Dagens vin

Hi,
I saw recently at Blomquist auction there were three bottles of ch.malescasse 2003 to bid on, is this normal as one could purchase this wine at the Vinmonopolet for kr.220.

I feel sorry for the person that won this wine paying kr.830 plus 20% commission and without any warranty that the wine is at it's best quality.

SV: Vinmonopolet / Blomquist wine auction

Hi sunshine,

I have to say I agree with you. Since we are the only legal way to sell wine between private customers, we sometimes have to auction wines that are currently available at Vinmonopolet. In those cases we normally give the same valuation as the VMP price, or slightly less. It would be strange if we valued the wine much lower than the price we sell it for, but we do recommend the owner to set a lower minimum price. In this case we knew the cellar these wines came from very well, so we felt confident that it was well taken care of.

Also this time, we saw that some bidders had not done proper research and got carried away in the heat of the moment. This is not something we wish for, but it happens. Hopefully this is a mistake one only does once.

Best regards,
Markedsansvarlig auksjoner
 
Har gledet meg til denne, dessverre var den helt tam. Null frukt og helt anonym. Back to polet it goes.
2D09832A-C9BE-4C68-962C-E4D4E2643583.jpeg


Da er det fint å ha noe godt som back up :)
7CAD5DC4-34CD-4D31-8D49-C24C947632DD.jpeg
 
  • Liker
  • Elsker
Reaksjoner: UJU og sunshine
Har gledet meg til denne, dessverre var den helt tam. Null frukt og helt anonym. Back to polet it goes.
Kjøpte akkurat en slik. Høres ut som at det er din flaske som var korka eller vil du si det er typisk for denne og at den bør returneres først som sist?
 
Kjøpte akkurat en slik. Høres ut som at det er din flaske som var korka eller vil du si det er typisk for denne og at den bør returneres først som sist?


Dette må være flaskefeil. Har drukket Lanessan i årgangene 1982, 1999, 2008 og 2015 tidligere, alle har vært veldig gode! Jeg ville definitivt beholdt flasken :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Simtei og jonska
Må si jeg angrer på at jeg ikke kjøpte mer enn en 6-pack av Frambo. Virkelig et knallkjøp til prisen.
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU
Var det noen andre som fikk kjøpt noe av denne før det gikk tomt for andre gang?
Siden det er 2008 tenkte jeg kanskje det kunne være noe å legge til lagring så jeg sikret meg litt men skal teste en flaske før jeg bestemmer meg for å la dette ligge. Liten nedside til den prisen, men på et tidspunkt hjelper det ikke om QPR er aldri så bra hvis det rett og slett ikke er godt.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Var det noen andre som fikk kjøpt noe av denne før det gikk tomt for andre gang?
Siden det er 2008 tenkte jeg kanskje det kunne være noe å legge til lagring så jeg sikret meg litt men skal teste en flaske før jeg bestemmer meg for å la dette ligge. Liten nedside til den prisen, men på et tidspunkt hjelper det ikke om QPR er aldri så bra hvis det rett og slett ikke er godt.
Bestilte 4 flasker i går, 10 min før en kompis. Han fikk sms i dag om at «varen ikke er levert», jeg venter fortsatt i spenning!
Utifra det jeg har lest så skal den være bra, men har hørt at veldig mange 08-årganger har godt av å ligge noen år uansett.
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska
Smakte ikkkjeee bra på tidlig 2000-tallet.
Smaker like kjipt i dag.syntetisk duft av lakris og hockey-pulver på nebbet.
Voldsom smak av bløte røde bær og vailije i munn. Typ ekkel Vanillin fra Borregaard.
image.jpg
 
Bestilte 4 flasker i går, 10 min før en kompis. Han fikk sms i dag om at «varen ikke er levert», jeg venter fortsatt i spenning!
Utifra det jeg har lest så skal den være bra, men har hørt at veldig mange 08-årganger har godt av å ligge noen år uansett.
Mine 4 jeg prøvde å bestille for et par dager siden, kansellert
 
? er god. Herlig pinot bærlukt, god, tørr men litt kort ettersmak. Veldig få PN som er like bra til under 200! Men selvfølgelig langt fra en Kutch til 600kr.
Det skal sies at det er stor flaskevariasjon. Den jeg drakk var ikke verdt flaska den var tappet på, kun masse syre og noen små fruktnoter på toppen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Loevhagen
B4C967B6-4D68-4AAA-8106-3FB4F0C2309C.jpeg

Sicilianer på nasjonaldagen
Nytes til sjømat.

Dufter av toast og epler med hint av tre. Frisk syre, mineralsk og frukt.
kan nesten lukte varme, sjø og Italia når jeg drikker denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine