Dagens dårligste kjøp

Vintage Tudor har mye fint, mulig MN21 blir en fremtidig klassiker, kommer nok dog ann på om de kjører FXD modellen lenge eller ikke.
Er generelt overraskt over hvor mange som er opptatt av "limited" korte produksjonstider etc. Det finnes jo nesten millioner av limited releaser :)
 
Vintage Tudor har mye fint, mulig MN21 blir en fremtidig klassiker, kommer nok dog ann på om de kjører FXD modellen lenge eller ikke.
Er generelt overraskt over hvor mange som er opptatt av "limited" korte produksjonstider etc. Det finnes jo nesten millioner av limited releaser :)
Jeg tror nok det har en sterk sammenheng med familienærheten til Rolex og den medfølgende ekstreme interessen rundt dette de siste årene.
Hadde f.eks Tag Heuer gjort et lignende stunt hadde aldri blitt nevnt engang. Jeg tror nok de profiterer mye på slektstreet når det gjelder interesse.

Med det sagt så er jeg forsåvidt enig med deg. Selv om jeg har en M.N.21 selv og kun kjøpte den når den ble lansert pga det vi snakker om. Jeg er ærlig nok til å innrømme at hvis denne hadde hatt noe annet enn 21 på lokket bak så hadde den nok ikke interessert meg i den grad. Selv om det er en feiende flott klokke.
 
Redigert:
Sammenlignet med Rolex så er Tudor ekstremt ivrige etter å lage "spesialmodeller" i begrenset antall. Altså modeller for ditten og datten, hvor man kliner på en logo, graverer noe spesielt på baklokket eller lignende.

Har ikke helt den store troen på at hverken disse – eller M.N.21 – skal bli de helt store samlerobjektene i fremtiden. Og greit er vel kanskje det. Bruk klokkene med god samvittighet.
 
58 serien var superpopulær og gikk vel til nærmere 40K under bananasperioden til samme tid i fjor. Nå går de mellom 26-30 etter hva jeg ser på auksjoner og i salgstråder og ligger usolgt i store kvanta hos AD. Profitørene har sett at det ikke er noe å hente der og derav den labre interessen. For all del er Tudor mye klokke for pengene, nytenkende i form av gode lenke/lås/materialløsninger, men om en skal kalle en spade for en spade, er det ikke en Rolex og vil aldri bli en Rolex. Sorry, men blir litt som å kjøre Toyota mens en ønsker/tror en kjører Lexus. Driftsikker, høy kvalitet og ellers mye Bang for the Buck, men ikke helt oppe og smasher med storebror. Mener ikke å tråkke noen på Toyotatærne, men slik er realiteten.
 
  • Liker
Reaksjoner: Phenix og GrimReaper
Jeg fortsatt fast i trua på at på at M.N.21 kan bli en fremtidig samlermodell. Jeg kommer ihvertfall til å holde på min. Jeg bruker den naturligvis uansett, men den kommer aldri til å bli en Rolex, sånn er det bare. Når det gjelder BB58 så ble den "collateral damage" av den syke hypen som pågikk da. Og kanskje spesielt her på berget. Jeg kjøpte min utenlands over disk uten ventetid, så at den noengang var vanskelig å få tak i er i beste fall en myte.

Med det sagt så synes jeg Tudor leverer kule klokker og jeg liker det hvis de har noe litt annet ved seg. Jeg bestilte den nye BB41 med rød bezel og jubilee nå, selv om jeg har sub fra før og den vinner selvfølgelig kampen om overlevelsen i boksen hvis noe skal ut igjen. Men rød bezel og jubelee synes jeg var sjarmerende og noe jeg ikke har fra før. Og i tillegg så er de rimelig priset.
Da går det an å eksperimentere litt :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Absolutt. Designteamet til Tudor virker som har mye friere tøyler enn Rolex sitt. De presenterer alltid mange nye og spennende modeller og denne W&W var intet unntak. At det Rolex i 2022 klarte å presentere til massene var den sykt stygge Shrek/Sprite GMTen, noen 2-tone modeller og OP i offspekter farger, viser at de enten mangler kreativitet eller er låst av ledelsen. Årets slipp mener jeg de bommer igjen med å ødelegge symmetrien på Daytonaen (alle skiver) og ellers døll kjedelige modeller. Massene kommer sikkert til å gå mann av huse uansett pga kronelogoen. Verden er rar. Har hatt en del Tudorer opp gjennom årene, men ser de blir solgt igjen og igjen grunnet lite bruk. Kun Pelagosene jeg egentlig savner, derav ønsket om en MN21. Men over retail, nei takk ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: GrimReaper
Jeg tenker bare at så fort de fleste har 2-3 Tudorer så er de ivrige på å bytte de ut med en Submariner. Ser heller ikke for meg at personene som har 1-10 millioner i klokkesamlingen noensinne kommer til å prioritere en Tudor.
Se på Tudor Big Block som ligner ganske betydelig på en Daytona og har vært ute av produksjon lenge - det er ingen som jager de.
 
Jeg tenker bare at så fort de fleste har 2-3 Tudorer så er de ivrige på å bytte de ut med en Submariner. Ser heller ikke for meg at personene som har 1-10 millioner i klokkesamlingen noensinne kommer til å prioritere en Tudor.
Se på Tudor Big Block som ligner ganske betydelig på en Daytona og har vært ute av produksjon lenge - det er ingen som jager de.
Men både Big Block og denne «Rose» varianten av 41 prises som om de er populære. Ligger usolgt i månedsvis
 
Virker som det er Tudor Submariner som er the odd one out. Og det er jo ikke så rart når den i all hovedsak er en Rolex Submariner med annet urverk bare.
Jeg hadde en siste generasjon Sub og det var en fantastisk fin klokke.
En av få klokker jeg virkelig angrer på at jeg solgte. Og nå er de nesten oppe på samme pris som 16610.
 
Og så har du North Flag da. Klokken som lå usolgt hos AD og til dels ble solgt med veldig gode rabatter. Etter at den ble discontinued har den vel nesten doblet seg i pris...
 
I asking price er de dyre ja ;)

Ja det er mulig de ikke oppnår det de ber om (Håper vel egentlig det da jeg godt kunne tenkt meg en igjen ;)). Uansett steget endel siden jeg solgt min for 20k for ganske nøyaktig tre år siden:oops:
 

Samme person har denne flotte samlingen til salgs, der du attpåtil sparer 50k:

 
Samme person har denne flotte samlingen til salgs, der du attpåtil sparer 50k:

Kjenner det lugger skikkelig i en av Rolexene nå, er jo et kupp dette!! :mrgreen:
 
Borte nå, hva var det?
Bilde 20.04.2023 klokken 11.48.jpeg


Hjemmemekka "royal OKE" med Rolex skive til 25k
 
Ser ut som restelageret etter en butikk som ble nedlagt i Skien nylig... Tror dette er tungsolgt samlet for denne prisen :ROFLMAO:

-Bare av nysgjerrighet, er det noen som noensinne har betalt noe nær veiledende pris for en Alpina? Ved de par anledningene jeg har kikket på en, har selger forsøkt å gjøre et innsalg ved uoppfordret å ymte frempå om at de kan slå av både 20 og 30% av listepris. Ville tro det betyr at man ved litt innsats kan komme ned på 40-50% avhengig av modell. Og det er jo FØR varene er et restelager som selges i bulk...