Dagens vin

Samme vinåpner, samme produsent og samme decanter som jeg nøt for få dager siden

Hva syns du om riedel ultra? Og vinen selvsagt!
 
Nuff' Said!
IMG_0233.JPG
 
Æsj, vanskelig å spare til klokker når det slippes så mye deilig på polet. Clos des Ducs sprenger budsjettet, samt at 2015 klaffet bra i mange vinområder medfører forlenget horologisk oppsparingstid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
1088686x.jpg

Prøver meg på denne i kveld. Har lest litt forskjellig om dens kvaliteter, men håper på det beste. Har stått en time til dekantering nå og nærmer seg drikkeklar.
 
Hvordan gikk det med denne? er jo en gammel kjenning fra et hyggelig år...

Jeg er ørlite skuffa, men den kom seg etter to, tre timer med luft. Jeg syns alkoholsmaken ble vel fremtredende, men samtidig så har den en ganske så kompleks og spennende smak så helt ille var det ikke. Så sett i forhold til pris så er det et helt ok kjøp.
 
  • Liker
Reaksjoner: IPA
I kveld ble det en Stags Leap Chardonnay fra Napa Valley. Magiskvin til cirkus 300,- for flaska!
Ellers kan jeg anbefale Flying Kiwi Pinot Noir, for en fruktig, rød opplevelse, men har dessverre kun finnet denne på en Bib Gourmand-restaurant utenfor den Haag...
 
  • Liker
Reaksjoner: Chalshus
Vi drakk en Hexamer Meddersheimer Rheingrafenberg Riesling Spätlese 1990 etter middagen. Petrolium i duften, litt feit, voksaktig luft, sammen med ananas og fersken. God på smak, ganske frisk, men kanskje litt tynn? Uansett, den gikk ned uten motstand. Hadde vel kun en flaske av denne. Kjøpt på Briskebypolet i 2011, tror jeg.
 
Penfolds Grange '87: korket
Haut Bages Liberal '86: korket
Livet er tungt til tider.
Hadde dog en nydelig opplevelse med Künstler Weiss Erd '15 i går. Om man bor i nærheten av et pol med denne tilgjengelig ville jeg løpt og kjøpt. En fantastisk GG!