der også. Har sjekket litt hva som skrives om selgeren, Zeetan på Collectors Time i Malaysia, og han virker ok.
Jeg har ingen erfaring med å kjøpe så gammelt brukt, så lurer på hva andre mer bevandrede mener om denne?
Var det en slik til salgs her på sonen for litt siden?
Mener det har vært annonsert flere av denne typen på finn.no siste halve året, dog litt "opurtinistisk" priset (nesten så jeg mistenker at man spiller på uvitenhet om forskjellige størrelser), og jeg mener at det har vært flere på chrono enn det er nå til under 20k, så tror ikke to andre til 25-28k er helt "riktig" pris. Storebroren har jo gjerne ligget til det. Om jeg ikke hadde det travel, ville jeg heller sett hva som dukket opp i Norge, og ikke betalt veldig mye mer en 20k. Jeg trodde disse var vesentlig mindre ettertraktet enn storebroren. Husk også at kronen er veldig lav, dvs. det norske markedet er i teorien fortsatt lavt priset (med unntak av ettertraktede modeler, som storebroren som har bikket 30 her på berget) - og klokker kjøpt fra utlandet er egentlig litt for dyre.. Men jeg er ingen ekspert, og det er tilbud og etterspørsel (kombinert med om man har det travel eller ikke) som bestemmer pris!
EDIT:
Glemte å si noe om klokken, og har vel ikke så mange sterke meninger, men det er vel mye mindre sjans for juks og fanteri på en slik "rimelig" (og nyere) modell kontra eldre sub'er, vil jeg tro?
Hva er prisforlangende?
har fulgt med, det er en fin klokke men jeg mener at selgeren bør være godt fornøyd med det budet.Han har bud på 9000...
har fulgt med, det er en fin klokke men jeg mener at selgeren bør være godt fornøyd med det budet.
Nei, det ser ok utSnuser litt på en Omega Chronostop med 865 verk. Men blir litt usikker når jeg ser at verket ikke har 865 stempel:
Vis vedlegg 3550
Vanligvis er det stemplet som her:
Vis vedlegg 3551
Kan noen se noe som tilsier at verket på øverste bilde ikke er ok?