Dagens dårligste kjøp

Han her moroklumpen vil selge klokka for det han har sett inn i fremtiden den vil være verdt.
Imidlertid har en "spesialurmaker" anslått verdien til godt under halvparten av prisforlangende, noe som i seg selv heller ikke er et røverkjøp. :mrgreen:
Den vil stige "proporsjonalt" i pris, men hva den vil være proporsjonal med kan man bare gjette seg til...
Har til og med tilhørt en ekte jagerflyger, så da så. Ingen uekte jagerflygere her, altså.
Han vil egentlig ikke selge, kun lodde interessen. :unsure:

Enda godt han setter krav til kjøper:
" Kun seriøse henvendelser blir vurdert! Som VEIT 'Hva' kunst ER! Snikksnakk, Smiger og Sullball blir bare kastet rett i SØPLA! " :LOL:

 
Redigert:
  • Haha
  • Liker
Reaksjoner: bruno47 og Mlegend
Fikk opp denne som forslag i feeden på Instagram:
IMG_2761.png
 
  • Liker
  • Wow
Reaksjoner: christoball og kire
Hvordan klarer man å skrive det så feil når navnet står på bildet i annonsen? Ref pris, jeg har en Micromilspec klokke selv (Nansen-klasse klokka) som jeg betalte 9000,- for. Jeg tror ikke FSK sine var så veldig mye dyrere..... :p
 
  • Liker
Reaksjoner: Qwestern
Hvordan klarer man å skrive det så feil når navnet står på bildet i annonsen? Ref pris, jeg har en Micromilspec klokke selv (Nansen-klasse klokka) som jeg betalte 9000,- for. Jeg tror ikke FSK sine var så veldig mye dyrere..... :p
Så flott at du har Nansen klokka, den er nydelig :)

For å si det jeg har lov til å skrive om denne klokka, så er den ganske så forskjellig fra de andre modellene som blir produsert. Dette er nesten samme klokken som Haaland har og som JH tidligere har skrevet om. Med karbon kasse og Vaucher Manufacture Fleurier - High-end Mechanical Movements & Complications verk, mot Sellita-200 og ETA 2824 verk som sitter i de andre modellene (unntak Oscar modellen). Det er viktig å merke seg at denne spesifikke klokken kun produseres for aktive FSK-operatører og har en betydelig høyere utsalgspris enn andre modeller. Det er produsert en annen modell for FSK som du kanskje refererer til som er helt annerledes til øvrige tilknyttet enheten. Noe mer info om operatør klokken kan jeg dessverre ikke gi
 
Så flott at du har Nansen klokka, den er nydelig :)

For å si det jeg har lov til å skrive om denne klokka, så er den ganske så forskjellig fra de andre modellene som blir produsert. Dette er nesten samme klokken som Haaland har og som JH tidligere har skrevet om. Med karbon kasse og Vaucher Manufacture Fleurier - High-end Mechanical Movements & Complications verk, mot Sellita-200 og ETA 2824 verk som sitter i de andre modellene (unntak Oscar modellen). Det er viktig å merke seg at denne spesifikke klokken kun produseres for aktive FSK-operatører og har en betydelig høyere utsalgspris enn andre modeller. Det er produsert en annen modell for FSK som du kanskje refererer til som er helt annerledes til øvrige tilknyttet enheten. Noe mer info om operatør klokken kan jeg dessverre ikke gi
Søtt at informasjon om klokken er hemmelig (jeg tolker i alle fall @Qwestern sine antydninger dithen), men det gjør den ikke særlig mye mer interessant for min del i alle fall.
 
