Dagens vin

Fant denne i hylla på polet tidligere , var tilbake og tok med meg en 10 flasker . God vin som eg nok skal lagre litt.

Såg nett TV2 hjelper deg. Denne vant soleklart testen til påskelammet. Så får håpe du har spart 1 til årets lam:)

Edit: Ser eg har 3 igjen i kjellern. Da drikkes nok 1 til påske sidan den fekk så voldsomt med skryt.

I dag gav jeg polet frie tøyler. Først noen fruktbomber - gjerne pinot, så hva som helst. Ingen prisantydning. Alt endte mellom 150-500. En luring fra Canada dukket opp i kurven. Gleder meg stort til å leke meg gjennom de 25 utvalgte flaskene!

I dag gav jeg polet frie tøyler. Først noen fruktbomber - gjerne pinot, så hva som helst. Ingen prisantydning. Alt endte mellom 150-500. En luring fra Canada dukket opp i kurven. Gleder meg stort til å leke meg gjennom de 25 utvalgte flaskene!
Meyer Pinot?

Noen sam har noen gode kjøp til påskelammet? +-300NOKs. Drikker for lite Bordeaux så gjerne noen tips derifra :)

Meyer Pinot?

Noen sam har noen gode kjøp til påskelammet? +-300NOKs. Drikker for lite Bordeaux så gjerne noen tips derifra :)
Om du vil gå mainstream vart som sagt denne lovprisa til påskelammet på TV2 Hjelper deg igår....
Screenshot_20210326-081912_Samsung Internet.jpg

Anbefaler siste episode av "Jeg kan ingenting om vin" podcasten til DN hvor vin til påsken tas opp. Rioja er stikkordet derfra.
Hørte på episoden i går @darkcho, men takk for tipset! :)
Burde ha nevnt at jeg som oftest drikker Rioja til lam. I fjor ble det Tondonia og Cubillo fra Lopez de Heredia.
Men tror aldri jeg har drukket Muga eller Contino, så det kan være verdt ett forsøk!

• Liker
Reaksjoner: darkcho
Meyer Pinot?

Det var ikke Meyer eller pinot, men en ny og spennende blend fra British Columbia. Kan få navnet av meg senere i kveld. Da kan du også få en enorm franskmann perfekt til påskelammet.

• Liker
Reaksjoner: Golfballen
Hørte på episoden i går @darkcho, men takk for tipset! :)
Burde ha nevnt at jeg som oftest drikker Rioja til lam. I fjor ble det Tondonia og Cubillo fra Lopez de Heredia.
Men tror aldri jeg har drukket Muga eller Contino, så det kan være verdt ett forsøk!

Jeg hører i tillegg Finansavisen/Kapital's "Ukens vintips". De kom med et meget fristende innspill til påskevin i går. Selvsagt over budsjett: https://www.vinmonopolet.no/Produce...Napa-Valley-Cabernet-Sauvignon-2016/p/6843201

Edit: ser nå at denne er utsolgt overalt

• Liker
Reaksjoner: Golfballen
Meyer Pinot?

Lovte deg svar. Denne franske er på topp nå! Kanonmatch til klassisk lammestek med hvitløk og rosmarin.

Canadieren er en spennende blend jeg gleder meg til å teste. Skal være nokså frisk og tåle en del mat.
12841FF9-F401-4DF7-BECD-E84CC25457F7.jpeg
0DAD3D59-9D18-4073-8C56-206235D149B1.jpeg

Såg nett TV2 hjelper deg. Denne vant soleklart testen til påskelammet. Så får håpe du har spart 1 til årets lam:)

Edit: Ser eg har 3 igjen i kjellern. Da drikkes nok 1 til påske sidan den fekk så voldsomt med skryt.

Trur eg skal ha eit par flasker igjen. Vi tok ei her forrige helg , men ingen av oss synest den var sååå fantastisk. Eg har eit par rioja som eg trur eg heller tar foran denne til påskelammet.