Bilspotting

Tenker jeg nok.;) Har det vært noen fra Norge med i GumBall racet? Synes å huske at det var med noen nordmenn med en Honda Civic eller noe sånt.

Her er en link om den grønne Stratosen:
http://www.lanciadata.com/lancisti/nyh_stratos2005.asp

Ja vet det i hvertfall har vært med nordmenn to ganger, leste en artikkel i et bilblad for noen år tilbake om to som var med. De kjørte en rød 911 av eldre årgang om jeg ikke husker feil, mener det var et eller annet spesielt med bilen som gjorde at de fikk være med uten at jeg husker helt hva det var.

Mener også å huske noen nordmenn som deltok med en Z3 M Coupe eller noe slikt et år...

Tenker jeg nok.;) Har det vært noen fra Norge med i GumBall racet? Synes å huske at det var med noen nordmenn med en Honda Civic eller noe sånt.

Har vært med nordmenn flere ganger. Kjente til et par av de som er nevnt ovenfor, og tillegg var det vel med 2 norske biler i tillegg til Atle Gulbrandsens bil da han laget dokumentar om Gumball for noen år siden.

1 stk. Tesla Racer eller hva den heter, observert i bakgården i Sommerrogt. 1.
Ikke Frederic Hauges Tesla.. Mao. minst to i byen

Rå bil å kjøre forresten, dog litt rart at det ikke kommer en rå lyd når du har klampen i bånn

El biler

Jeg ville aldri hatt en el bil, uansett om det er Think, Tesla eller Venturi eller hva de heter.
Med all respekt for N. Tesla som jeg mener er et av de største geni historien har sett. Men jeg synes ikke at elbiler har noe for seg, som noe annet enn leketøy.:D

har sett en burgunder tesla også, så er nok en del av dem!

Var også en Aston V8 som ga flatt jern forbi meg i vika her om dagen(natten), vill lyd i de bilene!

Geneve var full av sinnsyke biler. Som å være i Monaco; Ferrarier, Porscher, Maseratier og Aston Martins over alt!
Men en tok kaka, en McLaren F1! Så den til overmål to ganger.
Det var vel første og siste gang jeg får sett en live.
Fikk ikke knipset, men legger ved internett bilde for dere som ikke helt ser for dere hva jeg snakker om...:cool:
e6393138.jpg

GROMT!

Apropos spotting; på vei hjem fra jobb i dag møtte jeg en rød Facel Vega i nærheten av Solveien på Nordstrand. HEFTIG.

GROMT!

Apropos spotting; på vei hjem fra jobb i dag møtte jeg en rød Facel Vega i nærheten av Solveien på Nordstrand. HEFTIG.

Facel Vega? Det kaller jeg interessant bilspotting! Det eneste stedet i verden jeg ikke ville vært overrasket over å se en Facel Vega må ha vært på filmfestivalen i Cannes i 1959.

Listen over prominente eiere er lang og inkluderer bl.a: Dean Martin, Ringo Starr, Joan Fontaine, Pablo Picasso, Ava Gardner, Stirling Moss, Tony Curtis, Fred Astaire, etc. Albert Camus døde i en Facel Vega, men det var ikke hans egen.

Facel Vega? Det kaller jeg interessant bilspotting! Det eneste stedet i verden jeg ikke ville vært overrasket over å se en Facel Vega må ha vært på filmfestivalen i Cannes i 1959.

Listen over prominente eiere er lang og inkluderer bl.a: Dean Martin, Ringo Starr, Joan Fontaine, Pablo Picasso, Ava Gardner, Stirling Moss, Tony Curtis, Fred Astaire, etc. Albert Camus døde i en Facel Vega, men det var ikke hans egen.

Jeg vet! Har sett en mørk blå (eller noe i den retning) på Øvrevoll for noen år siden, men å møte en RØD (og da mener jeg knall rød) kjørende i nærheten av Nordstrand Skole var mildt sagt overraskende. Utrolig hvor flott det er å se klassikere i trafikken - litt som å se en eldre herremann på bussen med en godt brukt 1675 med pepsi på armen.

Ellers så ble jeg i går forbikjørt av den orange Lancia Stratos Stradalen rett ved Skøyen. Helt vill bil i trafikkbildet! Dessverre kjørte jeg ML, så "vinking og veiving" uteble.

Ellers så ble jeg i går forbikjørt av den orange Lancia Stratos Stradalen rett ved Skøyen. Helt vill bil i trafikkbildet! Dessverre kjørte jeg ML, så "vinking og veiving" uteble.

Ha, ha - jeg kjenner problemet. Som motvillig ex-alfist (når det gjelder hverdagsbil) vinker og veiver jeg fortsatt til Alfaførere og alt annet interessant, men de ser bare på meg i forakt der jeg sitter i bundespanzeren min. Når jeg er ferdig med tegnspråkforsøket på "Min andre bil er en Alfa Romeo 1750 GTV, 1969-modell, første serie med campagnolofelger m.m. (jeg kommer aldri helt i mål)" har de passert for lenge siden. Jeg bidrar i det minste litt til underholdningen i bilkøen.