Dagens vin

8QtcyuN.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Mavo og Preacher
Tenkte å innvie nye Riedel-glass, men en tilsynelatende produksjonsfeil gjorde at det ene eksploderte i hånda mi. Kutt og blod, men ingen sting. Endte opp med Bollinger som trøst.
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Prøver denne sluggern i dag

DSC_0498.JPG


Kort oppsummert; veldig god. Gikk unna sammen med en oste-rik Tartiflette.

Syrlig og fyldig. Veldig mye smak. Sitrus/aprikos, noe nøtteaktig. Vet ikke helt. Nesten som en tørr dessertvin / Sherry. Dama mente den smakte Whiskey.........

Matvin, men jeg synes den var fin å nippe til også.
Fra en som kan synes hvitvin blir litt intetsigende i forhold til rødvin.
 
Redigert:
Kort oppsummert; veldig god. Gikk unna sammen med en oste-rik Tartiflette.

Syrlig og fyldig. Veldig mye smak. Sitrus/aprikos, noe nøtteaktig. Vet ikke helt. Nesten som en tørr dessertvin / Sherry. Dama mente den smakte Whiskey.........

Matvin, men jeg synes den var fin å nippe til også.
Fra en som kan synes hvitvin blir litt intetsigende i forhold til rødvin.


BRA! Sånn skal det skrives.
Jeg synes det blir relativt innholdsløst å bare poste bilder av fine flasker uten å skrive hva det smaker.
 
Ble en Lørdag litt utenom det vanlige!

image1.jpeg
image2.jpeg



Charles Heidsieck'en var fantastisk. Gyllengul, med frisk syre, til tross for alderen. Noe sitrus og standard briochesmak.

Alter Ego'en er fløyelsmyk med deilige taniner. Hadde sikkert godt av noen år til på baken, men det har jeg ikke tålmodiget til.
 
Noen andre som har fått tak i Charles Heidsieck OMA 1996? Fikk tak i en flaske fra runden i høst (degorgert i 2014) og 4 flasker fra runden som kom forrige uke. Blir interessant å smake!
 
Redigert:
Grattis med de 4 flaskene! Skulle gitt mye for å få tak i den 96 årgangen. Vi var flere som forsøkte, men denne gangen var vi for sent ute / brukte feil kanaler. Blanc des Millenaires 1995 er bare fantastisk! Utrolig nok er den å få tak i enkelte steder fortsatt. En av de virkelig store kuppene...