Dobbel heltrukken sperrelinje indikerer at filskifte er forbudt, så jo - det er forbikjøring forbudt ved doble sperrelinjer.
Poenget er at man ikke skifter fil.
Dobbel heltrukken sperrelinje indikerer at filskifte er forbudt, så jo - det er forbikjøring forbudt ved doble sperrelinjer.
Skal man ha tre hjul, så er nå den kul - fremfor to hjul i parallell fremmeÅjasså? Mener bestemt å ha sett en GMT Pepsi manøvrere denne på rv 44.....Vis vedlegg 94774
Ikke umulig. Men foreløpig går det i en L5e, som har den fordel at den er mer stabil i regnvær. Det pøser som regel sideveis på min pendlerrute. Da er det greit med ekstra veigrep. Samtidig er både moped og andre alternativer å anse som et gatewaydrug til mc. Ikke ulikt som den første automatiske klokken er gateway til råålex.At du får deg en ORDENTLIG MC
Vurdert ATV? Jeg kjørte det en periode, og hadde gjort det dersom madammen ikke klagde. Det var eneste transportmiddelet jeg hadde. Rask akselerasjon og fikk den fint opp i 120.
Hadde en Can-Am Outlander 800R 2014 modell.
Savnet merkes![]()
ATV? Det er ett hjul for meget.... Har skaffet meg en Yamaha Tricity 300. Den oppfyller alle behov. Kjøres på B-sertifikat, grei nok motor, motorveikompatibel, og ikke minst relativt stabil også på vått føre. Fronten er basert på Ackerman-prinsippet og den oppfører seg som en to-hjuling, kontrastyring og det hele.
Kollektivfelt har liten praktisk betydning, all den tid det kun er noen få hundre meter det er aktuelt på. Hva gjelder lanesplitting så skulle det ikke være noe praktisk til hinder for det. Tricity er kun 4 cm bredere enn xmax 300...En ulempe du må være oppmerksom på, er at disse ikke kan kjøre i kollektivfelt eller lane-splitte.
8
Kan du lanesplitte lovlig når det ikke er MC? (og MC førerkort)Kollektivfelt har liten praktisk betydning, all den tid det kun er noen få hundre meter det er aktuelt på. Hva gjelder lanesplitting så skulle det ikke være noe praktisk til hinder for det. Tricity er kun 4 cm bredere enn xmax 300...
Den er registrert som mc, klasse L5e, trehjuls motorsykkel.Trafikkreglene paragraf 5 pkt 2. slår fast at tohjuls mc og moped, elbil osv kan benytte kollektivfelt. Samtidig er det ikke noen spesifikke regler knyttet til lane-splitting. Her gjelder vegtrafikkloven paragraf 3 om aktsomhet etc samt veimerking, mv.Kan du lanesplitte lovlig når det ikke er MC? (og MC førerkort)