Dagens trening

Da var påmeldingen til Stoltzen Opp gjort igjen, og man har faktisk begynt noe som mest minner om HLR av kondisen, samt å aktivere en haug med muskler som ikke har vært trent siden før det som etter kalenderen å regne, kalles sommer.
Andre økt denne uken, 15 min på ellipsemaskin, høyrep styrkeøkt og 5km roing som avslutning.
Målet er satt, kondisjonen må forbedres og 10kg av til 30.september. Umulig sier du? Neida. o_O
Riktig innstilling @Preacher - intet er umulig! Og på konkurransedagen er det bare å kjøre Bjørn Dæhlietaktikk; kline til fra start og satse på at det holder til mål :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Hvis du skal trene målrettet til Stoltzen ville jeg anbefalt litt 4x4 intervaller for å få fart på blodpumpen. Kanskje litt i seneste laget for å få noen supertid, men er nok bedre enn langkjøring. Ville også absolutt anbefalt noen turer opp Stoltzen, utrolig hvor mye det hjelper med et par turer i uken ift tid.
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
4x4 løping med barnevogn fikk blodpumpa i høygir..utnytte pappapermen til å trimme litt ekstra :) Ble 10km på 1 time og 15 min., inkludert oppvarming og nedtrapping
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Någon med Oslo maraton erfarenhet? Signat upp mig på min första maraton i år. Funderar lite på gel/bars ol.
 
En god treningsuke så langt; basket mandag, langintervaller løp/jogg onsdag og torsdag, styrke før jobb i dag :)
Har samtidig strammet inn kosten/kaloriinntaket vesentlig sammenlignet med i sommer, virker å gi resulater ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Preacher
Någon med Oslo maraton erfarenhet? Signat upp mig på min första maraton i år. Funderar lite på gel/bars ol.
Det korte svaret er vel "ikke prøv noe du ikke har prøvd før løpet." Selv har jeg syklet Birken syv år på rad uten å ta til meg annen næring enn bananer og lefser underveis, og det har gått fint, men det skal sies at jeg har "carbet opp" de siste 3-4 dagene for å ha et godt lager. Skal løpe halvmaraton i Oslo selv, men det er så kort at jeg ikke planlegger noe særlig inntak underveis, selv om jeg vurderer å ha en liten flaske cola/kaffe-miks før bakken opp mot St. Hanshaugen, så jeg holder helt inn til mål. :) Har hørt mye bra om Squeezy sine gels, som skal være skånsomme mot magen, mens jeg gikk på en smell med selvblandet Maxim sportsdrikk under Grenserittet for noen år siden...

Uansett, lykke til! :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
Någon med Oslo maraton erfarenhet? Signat upp mig på min första maraton i år. Funderar lite på gel/bars ol.
Test ut forskjellige typer i god tid før Dagen. Maxim har aldri skuffet meg, men finnes flere andre i markedet. Tipper du finner svar på mye om du søker opp temaet på kondis.no, evt. les denne:
http://www.maximsport.no/karbofella/

Lykke til!
 
  • Liker
Reaksjoner: Ceramic
Det korte svaret er vel "ikke prøv noe du ikke har prøvd før løpet." Selv har jeg syklet Birken syv år på rad uten å ta til meg annen næring enn bananer og lefser underveis, og det har gått fint, men det skal sies at jeg har "carbet opp" de siste 3-4 dagene for å ha et godt lager. Skal løpe halvmaraton i Oslo selv, men det er så kort at jeg ikke planlegger noe særlig inntak underveis, selv om jeg vurderer å ha en liten flaske cola/kaffe-miks før bakken opp mot St. Hanshaugen, så jeg holder helt inn til mål. :) Har hørt mye bra om Squeezy sine gels, som skal være skånsomme mot magen, mens jeg gikk på en smell med selvblandet Maxim sportsdrikk under Grenserittet for noen år siden...

Uansett, lykke til! :)

Tack för det. Har sprungit ett par halvmaraton och då blir det enbart ett par klunkar sportdryck på vägen - men å andra sidan ute i 90 minuter. Med strax över 3 timmar känns det som kroppen behöver extra påfyll på vägen. Testat Maxim gel på ett par långturer 2-3 mil, men lite osäker på hur ofta och hur mycket man bör stoppa i sig under ett maraton i 4:30 pace. I tillägg är det ju logistiken med och bära det med sig, undviker gärna bälte.
 
Redigert:
DSCN6640-01.jpeg