Bjerke Vintage & Pre-owned

16k høres vel litt for billig ut.. jeg fikk tilbud på 30k 09.02.16 fra Lervik Ur, dessverre en uke for sent ute før den gikk ut av produksjon:oops:
 
Kan vanskelig se for meg at noen skal betale 140.000,- for denne.. ser ikke helt årsaken til en slik økning på hele 110k på fire år for denne modellen:unsure:
 
Tror ikke dette er noen «upris» i samlermarkedet. Ligger vel enda en del høyere internasjonalt.
 
En kompis var i Japan for noen år siden, da fikk man disse kastet etter seg.
Han kjøpte med to stk hjem.
Angrer vel på at han ikke lot AmEx-et gå litt mer varmt i dag..
 
16k høres vel litt for billig ut.. jeg fikk tilbud på 30k 09.02.16 fra Lervik Ur, dessverre en uke for sent ute før den gikk ut av produksjon:oops:

Mulig det var 18k. Men husker jeg rett ble de hyllevarmere hos flere Omega-forhandlere. Så de ble solgt med tung rabatt og ekstra skive.
 
Men er det virkelig disse prisene klokken går for?

Det har vært en del dissing av Speedy LE av oss asylanter opp igjennom årene, men det er noen av dem som har hatt en veldig prisstigning i det siste, inkl. Tintin (som vel ikke offisielt var en LE).

Andre jeg ser som går for relativt høye summer er Alaska, Japan Racing (2004), blå/hvit panda Apollo 35-års jubileum og First Tuesday Alaska. Tokyo OL blå/hvit panda ser også ut som en som har en jevn pristigning, bli spennende å se utviklingen på denne. For ikke snakke om Snoopy LE, men de kjenner jo «alle» til.

Men kanskje ikke så rart at noen LE har denne utviklingen, Omega har ikke akkurat begrenset seg i antallet varianter opp igjennom.:)
 
Jeg kjøpte en ny «Tin-Tin» i 2016 og betalte kr 27.000.- Solgte den etter vel 6 mnd for kr 32.000.- og følte meg som en skikkelig «bad-ass-inviiiistor» :ROFLMAO:
«Lurte» også sjefen min til å kjøpe en, men nå tørr han ikke bruke den lengre fordi den er blitt så kostbar.
1FEECB24-0327-418A-95E9-2DDC5E8CEB4D.jpeg

A24E4641-5801-42CB-9B5D-5F9E8B98F3B3.jpeg
 
Redigert:
Jeg kjøpte en ny «Tin-Tin» i 2016 og betalte kr 27.000.- Solgte den etter vel 6 mnd for kr 32.000.- og følte meg som en skikkelig «bad-ass-inviiiistor» :ROFLMAO:
«Lurte» også sjefen min til å kjøpe en, men nå tørr han ikke bruke den lengre fordi den er blitt så kostbar. Vis vedlegg 248558
Vis vedlegg 248559

Klokken din kom faktisk, via din kjøper, inn som byttehandel til meg. Jeg solgte Tintin videre, og mener jeg fikk rundt 5.000 kroner mer enn annonseprisen jeg hadde satt på klokken jeg byttet med.

Følte meg ganske smart da ja :geek:
 
Fylt på igjen nå med blant annet DJ, GMT og Must de Cartier.

Fra lanseringen er det nå kun tre klokker igjen: Breguet, Seamaster og Navitimer Pan Am. Ellers ser en at Cartier går litt tregt, at IWC er tungsolgt og at eldre Patek blir liggende.

Rolex rives stort sett bort, TAG går overraskende bra og Omega er helt ok. Artig at det kommer klokker i alle prisklasse, tidsaldre og varianter. Tommel opp!
 
Noen måte å finne ut hva denne gikk for?
 
Noen måte å finne ut hva denne gikk for?
Tror det var 90k.
 
Nye betrakninger:
- Kun Breitling Pan Am og Breguet fra første dag som ikke er solgt
- Det legges stort sett ut nye klokker 1 gang i uken
- Omega later til å gå ganske så bra - det meste selges raskt
- "Alt" av Rolex selges ikke like raskt lenger, men nyere sportsmodeller (explorer, sub, ym etc) rives fortsatt bort
- Eldre Rolex Datejust i Two Tone tar en del uker å selge
- Mange eldre Cartier modeller som legges ut for slag - tydelig at en del har brukt Covid tiden til å rydde i skuffer og skap
 
Er det noen som har noe erfaring om hvor gode priser Bjerke gir selger? De skal jo tjene penger, så man burde vel kanskje selge selv, eller tar de det meste av gevinsten i form av prispåslaget de kan ta fra kjøper med "tryggheten ved å kjøpe hos forhandler"?

Jeg går med tanker om å kjøpe en speedmaster, og har en Seamaster Diver 300M Chronograph (ca 7 år gammel) som blir for lite brukt fordi den rett og slett er litt for tjukk og ikke ligger supergodt på håndleddet. Jeg er ikke så glad i å selge klokker, men å ha to kronografer fra Omega der en aldri brukes, virker jo likevel overflødig. Å kombinere kjøp og salg i samme butikk virker praktisk.
 
Redigert:
Er det noen som har noe erfaring om hvor gode priser Bjerke gir selger? De skal jo tjene penger, så man burde vel kanskje selge selv, eller tar de det meste av gevinsten i form av prispåslaget de kan ta fra kjøper med "tryggheten ved å kjøpe hos forhandler"?

Jeg går med tanker om å kjøpe en speedmaster, og har en Seamaster Diver 300M Chronograph (ca 7 år gammel) som blir for lite brukt fordi den rett og slett er litt for tjukk og ikke ligger supergodt på håndleddet. Jeg er ikke så glad i å selge klokker, men å ha to kronografer fra Omega der en aldri brukes, virker jo likevel overflødig. Å kombinere kjøp og salg i samme butikk virker praktisk.
Jeg fikk tilbud om salg på kommisjon, 15% + kost for bilder etc.