Dagens vin

805EB823-E5D3-4031-A846-B349C4B905CA.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Thore
Zalto er tingen :)
Har lenge vært trofast til Riedel. Men etter å ha drukket av Zalto så er det ingen vei tilbake. Favorittglassene er Universal og Brdx-glassene.
Kjøpes her: https://www.designforevig.no/vare-m...ulUpZaQ3x2lYg1Pj_wOfv4WPFsNTRrd4aAr0-EALw_wcB

Hvis man er vant til å holde i en Zalto stett blir det meste annet nedtur. Synes også Burgund glasset er verdt å nevne :) Krever dog enormt med skapplass da det er litt av et volum på dette glasset. Riedel Sommelier er vel en av få konkurrenter. Zalto har en fantastisk kvalitet i forhold til pris. Dessverre har prisen gått noe opp etter at det ble en norsk importør. Tidligere kunne de kjøpes direkte til en meget gunstig pris.
 
IMG_1248.jpg

En liten test av to ulike årganger. Begge verdt å teste. Kort oppsummert var 2009 en syrebombe uten like, mens 2012 hadde litt mere fylde og balanse. Begge meget bra, men 2012 var et lite hode foran i min bok. Mye bra fra Roederer i ulike årganger tilgjengelig på Vinmonopolet om dagen...
 
  • Liker
Reaksjoner: Thore og Consigliere
Mener du produsenten generelt eller Santa Barbara PN? (Etikettene er såpass like at jeg ikke uten videre ser hva du har gølvet der.) Uansett enig! Om noen vet om en bedre Cali PN til under 300, hyl ut! (Au Bon Climat er vel oppe på den pallen når jeg tenker meg om, men Tyler på førsteplass.)

Edit: Ser nå at den har steget til 310,- på det kongelige norske vinmonopol.
 
Mener du produsenten generelt eller Santa Barbara PN? (Etikettene er såpass like at jeg ikke uten videre ser hva du har gølvet der.) Uansett enig! Om noen vet om en bedre Cali PN til under 300, hyl ut! (Au Bon Climat er vel oppe på den pallen når jeg tenker meg om, men Tyler på førsteplass.)

Edit: Ser nå at den har steget til 310,- på det kongelige norske vinmonopol.

Tyler er digg, det er Schug også!
 
Prøvde denne i kveld.
Drueblanden passet meg meget bra siden det er 60% Cabernet Sauvignon, 30% Merlot 5% Petit Verdot og 5% Cab Franc.
Bra årsgang 2015, men den trenger litt mer tid i kjelleren, og jeg skulle nok ha luftet den litt mer.

IMG_20190201_172821_BURST002.jpg