Dagens dårligste kjøp


Kanskje ikke verdens beste kjøp med denne som referanse :

https://www.watchuseek.com/threads/fs-breitling-superocean-kelly-slater-limited-edition.5472502/
 
  • Liker
Reaksjoner: hardangervidda
Screenshot_20230321_000128_Samsung Internet.jpg

Løp og kjøp...
 
Fåes på TS-markedet også.
Ja, det er ikke fritt for invistorer her heller.
Skulle vært mulig å gi virtuelle spark på leggen til sånne... :(

Edit: Etter litt leting på nettet fant jeg sånne til salgs for et år siden for ca. 1500$, noe som heller ikke virker rasende billig, så det er absolutt et solid invistortillegg på denne.
 
Redigert:
Ja, det er ikke fritt for invistorer her heller.
Skulle vært mulig å gi virtuelle spark på leggen til sånne... :(
Kjenner selger godt og han er ikke akkurat kjent for å være en invistor. Dog enig at han har priset denne høyt, men markedet regulerer seg selv om det ikke fins kjøpere til denne prisen. Han er han helt sikkert lydhør for bud ved interesse
 
Kjenner selger godt og han er ikke akkurat kjent for å være en invistor. Dog enig at han har priset denne høyt, men markedet regulerer seg selv om det ikke fins kjøpere til denne prisen. Han er han helt sikkert lydhør for bud ved interesse
Om du kjenner ham godt, så kan du tipse fyren vennlig om at han gjør seg en smule til spott og spe nå..., samt at han heretter kanskje bør kjennes som nettopp invistor.
Det er jo nettopp sånt som er en invistors "modus operandi", om du skjønner ? ;)
Joda, markedet regulerer seg selv, men det er fortsatt lov å opptre noenlunde seriøst.
 
Redigert:
Artig å ha en skive som man har betalt mer for enn klokka den skal monteres på er verdt da :mrgreen:
Det er jo en "conversation starter" :mrgreen:

Edit: også er det jo et tankekors at hvis man skulle være så spenna gæern å pelle opp 60 løk for den skiva og montere den på en ordinær speedy, så er det fortsatt bare verdens dyreste frankenswatch.
 
Careofcarl prøver seg på pre-owned,


Har de faktisk en bruktavdeling, eller er klokkene som er annonsert her bare hentet fra andre?

Kan ikke se noe sted hvor det står at man kan levere inn sin gamle klokke for salg hos de, og jeg har jo sykt lyst til å selge min vintage Jäeger ekker Cartier hos CareOfCarl i stedet for Christensen og Bjerke.
 
Da set det ut som vår utestengte chillbidder er tilbake og selger klokker igjen :mad: I alle fall etter navnet i sertifikatet å dømme. Prisen er heller ikke akkurat kosher. Hadde vel heller støttet et norsk klokkemerke enn å putte invistorcash i lomma hans. Merkelig forøvrig at han har skjult profil selv etter å ha tatt kontakt. Trodde ikke det var mulig

Skjermbilde 2023-04-03 kl. 12.23.21.png
Skjermbilde 2023-04-03 kl. 12.22.53.png
 
  • Haha
Reaksjoner: christoball
Da set det ut som vår utestengte chillbidder er tilbake og selger klokker igjen :mad: I alle fall etter navnet i sertifikatet å dømme. Prisen er heller ikke akkurat kosher. Hadde vel heller støttet et norsk klokkemerke enn å putte invistorcash i lomma hans. Merkelig forøvrig at han har skjult profil selv etter å ha tatt kontakt. Trodde ikke det var mulig

Vis vedlegg 327263Vis vedlegg 327262
Utestengt shill? Ikke fått med meg, når var dette?
 
Utestengt shill? Ikke fått med meg, når var dette?
Det begynner å bli noen år siden. Han bydde mot seg selv ved å lage en annen bruker i en auksjon her inne og det var ikke spesielt vanskelig å skjønne at det var samme person. Visa endte ikke spesielt godt for vedkommende.
 
Finnes det folk som samler på Tudor? Ref. alle annonser med Tudor "smiley", virker ikke som noen biter på.
Kunne tenkt meg en FXD og angrer veldig på at jeg ikke slo til på en MN21 til retail rett før jul her inne. Nydelig klokke er det :)

Bare de som faktisk er sjeldne.
Er vel ikke mange modeller av Tudor som kan karakteriseres som sjeldne lenger nå som de har åpnet 58 slusene (om de noen gang kunne ha kalles sjeldne)
 
Kunne tenkt meg en FXD og angrer veldig på at jeg ikke slo til på en MN21 til retail rett før jul her inne. Nydelig klokke er det :)


Er vel ikke mange modeller av Tudor som kan karakteriseres som sjeldne lenger nå som de har åpnet 58 slusene (om de noen gang kunne ha kalles sjeldne)
Er vel noen vintage som er attraktive. Også tror jeg M.N.21 blir et samleobjekt i fremtiden gitt den korte produksjonen i 2021.

Men så er det jo de som samler uten at det nødvendigvis er sjeldent også da. Ref. Rolex. Det finnes jo millioner av de men er allikevel et yndet samleobjekt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Utinaturen og holmby