Aksjetråden

Hvem kjøper tjenester av et firma som er 98% ned?

Nå vet jeg ikke hva slags seismikk de driver med eller hva det er størst etterspørsel på om dagen, men det kan jo uansett virke som en spennende aksje. Som nevnt over kommer jeg til å sette litt små penger i SeaBird og se om de kanskje vil komme seg litt opp i løpet av sommeren.
 
Ja Seabird er også interessant, spennende med lav kurs, men utviklingen den siste tiden ser ikke så bra ut, men naturligvis barnemat sammenliknet med RXT.

Har du noen gang handlet opsjoner Mathfjeld?
 
Hva tenker folket om RXT? Aksjen har jo fallt betydelig den siste tiden (omtrent 99%).
Jeg tenker på å putte alle pengene mine i selskapet og krysse fingrene for at de får nye kontrakter :)

Vel, hva med å putte alle pengene dine i Viking Lotto trekningen i morgen:p?

Nå kjenner jeg ikke selskapet så godt, men jeg ville kanskje gjort litt undersøkelser og analyser før jeg satte alle pengene mine i ett selskap som har falt så mye den siste tiden. Selskapet har hatt negativ inntjening så langt tilbake jeg kan se og lever på gjentatte emisjoner og obligasjonsutstedelser. Jeg ville ihvertfall ventet til selskapet beviser at det klarer å tjene penger før jeg gikk "all in"
 
Har du noen gang handlet opsjoner Mathfjeld?

Nope, aldri handlet noe i aksjeverden what so ever. Så dette er nytt og spennende. Begynner med små penger jeg har råd til å tape så får vi se om det ender opp med en Patek.
 
Mindre aksjer, mer klokker! ;)

Nå vet jeg jo ingenting om hvilken størrelse det er er på investeringene deres, men som privat investor er man sist i informasjonsflyten, samt at man trolig har begrenset tid til å følge opp investeringene. I tillegg er det vel relativt vanlig å dytte penger i selskaper og bransjer man ikke egentlig forstår.

Dette må jo være strake motsetningen til den grundige researchen og prisforhandlingene mot "riktig pris" som vi alle gjør før vi kjøper klokker?
 
Jeg satser på å sette meg inn i ett fåtall selskaper innen samme sektor.
Tidligere har jeg brukt litt tid på spill/teknologi i Norge, men så for en tid tilbake at jeg ikke lenger var interreresert nok til å følge med. Etter hvert som jeg kommer ut i arbeid skal en ikke se vekk i fra at jeg ser meg ut noen marine selskaper og setter meg inn i dem for å kunne gå litt ut og inn i av deres aksjer.

Må inrømme at jeg har troen på at en fort kan lære seg bransjer og selskaper godt nok til å gjøre gode kjøp med en horisont på et par uker/få månder. Så lenge en er før inn i aksjen en majoriteten, og før ut enn majoriteten bør det være en fortjeneste å hente ut.
 
Så lenge en er før inn i aksjen en majoriteten, og før ut enn majoriteten bør det være en fortjeneste å hente ut.

Det er det som er finessen ja;)
Problemet, som enhver som driver med aksjer vet, er å gjennomføre dette i praksis. Når vet man at det er riktig tidspunkt å gå inn i en aksje? Hvordan vet man at "majoriteten" føler etter slik at prisen stiger? Når er riktig tidspunkt å selge osv.

Mange har prøvd, men kun ett fåtall klarer å mestre den kunsten
 
Det er det som er finessen ja;)
Problemet, som enhver som driver med aksjer vet, er å gjennomføre dette i praksis. Når vet man at det er riktig tidspunkt å gå inn i en aksje? Hvordan vet man at "majoriteten" føler etter slik at prisen stiger? Når er riktig tidspunkt å selge osv.

