Dagens vin

Hei! Noen som har erfaringer med dette skapet? Ser etter et litt stort skap (150-200 flasker) i ca. denne prisklassen, skal brukes til lagring da jeg ikke har kjeller/garasje. Ser at Temptech også har noe i samme prisklasse.


Dagens vin var en Schätzel Kabinett 2018 med kun 8% alkohol som var helt nydelig til sushi og som dessverre var tom alt for tidlig på kvelden og derfor ikke avbildet:unsure:
Sikkert uheldig. Men eg har måtte bytte Temptech. Bytta 2ggr. Har nå Bosch. Fungerer veldig bra. Liebherr skal vere top nodge.
 
  • Liker
Reaksjoner: AKH
D937E199-C660-40CE-9C13-FED467BFC377.jpeg

Marsovin - La Torre - Merlot 2019
Julegave fra hotellet. Not bad :)
 
Menyen for morgendagen er klar - med noen viner etter forslag herfra.

Forrett: Nystekte blinis, rømme og et utvalg diverse rogn/kaviar. Vin: Bollinger R.D. 2007

Hovedrett: Klassiske ryper med portvinssaus, aspargesbønner, sopp og russiske erter. Vin: Chateau Montelena Estate Cabernet Sauvignon 2004

Dessert: Et utvalg friske petit fours, makroner, multekrem og krumkaker. Vin: Egge Gård Iseple.

Tester noen grenser med rypene, men ut ifra gjestene og deres preferanser, tror jeg dette blir perfekt match. Iseple blir en ny erfaring for meg, men har trua.

Så gjenstår det bare å gjennomføre med stil.
 
Menyen for morgendagen er klar - med noen viner etter forslag herfra.

Forrett: Nystekte blinis, rømme og et utvalg diverse rogn/kaviar. Vin: Bollinger R.D. 2007

Hovedrett: Klassiske ryper med portvinssaus, aspargesbønner, sopp og russiske erter. Vin: Chateau Montelena Estate Cabernet Sauvignon 2004

Dessert: Et utvalg friske petit fours, makroner, multekrem og krumkaker. Vin: Egge Gård Iseple.

Tester noen grenser med rypene, men ut ifra gjestene og deres preferanser, tror jeg dette blir perfekt match. Iseple blir en ny erfaring for meg, men har trua.

Så gjenstår det bare å gjennomføre med stil.
Høres sånn litt over middels godt ut:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
I morgen blir det mye godt i glassene.
Ikke helt bestemt meg ennå for hva det blir. Men skal prøve å få delt noe info før gjestene kommer.
Det som er sikkert er at det blir fire retter.
Blini og Baerii og bobler. Skulle helst hatt vodka men gjestene styrer vel unna sprit.

Hummerbisque og en fyldig champagne eller en fet Chardonnay.

Hovedrett blir kalkunbryst, smørstekte grønnsaker, persillepurré og fløtesaus.
Safer nok med en lekker lagret pinot fra the land of yankees.


Dessert. Key Lime pie og is laget med markjordbær og hvit sjokolade. Vin Santo er nok safe her.
 
Tenkte jeg fikk koste på noen ok glass i dag. Fint tilbud på Christiania Glasmagasin. Tilnærmet halv pris på 4-pakk med Riedel Veritas Cab./Bdx. og champagne.

Så får drømmen om Lehmann champagneglass vente litt til.
 
Tenkte jeg fikk koste på noen ok glass i dag. Fint tilbud på Christiania Glasmagasin. Tilnærmet halv pris på 4-pakk med Riedel Veritas Cab./Bdx. og champagne.

Så får drømmen om Lehmann champagneglass vente litt til.

Lehmann gjør hele champagneopplevelsen bedre.
Utrolig hvor mye et lite glass skal ha å si. :)
Anbefales!
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz
Lehmann gjør hele champagneopplevelsen bedre.
Utrolig hvor mye et lite glass skal ha å si. :)
Anbefales!

Ikke er de ekstremt dyre heller. Kjøpes på nyåret når jeg er et sted de har dem. Flotte glass!

Vil ellers si takk for alle råd, diskusjoner, tips, inspirasjoner og hygge i denne tråden. Du @UJU er definitivt en positiv bidragsyter her. Godt nytt år!
 
  • Liker
Reaksjoner: Golfballen og UJU
Ikke er de ekstremt dyre heller. Kjøpes på nyåret når jeg er et sted de har dem. Flotte glass!

Vil ellers si takk for alle råd, diskusjoner, tips, inspirasjoner og hygge i denne tråden. Du @UJU er definitivt en positiv bidragsyter her. Godt nytt år!
Hiver meg på denne.
Bra tråd!

Er kona i huset som er 'vinkjenneren', og stort sett handler inn alt av vin.

Veldig greitt å plukke opp litt tips her slik at eg får briljere med litt gode vinkjøp sjølve og :)

Riktig godt nyttår når den tid kjem!