Bilspotting

Hehe, det var deltagere på GDW - Gentlemen Driver's Weekend.
Var med i fjor og var invitert igjen i år, men bilen er dessverre ikke klar. Kjenner begge herrene du møtte!
 
Har i den siste tiden observert en Panamera Turbo i Elverums distriktet. Eieren har gjort det sjakktrekket å lakkere/foliert bilen oransj/lyseblå. Er jo tydelig en hyllest til gamle "gulf" racere, men i mine øyne ble det litt budbil stuk over det hele:D

Prøvde å "race" litt med han på motorsykkelen, men sjåføren enset meg ikke ett blikk engang:p
 
Har i den siste tiden observert en Panamera Turbo i Elverums distriktet. Eieren har gjort det sjakktrekket å lakkere/foliert bilen oransj/lyseblå. Er jo tydelig en hyllest til gamle "gulf" racere, men i mine øyne ble det litt budbil stuk over det hele:D

Prøvde å "race" litt med han på motorsykkelen, men sjåføren enset meg ikke ett blikk engang:p

Mener det er han Tage Flobakk karen. Tidligere valutamegler i Citi. Sylharry paintjob
 
I går på sørvestlandet: Syndeflod gir teltlyder på stofftaket og imot meg kommer en BMW 850i. Sjeldent syn, tenker jeg. Og ikke minst en ganske imponerende bil, bare synd at den ble så utrolig fort gammel. Så passerer 10-15 stk til, med danske, tyske, svenske og norske skilt. Tydeligvis en klubb på tur. Det er ikke en bil jeg selv hadde valgt, men den setter farge på et trafikkbilde som preges av medbilister med skremmende lav oppfinnsomhet og altfor god impulskontroll når de skal handle bil.
 
Mercedes SLS AMG som til stadighet går inn og ut av garasjeanlegget i bygget på andre siden av veien her. Imponerende syn og ikke minst flott lyd :)
 
En annen bil som lager godlyd er Lamborghini Gallardo, har spottet en blå, svenskregistrert på Briskeby/Frogner flere dager forrige uke.
 
Alfa Romeo GT1300Junior ved Vika i dag. Apropo flott lyd.

Så også en helt sykt kul ombygd Bentley Continental på spaserturen min gjennom Oslo. Dessverre lå mobilen igjen hjemme.
 
Snublet over denne maybachen sist jeg var i London, har sett pent lite av disse i Norge.
5881378914_21a5e188c8_z.jpg
 
Bertel O. Steen hadde en Maybach i showroomet sitt på Ullevål for 2-3 år siden. Mener å huske at den tilhørte Tinius Nagell-Erichsen før han døde.
Kul bil!

M
 
Dette blir vel som å banne i kirka, men på bildet Justandreas tok i London synes jeg Maybach ligner på en kopi av en koreansk kopi av MB - og det er ikke fotografen som har skylden:D
 
Helt enig, Minuteman. Relanseringen av det engang stolte navnet Maybach er et av MB-konsernets flaueste øyeblikk. Utstyrsmessig og teknisk sett en tour de force, men den ser ut som en Mercedes som har blitt utsatt for "pimp my ride"-behandling av MTV.

Uansett - som alltid er jeg glad slike eksotiske biler av og til er å se på veiene. De setter farge en trøtt hverdag i trafikken, uavhengig av hva man måtte mene om dem og passer derfor godt i en bilspotting-tråd.

Oppsigelsen av sjåføren finner jeg allikevel helt på sin plass. Maskinvask av en så eksklusiv bil fortjener stålbørstekokos.
 
Maskinvask eller ei, bilen skulle ikke vaskes i det hele tatt før etter en viss tid da Tinius hadde Ditecbehandlet den ved ankomst. I tillegg til sparken burde vedkommende også betalt for skaden han påførte bilen ved en slik behandling :D

Er ellers enig i at dette er en bil som passer i bilspottingstråden.
 
Ditecbehandlet den??!

Tinius burde vært kjølhalt han også! Ditec er forsåvidt mishandlig av lakk uansett hvilke bil det er snakk om..!
 
Sort matt-foliert 997 C4S spottet på Solli Plass i dag. Hissig lyd også... (tipper Sportec eksos) :cool:
 
Spottet en Corvette cab av forrige generasjon på Karl Johan på lørdag, helt vannvittig lyd i den! :) Spottet en Gallardo Spider (også gul) på Kiellands Plass tidlig denne uken, den sto desverre parkert og jeg ble snytt for lyden! Kule biler begge to! ;)