Bjerke Vintage & Pre-owned

Tipp topp, tommel opp! Blir fint å få en norsk seriøs aktør for vintage og brukt. Får bare krysse fingrene for at de priser både kjøp og salg «fair»
 
Dette er helt supert!
Få bukt med useriøse aktører, samtidig at man kan føle seg trygg på å selge og kjøpe brukte klokker.
Støttes helt! Blir spennende å se hvordan dette arter seg i praksis mtp priser, garantier, service før salg osv.
 
  • Liker
Reaksjoner: Edzilla
Det må jo også være fristende å selge nye klokker i bruktsjappen for dobbel pris..
Går ikke.
1. To tre års venteliste før de kan ta ut en klokke
2. De blir svartelistet for ytterligere nykjøp.

Syns dette er bra! Men veldig spent på prising som må til for å få butikk i dette.
 
Gjelder dette alle merker Bjerke selger? Trodde noen av merkene hadde strenge regler vedrørende slikt?
Fant ikke noe som tilsier at det er spesifikke merker :rolleyes: kan jo tenkes at de legger seg på et viss nivå av kvalitet, uavhengig av merke.
 
Liker og liker ikke. Skal absolutt innom, så står ikke på det.
Men historisk sett har det blitt ødelagt mange flotte vintage klokker ved service hos AD.
Kan de nok om vintage?
Er planen å polere opp og skifte falmede skiver/inserts før de havnet i glassmonteret?

Meg bekjent har jeg ikke møtt på en AD som kan noe særlig om vintage - de nerder ikke som oss, tror jeg?

Men spennende konsept!
 
Liker og liker ikke. Skal absolutt innom, så står ikke på det.
Men historisk sett har det blitt ødelagt mange flotte vintage klokker ved service hos AD.
Kan de nok om vintage?
Er planen å polere opp og skifte falmede skiver/inserts før de havnet i glassmonteret?

Meg bekjent har jeg ikke møtt på en AD som kan noe særlig om vintage - de nerder ikke som oss, tror jeg?

Men spennende konsept!
Forventer at de har økonomi til å hente nødvendig kompetanse og at konseptet blir gjennomført. Prisene blir nok deretter, men tror mange vil betale premium for skikkelig vintage. Er det noen i klokkenorge som kan få til dette så er det Bjerke ;)