Dagens vin

Hyggeloft! Trekasser til vin fra polet - må man kjøpe hele kasser, eller er dette noe en kan få? Tenker det er ypperlig til oppbevaring i kjeller.
Spør på ditt lokale pol. Ellers er det vell gjengs med 100lapp per kasse på Finn

Diverre litt 'varm' kjeller her. Så må lagre alt i skap.
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
Får gjøre en innsats. Bordeaux er også en slager her i huset. Noen tips til noen hyggelig prisete som egner seg for lagring?
En kollega tipset meg om Ch. Ormes de Pez, andrevinen til Lynches-Bages. Skal visstnok være veldig godt kjøp til 396kr. Har to flasker liggende men ikke fått smakt enda.
283A91A4-72CA-49E8-825A-5FA4C0BDD0C7.png
 
  • Liker
Reaksjoner: BigT
En kollega tipset meg om Ch. Ormes de Pez, andrevinen til Lynches-Bages. Skal visstnok være veldig godt kjøp til 396kr. Har to flasker liggende men ikke fått smakt enda.
Vis vedlegg 277089
Andrevinen til Lynch Bages heter Echo De Lynch Bages. Back in the days ble vinen produsert hos Lynch Bages men tror ikke dette er tilfellet nå. Vinen er uansett ett ganske ok kjøp og ikke minst relativt lett tilgjengelig!
 
Andrevinen til Lynch Bages heter Echo De Lynch Bages. Back in the days ble vinen produsert hos Lynch Bages men tror ikke dette er tilfellet nå. Vinen er uansett ett ganske ok kjøp og ikke minst relativt lett tilgjengelig!

Takk for oppklaringen! Lest litt mer og jeg er tydligvis feilinformert :)
 
Bra qpr til venstre og bare veldig god q høyre…

Får utfylle litt mer etter gårsdagens eufori.
Montagny’en til JanotsBos er etter min mening av de bedre kjøpene sub 400kr på polet. Chassagne’n deres koster rett over 500kr og er også et veldig godt kjøpt. Relavtivt ukjent produsent (?) - ble tipset av en sommelier på À l’aise og vært en favoritt siden.

Pousse d’Or trenger neppe noen stor introduksjon, men gårsdagens Corton Le Clos du Roi var som sedvanelog veldig godt håndtverk. Drister meg til å si at kvaliteten forsvarer sine drøye 1100kr på polet? Definitivt en produsent jeg skal drikke mer av… Servert med rein indrefilet, portvinssaus, jordskokk-krem og grønnkålschips med karamelleiserte valnøtter.


I dag står Land of Saints PN på menyen (solgt inn som god Cali PN til ok pris). Så langt helt streite saker - relavtivt forglemmelig, men absolutt et godt alternativ hvis man skal servere større et større lag feks. Helt på høyde med entry level Au Bon Climat PN kanskje - men en liten hundrelapp billigere.
 

Vedlegg

  • D554205B-1A7A-4FF7-B563-A7BC79366858.jpeg
    D554205B-1A7A-4FF7-B563-A7BC79366858.jpeg
    139,5 KB · Visninger: 0
Denne til dry aged burger fra Maschmanns med karamelisert løk og sopp.
Hatt en pause fra nebbiolo de siste par årene (med få unntak) og det må jeg rett og slette slutte med. Herregud nebbe-juice er godt!!
Må også slå ett slag for Veritas New World Pinot glassene til Riedel. Fikk tak i en 4-pack til 799 fra Christiaia glassmagasin forrige uke. Tror dette blir de nye allround rødvinsglassene. Veldig behagelig å drikke av!
Vis vedlegg 276933

100% enig ang glassene! Har Zalto hjemme, og kjøpte disse til hytta nå (Kokken og Bakeren har de til 850, tror CG har satt opp prisen nå?) - og synes det var en veldig positiv overraskelse!
 
100% enig ang glassene! Har Zalto hjemme, og kjøpte disse til hytta nå (Kokken og Bakeren har de til 850, tror CG har satt opp prisen nå?) - og synes det var en veldig positiv overraskelse!
CG satt opp prisen noen timer etter jeg kjøpte:mrgreen: Mener 850 ikke er en upris, så må nok kjøpe en 4-pack til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Talisker og BigT
Åpnet en kasse og foretok en blindtesting med kone og foreldre. Vinen ble drukket til andeconfit. Selvom det «skal være» Pinot Noir til dette, syntes jeg det var en flott kombo.
Begge vinene leverte varene, selvom Lacoste hadde en litt ugunstig ettersmak - denne gav seg etter et lenger opphold i dekanteren.

Dette er forøvrig en test av en 1 vin mot en 2 vin.


3BC01C1F-0A5D-4540-A00C-1C257C8E1185.jpeg
4807E28C-4FC7-4DCF-AC30-B49D0DA68B8E.jpeg
2191449F-4442-44D5-9B28-06B731326434.jpeg