Bjerke Vintage & Pre-owned

"Vi har kommisjonssalg hvor det kommer det en kostnad på 2.600kr som dekker tilstandsrapport og klargjøring. Servicekostnader kan komme i tillegg.

Vi tar 15% provisjon av oppnådd salgssum for å dekke MVA, håndtering, garantiansvar og fortjeneste.

Hvis du synes det virker interessant sender jeg deg gjerne nærmere beskrivelse for innlevering av klokken."


Fikk dette svaret! Egentlig veldig bra! De stiller garanti osv ordner med stressfritt salg,og jo mere de får for ditt ur jo mer tjener du! Dette er også en genial løsning for å få litt kjøpshistorie hos Bjerke for å ev komme på lister på nye klokker!
 
"Vi har kommisjonssalg hvor det kommer det en kostnad på 2.600kr som dekker tilstandsrapport og klargjøring. Servicekostnader kan komme i tillegg.

Vi tar 15% provisjon av oppnådd salgssum for å dekke MVA, håndtering, garantiansvar og fortjeneste.

Hvis du synes det virker interessant sender jeg deg gjerne nærmere beskrivelse for innlevering av klokken."


Fikk dette svaret! Egentlig veldig bra! De stiller garanti osv ordner med stressfritt salg,og jo mere de får for ditt ur jo mer tjener du! Dette er også en genial løsning for å få litt kjøpshistorie hos Bjerke for å ev komme på lister på nye klokker!
Av ren nysgjerrighet, hvilken mva er det de skal dekke?
 
Man betaler vel ikke mva på brukte varer? De er jo allerede momset når de ble solgt nye.
Og det er ikke mva på fortjeneste, men skatt
 
Ved bruktsalg fra bedrift er det mva på avansen (differansen mellom innkjøpspris og salgspris)
Takk for TRIVLIG svar og god hjelp. Har ikke særlig erfaring med handel av brukte varer.
Nyttig å vite (y)
 
Takk for TRIVLIG svar og god hjelp. Har ikke særlig erfaring med handel av brukte varer.
Nyttig å vite (y)
Beklager, men det var ikke ondsinnet ment, håpet du også tok det med litt humor. Men det var litt fordi det er ganske off-topic i tråden, særlig fordi man går mot noe noen annen har skrevet uten å undersøke litt selv først, så man slipper mer off-topic på noe som var riktig.. :p I tillegg var det ekstra morsomt med nicket CEO som indikerer en stilling der slik kunnskap kanskje bør innehas eller lett kan innhentes.. (ikke det at den trenger være reell, men kun som kuriositet/dårlig humor)...
Men sorry, legger meg flat for forsøk på dårlig humor, skal la vær å kommentere neste gang, eller forklare bedre.
 
De solgte skulle ha lagt seg i en arkiv mappe med solgt priser slik at folk kan se virkelige solgtpriser og ikke finn-drømmepriser.

Da kan en også regne ut noenlunde hva man kan få for sin brukte klokke hos Bjerke om en trekker av prosentsatsen de tar for innbyttet
For de som evt. lurer på salgspriser:
Dette var nytt for meg, kanskje nevnt tidligere?
 
Hvorfor er ikke denne solgt?
 
Noen som så hva dd40 var lagt ut for ?
Denne?
5FEBC1C2-4DDB-4ED6-8B78-2BA1D853238C.jpeg

Regner med den ble solgt for 160’.
Se linken fra @kire tre poster ovenfor her, sabla kjekt å se prisene etter at klokkene er solgt. Fikk tilbud om en 168000 20’ over Bjerkepris en uke etter at den var solgt derfra. Takket uhøflig nei.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel og Oddemann