Kveldens lineup. 6 mann, 6 flasker. Langt over min liga.
Jeg ble dratt med på en champagnesmaking langt over min liga i går. Høydepunktet var Cristal 2002 som var helt magisk. Dom Perignon 2008 var en stor skuffelse etter alt jeg har lest her inne, men da lærte jeg noe. Kanskje dette er selvsagt for dere andre her men til alle der som har kjøpt DP2008; la den ligge flere tiår før du åpner den. Den er supersyrlig (som jeg lærte var kvalitetstegn og viser lagringspotensiale) og ikke noe å drikke nå.
Krug Rose var kjempespennende og god nå men trenger også mer lagring.
Christian Senez var veldig interessant, særlig 2000.
M&C var bare med som referanse på «standardsjampis».
Vi drakk i rekkefølge fra høyre til venstre.
Vis vedlegg 222266
Kan utrolig nok melde om lignende tilstander på Vinmonopolet på Kvadrat i Sandnes, som er blant de største i landet (tipper topp 5 eller 6 i salgsvolum). Flere 2008-flasker ved siden av 2010-eskene. Eller, nå er det tomt fram til de evt. tryller fram flere fra bakrommet.Forresten. Her står 2008 og 2010 side om side.
Bare å fortsette jakten gutter.
De finnes der ute.
Vis vedlegg 221041
Enig i at den er frisk, leskende og god. Ikke enig i at smaken er veldig kort. Mener den har fin lengde, og samtidig et overraskende bredt spekter... Har gitt den en god time, i flaske. Joda, 91 er kanskje litt mye men den når ganske lett 88 - 89 av meg.Nå har denne fått 4.5t i karaffel. Frisk, leskende og god, men veldig kort i smaken. Synes 91 poeng fra Aperitif er OTT.
Ok.. It's just me PN doesn't need more than max 30 minutes breathing time the older the less time. Just my 2 cents.Nå har denne fått 4.5t i karaffel. Frisk, leskende og god, men veldig kort i smaken. Synes 91 poeng fra Aperitif er OTT.
Vis vedlegg 222363
Må ha litt vin i maten og. Drakk denne til sushi i går og fikk beskjed på polet at denne skulle ha litt restsødme. Den var knusktørr og litt for alkoholsterk. Dog ingen utpreget drittsmak
Vis vedlegg 222364
Usually agree that PN does not need more than 30-60mins. Read some tasting notes on this and quite a few mentioned that it needed 2-3hrs to open up. My plan was for 3hrs, but dinner was posponned by 1.5hrs due to some technical issues in the kitchenOk.. It's just me PN doesn't need more than max 30 minutes breathing time the older the less time. Just my 2 cents.