Dagens vin

Svært skuffende :(

«Litt bitter ettersmak» må være tidenes understatement, dette var rett og slett en dårlig barbera.

C170FB9A-8D9F-48EB-82B5-C5DBFBC0BEF3.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg og sunshine
Retur til polet ;) Eller er den bare rett og slett så dårlig?

Har et par flasker til, så jeg får åpne disse og smake før jeg konkluderer.

Det sagt, når polets egne forståsegpåere opplyser at det er «bitter ettersmak» - så er det nok heller smaken min det er noe i veien med, og ikke vinen ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: eidehelg
Gikk på en smell i går. Skulle finne en ekstra flaske til kveldskosen. Men uten briller og for høy styrepromille, poppet jeg ufrivillig en bedre brdx.
Sa ingenting til kona, foruten at det er en brdx fra 2010. Hun likte den veldig godt. Vanvittig stor nese. Klassisk brdx. Men med mye større volum og styrke.
I munnen var den elegant. Typisk røde modne bær, litt beltelær og noe tanniner. Elegante tanniner, men fortsatt livlige. Fyller munnen godt, og medium lang ettersmak. Tror den har godt av fem-ti år ekstra i kjelleren. Ingen verdens beste vin. 94 poeng er maks fra meg. Til prisen er den nok heller ikke noe supert kjøp. Men schmakte godt gjorde den.
Skål!
Vis vedlegg 127921 Vis vedlegg 127922
Er det Zalto -vinglass? Er på jakt etter noe som er litt "strammere" i designet enn mine gamle Hadeland-glass
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
  • Liker
Reaksjoner: hanse
43C76E99-2EAD-4B8C-B5A5-C216DDCDD679.jpeg

Julie Balagny - “docteur buchaille”
Carbonic Macerated whole bunches of Gamay. 100+ year-old vines from Moilin-a-vent, spontaneous fermentation, unfiltered, aged on old barrels. Tart like cherry pie.
 
Redigert:
Fra dagets slipp? :)
Spent på å høre hvordan «nye» Nervi er. Synes prisstigningen er helt spinnvill i forhold til hva som finnes inne i flasken! Men moro å vite at den ene flasken jeg har fra Molsino plutselig har økt 3x i verdi!

Jeg er helt enig med deg. Pristigningen er helt spinnvild.
Denne her har steget med 8-10 X, men "I heard it through the grapevine " at det ikke er noe forskjell på den "nye" Nervi.

IMG_20190119_141836.jpg
 
Jeg har heldigvis ikke plass denne gangen, men venter heller på sommer slippet.

Bjørn Håvard Larsen vil bruke over 100.000 kroner på vin
Han er førstemann i køen for det eksklusive vinslippet i februar, og her skal han være i 16 døgn.
1548353675146-1696689391.png
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og eidehelg
Jeg har heldigvis ikke plass denne gangen, men venter heller på sommer slippet.

Bjørn Håvard Larsen vil bruke over 100.000 kroner på vin
Han er førstemann i køen for det eksklusive vinslippet i februar, og her skal han være i 16 døgn.
Vis vedlegg 130873
Dette må være en fin ide´ for Rolexforhandlere her i landet. Ser for meg lignende oppslag:
"XX vil bruke over 100.000 på klokke. Han er førstemann i køen for det eksklusive Rolex-slippet i februar, og her skal han være i 16 døgn."
Invistorer som måtte ligge ute for å spe på kontoen - det hadde vært artig. Å ligge i sovepose utenfor AD ville vært velfortjent tid i gapestokken til skrekk og advarsel for forbipasserende :D