Official Timekeeper
Visit Casio

Dagens vin

Medlem
11. jan. 2017
Innlegg
376
Sted
Trondheim
De jeg har drukket smakte ikke slik i hele tatt.

Må ha vært en dårlig flaske som du burde levert tilbake på polet.
Utvilsomt, den burde gått rett tilbake til Polet. Av ren latskap gikk den heller i vasken. Den var absolutt ikke korket på noen måte, bare veldig kjip.

Godt mulig at jeg var uheldig, men har hørt det samme fra noen andre. Skal visstnok være en god del variasjon. Godt å høre at du var mer heldig :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Steiniz og Vidar
Medlem
17. juli 2016
Innlegg
200
Sted
Oslo
Utvilsomt, den burde gått rett tilbake til Polet. Av ren latskap gikk den heller i vasken. Den var absolutt ikke korket på noen måte, bare veldig kjip.

Godt mulig at jeg var uheldig, men har hørt det samme fra noen andre. Skal visstnok være en god del variasjon. Godt å høre at du var mer heldig :)
Jeg har opplevd det samme: én flaske stappfull av syre og såvidt en fruktsmak (ble dog noe forskjell ved tempendring), mens den andre var mye mer balansert og kjentes ut som en ok+.
 
  • Liker
Reaksjoner: ilpadrino

jonska

Støttemedlem
Medlem
25. nov. 2013
Innlegg
356
Sted
Stavanger
Samme her. Begynner å forstå litt mer av hvordan polets nettbutikk (mal)fungerer. Var tidlig ute og bestilte 12. mai. Først i går fikk jeg melding om at den ikke kunne leveres. Skjønte ingenting da den jo hadde blitt tilgjengelig, så utsolgt, så tilgjengelig osv flere ganger over helgen. Polet fortalte meg at alle ordrer slettes når et produkt blir utsolgt. Dersom det blir tilgjengelig igjen må det bestilles på nytt. Gamle ordrer blir ikke fylt opp. Kjipt å ikke få beskjed før i går, da jeg jo hadde flere muligheter til å bestille på nytt.
De fortalte også at alle ordrer går via butikken du bestiller levering til. Det er noe variasjon i hvor raske butikkene er med å sende videre ordrene, så det er ikke hvor rask du er som avgjør hvor du havner i køen, men tempoet i ditt lokal pol.

PS! I dag; mail fra polet om at den er tilgjengelig igjen. Bestilt!
 
Medlem
25. nov. 2008
Innlegg
2.804
Samme her. Begynner å forstå litt mer av hvordan polets nettbutikk (mal)fungerer. Var tidlig ute og bestilte 12. mai. Først i går fikk jeg melding om at den ikke kunne leveres. Skjønte ingenting da den jo hadde blitt tilgjengelig, så utsolgt, så tilgjengelig osv flere ganger over helgen. Polet fortalte meg at alle ordrer slettes når et produkt blir utsolgt. Dersom det blir tilgjengelig igjen må det bestilles på nytt. Gamle ordrer blir ikke fylt opp. Kjipt å ikke få beskjed før i går, da jeg jo hadde flere muligheter til å bestille på nytt.
De fortalte også at alle ordrer går via butikken du bestiller levering til. Det er noe variasjon i hvor raske butikkene er med å sende videre ordrene, så det er ikke hvor rask du er som avgjør hvor du havner i køen, men tempoet i ditt lokal pol.

PS! I dag; mail fra polet om at den er tilgjengelig igjen. Bestilt!

Da prøver vi igjen:mrgreen:
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Medlem
17. aug. 2011
Innlegg
74
Når det gjelder vanlig utvalg hos polet vil dette stå som utsolgt så fort siste flaske er trykket igjennom online. Når det gjelder BU så er det en litt annen story da polet ikke alltid har oversikt over hvor mange flasker som er igjen hos importør. Det kan da bli solgt flere flasker enn tilgjengelig ettersom Horeca markedet etc kan ha kjøpt flasker i mellomtiden. Det spiller forsåvidt liten rolle med mindre det er slipp med kølapp når du kjøper hvis den står som tilgjengelig. Det viktige er hvilket vinmonopol du bestiller til. Mindre pol bestiller varer sjeldnere så om feks du bestiller først til ett lite pol og alle andre som bestiller til ett pol som bestiller varer før ditt vil du havne bakerst og kanskje ikke få varer. Det har ingenting å si når du bestiller dessverre.
 
  • Liker
Reaksjoner: sunshine
Medlem
5. feb. 2011
Innlegg
202
Sted
Stavanger
Når det gjelder vanlig utvalg hos polet vil dette stå som utsolgt så fort siste flaske er trykket igjennom online. Når det gjelder BU så er det en litt annen story da polet ikke alltid har oversikt over hvor mange flasker som er igjen hos importør. Det kan da bli solgt flere flasker enn tilgjengelig ettersom Horeca markedet etc kan ha kjøpt flasker i mellomtiden. Det spiller forsåvidt liten rolle med mindre det er slipp med kølapp når du kjøper hvis den står som tilgjengelig. Det viktige er hvilket vinmonopol du bestiller til. Mindre pol bestiller varer sjeldnere så om feks du bestiller først til ett lite pol og alle andre som bestiller til ett pol som bestiller varer før ditt vil du havne bakerst og kanskje ikke få varer. Det har ingenting å si når du bestiller dessverre.
Man er med andre ord prisgitt hvor raske polet man bestiller levering til er? Gjelder det samme hvis man bestiller henting på Posten, skal varene via det nærmeste polet eller kommer det direkte fra et sentrallager?
 
Medlem
17. aug. 2011
Innlegg
74
Man er med andre ord prisgitt hvor raske polet man bestiller levering til er? Gjelder det samme hvis man bestiller henting på Posten, skal varene via det nærmeste polet eller kommer det direkte fra et sentrallager?
Akkurat det er jeg usikker på. Hadde en lang dialog med polet om alt det andre men siden posten aldri er ett alternativ så kom vi ikke inn på det. Man er prisgitt hvor raske polet er til å bestille. Noen pol bestiller vin hver dag mens andre en gang i uken.
 

jonska

Støttemedlem
Medlem
25. nov. 2013
Innlegg
356
Sted
Stavanger
Jeg måtte nesten kontakte polet for å forstå hvordan dette fungerer og om det er sikrere å bestille med levering via posten. Her er svaret, samt status på Montaubret (tomt, håper den har betydelig preg av drittsmak ;) ):

1621587321746.png