Bompengependlerdilemma

Leste en del om vindskjermer og ulike høyder og produsenter for en stund siden. Slike skjermer påvirker styrefølelsen og er skjermen ikke "høy nok" så får du vinden den router midt inn i halvhjelmen din (mer enn uten vindskjerm). Tenk vindstrømmen fra et bilvindu som er på gløtt, kontra helt oppe. ;) Jeg droppa hele vindskjermen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Leste en del om vindskjermer og ulike høyder og produsenter for en stund siden. Slike skjermer påvirker styrefølelsen og er skjermen ikke "høy nok" så får du vinden den router midt inn i halvhjelmen din (mer enn uten vindskjerm). Tenk vindstrømmen fra et bilvindu som er på gløtt, kontra helt oppe. ;) Jeg droppa hele vindskjermen.
Selv i svimlende 45 km/t?
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75
Noen effekt av vindskjermen, ut over at det er tøft? Er det vits i å investere i slikt?

Endte forresten opp med en AGV P60-hjelm, meget behagelig. (Den er åpen, men ikke si det til helhjelmgjengen...)
Vindskjermen reduserer vinden som ellers hadde truffet deg i brystregionen.

Med tanke på lav toppfart så byr det ikke på problemer med at luften kan komme inn i halvhjelmen.

Jeg fikk skjermen med på kjøpet og skal jeg være ærlig så hadde jeg ikke brukt penger på dette utstyret.

Blir smak og behag.
 
image.png
 
  • Liker
Reaksjoner: PerØ og SimonB
Når du først er inne på Vespa kan du like godt kjøpe en 300, mye morsommere! Kjørt min i et par sesonger nå, og det blir ikke mye mer effektivt i bytrafikk :)

DB0DAE8F-51CE-4822-BFFA-CAC478188D95.jpeg
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel og Raymond75
Så var det dette med.... Sertifikat!!;)

Tar ikke så lang tid å ta det ;)

Tror vel igrunn en 50 kan være vel så effektivt i byen, så slår uansett et slag for scooter.
Supert ved handling samt at muligheten til å låse ting i sykkelen er veldig praktisk. En regndress under setet, så er du immun mot regn også.
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Tar ikke så lang tid å ta det ;)

Tror vel igrunn en 50 kan være vel så effektivt i byen, så slår uansett et slag for scooter.
Supert ved handling samt at muligheten til å låse ting i sykkelen er veldig praktisk. En regndress under setet, så er du immun mot regn også.
IMG_20170902_154238_012.jpg

Har denne i dag, 50cc
Fungerer kjempebra til og fra jobb men ønsker noe som kan brukes på litt lengre turer og kanskje med en bakpå innemellom.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel, Bezel og Ole
Tar ikke så lang tid å ta det ;)

Tror vel igrunn en 50 kan være vel så effektivt i byen, så slår uansett et slag for scooter.
Supert ved handling samt at muligheten til å låse ting i sykkelen er veldig praktisk. En regndress under setet, så er du immun mot regn også.
Har kjøpt 50 til bybruk, men prosessen får meg til å lengte etter en GTSsupersport300, eller en Sei giorni.....Må bare finne tid og anledning til å ta lappen etterhvert. Regndress er planlagt innkjøpt når normalværet returnerer.
 
  • Liker
Reaksjoner: Raymond75 og Ole
Har kjøpt 50 til bybruk, men prosessen får meg til å lengte etter en GTSsupersport300, eller en Sei giorni.....Må bare finne tid og anledning til å ta lappen etterhvert. Regndress er planlagt innkjøpt når normalværet returnerer.

Så ikke at du hadde bestilt. Grattis, riktig valg ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Bezel
Trehjulingen over er nok flott til pendling for de med B-sertifikat. :)

Ulempen er at den ser ut som noe man får lånt av Hjelpemiddelsentralen. :rolleyes:

@Loevhagen don't judge a book by its cover!

Etter å ha prøvd denne så må jeg si at jeg er imponert.

Utrolig komfortabel og smidig.

Når du kjører merker du ikke de to hjulene fremme, men den oppleves tryggere og mer lettkjørt en en vanlig scooter.

Et godt kompromiss etter min mening.