Dagens trening

Callahan

Støttemedlem
Medlem
18. feb. 2011
Innlegg
12.986
Sted
Gullkysten
Her kan man poste alt om den fysiske fostring man bedriver når man ikke piller på egne eller andres klokker :p

I går ble det to timer med tennis. For meg er veldig lystbetont; man blir sliten & svett, og det er utrolig gøy. Love it :)
tennis-08.gif



Hva trente du i dag/går? :)
Fortell gjerne om eventuelle mål med treningen.
 
Spilte fotballkamp igår, ble grisebanket så jeg er vel egentlig i temmelig dårlig humør idag.. Selv om det er absolutt laveste nivå!

Vurderer fotballtrening idag, kanskje det hjelper å veie under 90kg.
 
Kjørte på med 40 min kettlebells og en påfølgende time med kickboxing. Deilig støl i hele kroppen idag :) Målet er å få bort en del kilo for mye og i hvertfall 15 av dem er allerde long gone og erstattet med muskelmasse.
 
Du kom meg i forkjøpet, vurderte å starte en tilsvarende tråd - men med sykkeltema.
Tenkte jeg skulle få med meg noen på å sykle gjennom hele vintern og utfordre hverandre på det.

17km enkel vei til jobb så går mye i hverdagsmosjon her.

Treningsmålet går med to små i hus ut på å hindre forfallet og ikke så mye på hardsatsing.
Ikke veid meg men er godt og vel på riktig side 85kg (181 høy)
Målet er 78kg
 
Akkurat som Adam har jeg lenge tenkt på å starte denne tråden.

Jeg har i noen år nå trent styrketrening aktivt. Legger jeg go´vilja til har jeg trent i snitt tre ganger i uken de siste tre årene. I sommer har jeg trappet kraftig opp og har kjørt mellom 5 og 8 økter i uken fordelt over 5 dager. Målet med treningen min er enkelt å greit å øke vekten min i form av muskelmasse samt holde meg i form. Ettersom jeg har deltidsjobb på et treningssenter føler jeg meg også litt forpliktet til å holde meg oppdatert.

Jeg har de siste uken trappet ned igjen til vanlig 3 dager i uken, skal prøve å få til 4 økter i uken gjennom skoleåret. Dette for å ikke miste de 6 kiloene med muskler jeg har lagt på meg i sommer. Om det er interesse for styrketrening kan jeg godt legge ut programmet mitt. Kondisjonstrening er jeg dessverre for lat til :)
 
Herlig, kjør på med program og perser :)

Kult! Da jeg før sommeren fant ut at jeg skulle trappe opp sjekket jeg i appstore om jeg fant noen bra trenings apps. Jeg lastet ned iFitness som visere øvelser og som har en del ferdige programmer liggene inne. Jeg kjørte på og valgte med det mest "harry" programmet; "5 day muscle building workout". Dette er et helt vanglig 4er split som deler opp dagene etter muskelgrupper. Dag 5 er en oppsummering med de tre største muskelgruppene.

4B5DC8D5-D3DF-4C8D-8D96-C71D44CE79ED-247-00000041DFE902F7.jpg


0775653B-847C-4CE9-A529-99214D7FD018-247-00000041E534AD9F.jpg


329EC1A0-ACC8-4619-9BD7-46062ED7F11C-247-00000041EEA68084.jpg


51B1EBCF-86E5-4CDA-BA80-AE4B477294D9-247-00000041E9504431.jpg


A642E728-7C60-4572-A2E1-93189C9F5942-247-00000041F2CB1CAE.jpg


BB28F021-2FA0-4FBD-9777-60C704B5056C-247-00000041F760586C.jpg


Ingen store perser å vise til, men har økt til 5x82,5 kg i benk. Jeg trener alltid alene så har ikke testet ORM i benk, men tipper jeg klarer 90 kg. Andre store øvelser har jeg nok ingen "prestasjoner", tar 5x120 kg i mark og knebøy 5x80 kg. Så her har jeg mye å gjøre.

Planen for høsten er som sagt 4 økter i uken, her skal jeg kjøre tre styrkeøkter også skal jeg kjøre en intervall styrketime som heter HIT og som kjøres på Friskis&Svettis. Timen er knallhard og har flere ganger sendt meg rett på do for å hilse på luchen. Knallhardt og kjempegøy!

Målet for året er 85 kg på lesten.
 
Meget bra Mathfjeld.

For min del ble det staking på rulleski lørdag, og 15km rolig løping i går.
Og, om det regnes med, litt pistolskyting i morgen............make my day......:p
 
Kul tråd! Jeg trener oldschool styrke. Har trent av og på i 10 år. 3 dagers spilt. Benkpress, knebøy og markløft som baseøvelser.

Idag gikk det i 5 sett med benkpress og 4 sett med skråbenk og avsluttet med litt biceps curl.
 
  • Liker
Reaksjoner: tidsmarskin
Har begynt å trene

Gikk opp fra 80 til over 100. Love handles og full pakke. Feit.

Sykler og første løpetur igår. 5km på 39min... Sykler i snitt 100km i uka.

