Dagens dårligste kjøp

Har vel også steget i pris 2 ganger i 2022, tror nypris var ca. 100k ved starten av året.
Det stemmer at JLC har kjørt to prisstigninger i år, en i juni og en i høst. Tror denne lå på ca. 108k før første prisstigning. Jeg kjøpte en Master Control Calendar i juni og fikk ikke rabatt på Bjerke. Men, klokken steg i pris rett etterpå så det var for så vidt greit. Enig i at selger har vel store forventninger til pris i dette tilfellet...
 
Kun perifert klokkerelatert, men...
Bokser og pose til en dyr penge.
Verden vil bedras, eller keiserens nye klær om du vil...

 
Kun perifert klokkerelatert, men...
Bokser og pose til en dyr penge.
Verden vil bedras, eller keiserens nye klær om du vil...

Fullstendig galskap. Men hvis noen skulle finne på å kjøpe emballasje, hva skal de med det?!
 
Fullstendig galskap. Men hvis noen skulle finne på å kjøpe emballasje, hva skal de med det?!

Tro det eller ei, men mange bruker dette til dekorasjon. Særlig ungdom. Brukes selvsagt også til å «flexe». Selv har jeg trolig kastet mange tusen kroner i søpla…
 

100K for en franken-tintin anyone?
 
  • Liker
Reaksjoner: Jonjon

100K for en franken-tintin anyone?
Da ville jeg nok heller kjøpt en Tintin..
 
Da ville jeg nok heller kjøpt en Tintin..


Jeg lukter at standard speedie+tintin-deler er litt tungsolgt, hvis man lukter på teksten hans: "Igjen!!! Tintin skiven og [...]"

Folk napper ikke nei?

1671172046018.png
 
Jeg lukter at standard speedie+tintin-deler er litt tungsolgt, hvis man lukter på teksten hans: "Igjen!!! Tintin skiven og [...]"

Folk napper ikke nei?

Vis vedlegg 314800
Hehe. Merker samtidig at jeg ble litt nyskjerrig. Dette må jo være en urmaker som valgte å bytte til "svart" baklokk og svart skive for å bli kvitt en tintin i 2014-1016 en gang, og som nå har solgt en vanlig speedy med de delene? Eller har han bare bestilt ekstradelene selv på ebay?
 
Hehe. Merker samtidig at jeg ble litt nyskjerrig. Dette må jo være en urmaker som valgte å bytte til "svart" baklokk og svart skive for å bli kvitt en tintin i 2014-1016 en gang, og som nå har solgt en vanlig speedy med de delene? Eller har han bare bestilt ekstradelene selv på ebay?
En fikk bestilt skive + baklokk direkte hos AD for under 5K for noen år siden
 
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal og kh93
5731C87B-7000-4498-9D6B-8DEF5A281803.png

 
Den var på på min arm i 10 år
Godt brukt og topp stand
Var inne på service etter ca 9 år og skiftet da også ut låsen
Kjøpt i Stavanger
Ligget i eske urørt i 15 år
Selges med garanti for at den er ekte og i topp stand.

Hmm... Er den godt brukt eller i topp stand? Lå den først 15 år urørt i eske og ble så brukt i 10 år, eller omvendt?

Hadde faktisk ikke trodd at noe så grelt kunne være inspirert av en ekte klokke, men etter litt googling ser jeg at denne er jo nesten lik en Gucci 9040M eller 9045M. Som igjen kan fås for 350-400 USD på nett, ser det ut til.