Så flott at du har Nansen klokka, den er nydelig :)

For å si det jeg har lov til å skrive om denne klokka, så er den ganske så forskjellig fra de andre modellene som blir produsert. Dette er nesten samme klokken som Haaland har og som JH tidligere har skrevet om. Med karbon kasse og Vaucher Manufacture Fleurier - High-end Mechanical Movements & Complications verk, mot Sellita-200 og ETA 2824 verk som sitter i de andre modellene (unntak Oscar modellen). Det er viktig å merke seg at denne spesifikke klokken kun produseres for aktive FSK-operatører og har en betydelig høyere utsalgspris enn andre modeller. Det er produsert en annen modell for FSK som du kanskje refererer til som er helt annerledes til øvrige tilknyttet enheten. Noe mer info om operatør klokken kan jeg dessverre ikke gi

Skjønner! Da var den nok hakket dyrere enn Nansen-klokka. Det legges sikkert noen tusenlapper på prisen mtp at de kun ble solgt til aktive operatører, så for noen som samler på militære klokker er det sikkert et stort pluss. Meeen, 150k? Nuvel :p

Mener det er et Selita-verk som sitter i Nansen-klokka, om jeg ikke husker helt feil.
 
Men er denne "Operatør-klokka" så veldig interessant for andre enn de som har fått lov til å kjøpe den da? Ser ikke for meg at dette er spesielt interessant for militær samlere heller :rolleyes:

Dette blir vel ikke akkurat den nye Luftforsvaret, jeg er i hvert fall ikke klar for å bytte;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Callahan
Enig. Og det gjør meg ihvertfall ikke mer lysten på å blåse av 150 papp på den. Med mindre man blir James Bond av å bruke den :cool:
Tror nok man blir James Bond. Ubekreftede rykter sier at i tillegg til det sofistikerte urverket, er det en super-hemmelig magnet som gjør at man kan åpne glidelåser sømløst, så og si, og den har visstnok en karbon-tråd som spretter ut fra kl 10 ved dobbeltrykk på krona. Tråden gjør at man kan rappellere bratte fjell eller henge under taubaner i Alpene .. Har jeg hørt. Klart klokken er litt kostbar.
 
Tror nok man blir James Bond. Ubekreftede rykter sier at i tillegg til det sofistikerte urverket, er det en super-hemmelig magnet som gjør at man kan åpne glidelåser sømløst, så og si, og den har visstnok en karbon-tråd som spretter ut fra kl 10 ved dobbeltrykk på krona. Tråden gjør at man kan rappellere bratte fjell eller henge under taubaner i Alpene .. Har jeg hørt. Klart klokken er litt kostbar.
Hei! Du må ikke avsløre det, det er hemmelig!
Nå kommer det plutselig noen og henter deg om natten og kjører deg til avhør :oops:
 
Taksten er vel ofte basert på hva rimeligste gullur på lenke koster å skaffe ny i butikk i dagens marked. Er mao ikke en verdi på selve klokken men en gjenskaffelsesverdi slik jeg forstår praksisen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Smokeless
Det står eksplisitt "Taksering for forsikring" så det er nok en gjenanskaffelsestakst.
Jeg kan ingenting om dette, så jeg bare spør:
Burde ikke gjenanskaffelsestakst og potensiell salgsverdi være omtrent det samme? Salgsverdien er jo det det vil koste å kjøpe en ny i samme stand...?
Føler at det er noe jeg ikke skjønner her :rolleyes:
 
Jeg kan ingenting om dette, så jeg bare spør:
Burde ikke gjenanskaffelsestakst og potensiell salgsverdi være omtrent det samme? Salgsverdien er jo det det vil koste å kjøpe en ny i samme stand...?
Føler at det er noe jeg ikke skjønner her :rolleyes:
Gjenskaffelsesverdien er i større grad arbitrært satt fra hva en «tilsvarende» klokke fra samme merke med lignende egenskaper vil koste . Min kjæreste har en arvet gullklokke fra Omega, av typen knøttliten, med gullenke. Et umiddelbart grovt overslag på forsikringstakst/gjenskaffelsesverdi fra urmaker, da vi forhørte om det under et annet ærend, var rundt 270.000 kr - selv om klokken ville kostet en fjerdedel å kjøpe om du fant samme modell på auksjon.

Det var slik vi fikk det forklart, ihvertfall.