Dagens vintage-kjøpetips (med vurderinger og diskusjoner)

Kaplans klockeauktion starter 13 idag, bare å følge med
Hva mener dere om nivået på budene så langt. Er det noen kupp?
http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3287

Ikke så jeg kan se, typisk auksjonspriser. Men er du på jakt etter sjeldenheter og er villig til å betale en premium var det en del interessante modeller. Men hadde styrt unna den 806-36 Navitimeren, den har blitt trikset med, det er jeg ganske sikker på, ref. tilsier 1967, modellen ble lansert i 71, og teksten sier 73. Mulig den har fått et standard 806-lokk fra 67 som har blitt stemplet med -36 etter 806.

To Co-pilot 7650 Yachting på samme auksjon er meeeeget sjeldent. De er korrekte etter å ha kjapt sjekket dem ut. SM 300-en ser meget strøken ut, dog er jeg usikker ift re-lume. Denne måtte jeg ha sjekket ut i IRL før jeg hadde lagt inn bud.

EDIT: Hold an! Kanskje den 806-36en er riktig likevel. Mener å ha lest at disse ble utstyrt med gamle 806-baklokk og stemplet -36 av Breitling, derfor lave serienumre på lokket. Steike, trodde jeg kunne disse Navitimerne etter hvert. :)
 
Pluss 20% da

Sant. Det glemte jeg et øyeblikk der. Mva er inkl i provisjonsprosent iflg kjøpsvilkår, så kan vel trekke fra noe når den tas ut - men må jo uansett legge noen tusen til på toppen ja...

Sml med rimeligste på chrono24 så er det likevel fortsatt ca 30k rimeligere. Men også fått med meg at chrono24 gjerne er overpriset iblant, så litt derfor jeg klippet inn @holmby som ganske nylig har kjøpt en, og som nok vet litt mer her (ihvertfall mer enn meg) :)
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
ser ut til å være et røverkjøp; fantastisk med boks + papirer. denne klokka har vært en tur hos iwc og fått standard kirurgi, og ser også ut til at viserne er byttet, men skiva er opprinnelig. hvis denne er så bra som den ser ut til ville jeg lett punga ut med nok 200.000,-

Er ikke denne ganske bra (foreløpig ihvertfall)?

http://www.kaplans.se/sv/auktioner/3287/vara/1390412

Ligger på 94k nå - rimeligste på chrono24 er 140k...

@holmby har antakelig en god del mer peil enn meg her, og kan kanskje tilføye noe :)
 
  • Liker
Reaksjoner: acnorway og Plainview
Det gikk hardt for seg på Kaplans idag, men jeg tror dagens vinner var han som stakk av med denne Rolex brevkniven i metall til 7100,- + 20% salær:eek:

image.jpg


;)
 
IMG_20171112_113519.jpg

Er på antikkmesse for første gang. Noen som har kommentarer til denne? Den trekker lett og ser ut til å gå fint.
 

Vedlegg

  • IMG_20171112_113504.jpg
    IMG_20171112_113504.jpg
    136,6 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: SirWivel
ser original ut, man skal ikke bedømme datidens urskiver med 2017 kvalitetskontroll og teknologi noen avvik er ikke uvanlig som du selv også sier

Men vil du ha den med den patinaen? Disse dukker jo jevnlig opp i god stand

Av og til er det litt greit med noen med-asylanter som kan snakke en ut av et kjøp. Tanken om vannskadene på skiva fikk modne litt og jeg endte opp med å la den gå, til tross for at den gikk ganske billig. Har egentlig andre planer så da er det bedre å fokusere på dem :)

En IWC med cal 83, 88 eller 89 kommer uansett (forhåpentligvis) inn i boksen iløpet av 2018 ;)