Begynner å snurpe seg inn sakte men sikkert. Bruker runkeeper på iPhone. Funker gullfint
 
Fint noen tok initiativet til en skikkelig trenings-tråd, mikkemus!

Trener styrke 5-6 ganger i uken og prøver å få til litt kondisjonstrening gjennom 1-2 mils jogg eller bakkeløp. Kjører 3-splitt fordelt på de komplementære muskelgruppene, legger også stor vekt på de store 3(Markløft, knebøy og benkpress) og andre "store" øvelser.

Mål: 75-80 kg "lean body mass" og løpe 10 km på under 40min;)

Noen andre her som trener på Elixia Sandvika, Billigstad eller Sjølyst?
 
Jeg prøver å ligge på 6 økter I uken fordelt på 4 styrkedager og 2 dager med cardio I form av spinning I sal.
For øyeblikket kjører jeg en 2-splitt for å få kjørt gjennom kroppen to ganger per uke.
Trener bein, rygg og biceps en dag og bryst, skuldrene og triceps andre dagen.
Når høsten kommer igang og temperaturen synker skal jeg gå over til en tre-splitt igjen som jeg kjørte I våres.
Bein og rygg på samme dag blir for heavy for meg.

Ellers så er jeg 181 høy og ligger på ca 87 kg.
Målet er å beholde vekten men minske fettprosenten.
Veide forresten 107kg for 3,5 år siden, da forstod jeg at noe måtte gjøres. :eek::p

Av persser har jeg ikke mye å skryte av, men har løftet 3*90 I benkpress, 3*140 I bøy og 2*47 I militærpress.
Markløft sliter jeg ekstremt med teknikken på så det går som regel veldig lett om jeg trener det.

Gleder meg til mye gode treningstips og triks i denne tråden fremover :D
 
Jeg trener styrke fast 4 dager i uka før jobb. Alt er bygd rundt de fire baseøvelsene, og en uke er delt opp slik:
Mandag - Skuldre
Tirsdag - Rygg
Onsdag - Hviledag
Torsdag - Bryst
Fredag - Bein

Treningen min er delt opp i sykluser á 4 uker, hvor det fra uke 1 til uke 3 økes i vekt, men minimumsantallet av repetisjoner synker tilsvarende.
I den fjerde uken er det deload som gjelder, for så å starte på ny syklus igjen i uke 5.

Ved start av en ny syklus justeres vektene opp et nivå i forhold til hva de var i forrige syklus (henholdsvis 2.5 kg i pressøvelser og 5kg i markløft/knebøy).
Dette opprettholdes helt til det ikke er mulig å gjennomføre minimumsantallet av repetisjoner for hver treningsdag i en gitt uke.

Dette har til nå fungert veldig bra, og det er lett å se/følge sin egen progresjon - og det hjelper i mine øyne til med å unngå at man henger seg opp i å bruke 1RM til å måle fremgang i treninga.


I tillegg til dette sykler jeg utfor.
 
  • Liker
Reaksjoner: vgronningen
Fotball er tingen

Innimellom familie og hus spiller jeg fotball.
Trener 3 ganger/uke utendørs året rundt.
I sesongen blir det 1 -2 kamper + trening per uke.
Løp 4 x 15/15 i januar etter hver trening. 6 i feb, 8 i mar. 10 i apr.
I mai var det ingen 15/15, kun lading til seriespill.
Gleder meg til barna blir litt eldre og selvgående.
Har lyst til å ta opp, spinning, sykling til jobb, klatring og skikjøring....
Fin kveld
 
Hater egentlig å trene hvis det ikke involverer lek (sykling, ski, klatring osv), litt fordi jeg er lat, og litt fordi jeg aldri klarer å holde igjen når jeg først er kommet i gang. Helt tulling, full gass på løping med sykkelkropp en sjelden gang er ingen god ide og gjør at jeg knapt kan gå på et par dager. Kommer aldri til å forstå det der. Fotball er livsfarlig også, men det er jo allmennkunnskap.

Har klart å få inn en rask styrkeøkt på jobb nesten hver dag i det siste, og det er gull, men restitusjonsføde på kvelden blir ofte øl. Ja ja, det er faktisk lettere å trene mer for en latsabb enn å gi opp en hverdagspils (eller andre gode kornprodukter) inn i mellom. Dere får gi beskjed når jeg blir Warhole ;)

Men til tross for min latskap er tross alt "the pump", som Arnold så lyrisk/erotisk omtaler, ikke så ille. Og så liker jeg jo en passelig dose meningsløs monoton aktivitet, men det blir mer elegant om jeg bytter ut jernet med vedøks eller sag av og til, mer av det!

Konklusjon? Ehh... vet ikke helt hva som kom ut av det her, men du blir i alle fall en løk av å sitte i ro, og så stopper klokken din.
 
Hmmm...dere er helt åpenbart bedre til å disponere tiden deres enn meg.

Jeg skjønner ikke når jeg skulle få tid til å trene så mye som jeg har lyst og behov for. Mellom mye jobb, kone med karriere og familie er det ikke mange timer igjen i uken til noe annet.

Hva er deres oppskrift?