Mange har prøvd, men kun ett fåtall klarer å mestre den kunsten

Hemmeligheten er lite krav til hurtigheten på transaksjoner, god innsikt e de få aksjene du går inn i, villighet til å gå på tap og lave krav til fortjeneste. :p Den siste er nok den viktigste. :D

Men, med god kunnskap i få aksjer bør det være mulig å utfylle kravene over. Av og til stiger kursen litt, av og til mer. Noen ganger få dager etter at en selv går inn, av og til tar det tid. Men det er jo halve underholdningen. Jeg ser på det som en hobby som av og til gir avkastning. :p

Det viktige er å få med seg at du ikke blir rik på denne måten, men du taper mest sannsynlig ikke for mye heller..
 
Hemmeligheten er lite krav til hurtigheten på transaksjoner, god innsikt e de få aksjene du går inn i, villighet til å gå på tap og lave krav til fortjeneste. :p Den siste er nok den viktigste. :D


Hadde det ikke vært for alle smileysene hadde jeg trodd du mente alvor, Rousp;);)

Men god innsikt er viktig:)
 
Hadde det ikke vært for alle smileysene hadde jeg trodd du mente alvor, Rousp;);)

Men god innsikt er viktig:)

Hehe, godt jeg plasserte smiliene der da! :D
Men lavt krav til inntjening er riktig for meg, rett og slett fordi jeg ser aksjer som en hobby.

@gjmo: Drømmekunde? Mulig det, men det blir ikke mange transaksjoner på ett år. Så tror nok de foretrekker de som hopper inn og ut etter anbefalingene som regjerer den gjeldene uken. :p
 
Hva tenker folket om RXT? Aksjen har jo fallt betydelig den siste tiden (omtrent 99%).
Jeg tenker på å putte alle pengene mine i selskapet og krysse fingrene for at de får nye kontrakter :) (for de som ikke vet det, driver RXT med seismikk og eier flere seismikk-båter)

Er jeg helt på jordet?
Takk for innspill

Fordi et selskap har sunket dypt trenger ikke det bety at oppsiden er desto bedre...
Det er som regel en grunn for at de går i kjelleren.

Har de utviklet ny teknologi innen fagfeltet? Type elektromagnetisk...?
Hvis ikke hadde jeg latt være. Det at de eier båter betyr nada (spikerverdi...?). Det er standard og spec på båtene som gir høye dagrater.
 
Hvorfor jeg kjøpte 50.000 aksjer i IGE til 10 øre per stk som en spøk fremstår enda som et mysterie.

Then again, den som hadde gjort det nøyaktig motsatte av min handling på OSBX i fjor hadde gjort det helt greit. Omsatte for 6,5 mill og endte med et tap på 35' :p.

Jaja, live and learn som de sier.
 
Hehe, godt jeg plasserte smiliene der da! :D
Men lavt krav til inntjening er riktig for meg, rett og slett fordi jeg ser aksjer som en hobby.

@prippa: Drømmekunde? Mulig det, men det blir ikke mange transaksjoner på ett år. Så tror nok de foretrekker de som hopper inn og ut etter anbefalingene som regjerer den gjeldene uken. :p

Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ble involvert her? Hehe.

Min ene onkel investerer ca. 10 mill i aksjer årlig. Og river, banner, og hopper de få gangene han opplever å ha mindre enn 20% avkastning.

Men så driver han også et meglerselskap (ikke aksjemegling) og handler kun innenfor det han kan...
 
TSU er spennende om dagen, etter lekasjen på mandag stupte aksjene, om feltet i Ukraina viser seg å være utvinnbart vil aksjene stige fort igjen.

TSU pleier å komme med melding på mandager klokken 12, en kompis av meg solgte seg ut rett for 12 på mandag i fare for en negativ melding, da denne ikke kom kjøpte han seg inn igjen, før deg negative meldingen kom på kvelden:p hoho
 
Sitter med aksjer i IGE, BIONOR, TELENOR, NORSK HYDRO, EMGS og DNO. Grei ekstrainntekt :D
 
Jeg er nå inne i Echem etter en rekke kjøpsanbefalinger. Kjøpte også litt i SBX i håp om at det skulle komme gode nyheter på gen.forsamlingen, men de har også latt vente på seg. Så alt i alt etter noen små mnd i den store aksjeverden sitter jeg igjen med en minus på ca 1000 kr ink kurtasje til Dnb. En meget meget god start:)