Bilspotting

Vokste opp rett i nærheten av sjefen på Oslo Jaguar Service. Har spottet noen Jagger, Rollser, Aston Martiner og Bentlyer opp gjennom årene i oppkjørslen. Altså omtrent alt de har laget....;)
 
I dag, på den lokale Spar butikken spotta jeg en Mercedes SLS amg, i sølv metallic. Kona trodde jeg hadde klikka for jeg måtte bare tutle bort og se på den. Fytte for en bil. Mens jeg sto der og sikla så jeg fikk vannplaning i underkjeven, kom eieren bort, og det viste seg at det var den lokale kjøpmannen som eide den :eek:Han fortalte han hadde henta den i Stutgardt og møtt de som skrudde den sammen. Spurte han pent om han kunne fyre den opp, og joda ingen problem. Habba habba for en lyd.
Fikk ikke tatt bilde av den, så jeg legger ut ett bilde fra web. Den var helt lik denne
2010-mercedes-sls-amg.jpg
 
I dag, på den lokale Spar butikken spotta jeg en Mercedes SLS amg, i sølv metallic. Kona trodde jeg hadde klikka for jeg måtte bare tutle bort og se på den. Fytte for en bil. Mens jeg sto der og sikla så jeg fikk vannplaning i underkjeven, kom eieren bort, og det viste seg at det var den lokale kjøpmannen som eide den :eek:Han fortalte han hadde henta den i Stutgardt og møtt de som skrudde den sammen. Spurte han pent om han kunne fyre den opp, og joda ingen problem. Habba habba for en lyd.
Fikk ikke tatt bilde av den, så jeg legger ut ett bilde fra web. Den var helt lik denne
2010-mercedes-sls-amg.jpg

Så det er kjøpmann man skulle blitt da skjønner jeg:eek:... Mye penger i god mat...:D
 
Spotte biler gjør jeg ikke så mye av, men i dag så jeg nok til at det fortjener en post.


Seks Ferrari hvorav to Enzo
En Mercedes mclaren SLR
En Maybach
To Maserati
En Porche Carrera GT
To Porche Cayenne
En Porche Caymen
Tre Aston Martin

For å nevne noe. Og nei jeg har ikke vært på bilmesse.
 
Spotte biler gjør jeg ikke så mye av, men i dag så jeg nok til at det fortjener en post.


Seks Ferrari hvorav to Enzo
En Mercedes mclaren SLR
En Maybach
To Maserati
En Porche Carrera GT
To Porche Cayenne
En Porche Caymen
Tre Aston Martin

For å nevne noe. Og nei jeg har ikke vært på bilmesse.

I hyttenabolaget ditt står det nå en usedvanlig frekk Porsche Targe 4S. Jeg tror han har den som "hyttebil" for den står ofte i garasjen på hytta når det ikke er folk der. Kjekt med AWD i fjellheimen, vet du.
 
Kanskje ikke verdens mest eksotiske bil, men så en uvanlig strøken og tilsynelatende helt original, rød Golf 1 GTI idag! Skikkelig fin :) Har såvidt kjørt en sånn, og det er utrolig hva 112hk kan gjøre med rundt 8-900kg bil.
 
Spotte biler gjør jeg ikke så mye av, men i dag så jeg nok til at det fortjener en post.


Seks Ferrari hvorav to Enzo
En Mercedes mclaren SLR
En Maybach
To Maserati
En Porche Carrera GT
To Porche Cayenne
En Porche Caymen
Tre Aston Martin

For å nevne noe. Og nei jeg har ikke vært på bilmesse.

Rimelig missunelig på den spottingen din. Drømme dag for min del :)
 
Kanskje ikke verdens mest eksotiske bil, men så en uvanlig strøken og tilsynelatende helt original, rød Golf 1 GTI idag! Skikkelig fin :) Har såvidt kjørt en sånn, og det er utrolig hva 112hk kan gjøre med rundt 8-900kg bil.

En kompis kjøpte en ny Mk I GTI våren 1979. Det var noe av det råeste jeg hadde kjørt inntil da. Et utrolig drag og 0-100 på ca 10 sekunder.

Det var tider, det, for oss som husker så langt tilbake ;)
 
En kompis kjøpte en ny Mk I GTI våren 1979. Det var noe av det råeste jeg hadde kjørt inntil da. Et utrolig drag og 0-100 på ca 10 sekunder.

Det var tider, det, for oss som husker så langt tilbake ;)


Stilig! Var rimelig heftig til å være en i utgangspunktet nokså normal bil :) Tenk om han hadde hatt den enda...
Jeg er ikke gammel nok til å huske den tiden, men har kjørt mye forskjellig opp gjennom, og det er noe eget, ærlig og direkte med biler fra den tiden. Den føles også kvikkere enn den er! Skikkelig moro, og et merkelig bra bunndrag i de motorene der.
 
Rimelig missunelig på den spottingen din. Drømme dag for min del :)

Ikke så galt i dag heller. To Enzoer hvorav i hvertfall en ikke var den samme som i går. Ellers mistenker jeg at det er litt harry å kjøre sportsbil i Monaco på en søndag. Var i hvertfall Bentley og Rolls Royce som dominerte gatebildet i dag.
 
Student på høyskolen her på Lillehammer som kjører Oransje Gallardo. Bilen har LP-560 front og LOC Anlegg(Lambo sitt heftigste anlegg), så bilen både ses og høres:D
 
Student på høyskolen her på Lillehammer som kjører Oransje Gallardo. Bilen har LP-560 front og LOC Anlegg(Lambo sitt heftigste anlegg), så bilen både ses og høres:D

Håper han prioriterer riktig og har noe skikkelig snasent på armen! (jeg tipper på AP ROO BB) :p
 
Nokså frekk studentbil det der :D

Har ennå ikke sett bilen på skoleparkeringen(han sa at han neppe kom til å parkere der eller), men hadde nok glidd rett inn i rekken av Ford Fiestaer og Opel Corsaer:D
Når det gjelder klokkesmaken hans, skal jeg jammen kikke ekstra godt etter neste gang jeg evnt. møter han;)
En meget hyggelig fyr er det ihvertfall...
 
Hadde besøk av to stk Maserati Merak og en Maserati Khamsin på verkstedet i forrige uke.
Har nettopp fått min egen tilbake fra lakk og monteringen er i full gang. Håper den er på veien innen de neste to ukene!