Aksjetråden

Morsom tid på aksjemarkedet.
Opp 142,5% på REC
Opp 9,84% på Agasti Holding
Ned 2,05% på HRG
Ned 3,4% på NSG

Ingen endringer i portefølje på en stund fremover.
 
Driver å investerer litt selv på hobbybasis, og til nå har det vist seg å være en tildels innbringende hobby. Har hatt litt suksess, og det er gøy når det går bra.
 
Redigert:
Hva tror folket om OCY?
Ser jo ut til at emisjonskursen er gunstig nok, men hva vil fremtiden bringe?
 
Bare for moro skyld kunne jeg tenke meg å gi noen aksjer i gave. Jeg driver selv ikke med aksjer, selv om jeg har aktivert en aksjekonto i banken min. Er dette lar seg gjøre. Noen tips?
 
Jepp @Trulle75 :)
Plukket opp en neve med disse samme dag som spørsmålet ble stilt. Håper og tror den skal over 33 hvertfall.
 
Redigert av en moderator:
Noen som har noen tanker rundt EMGS? De besitter en unik teknologi som har sikret dem en rekke kontrakter og oppdrag fremover. Regnskapstallene kommer seg, selv om de enda ikke er helt der de burde være - noe som, med investeringsøyemed, kan være en god ting. Virker som de pt er underpriset...
 
Gikk ikke hegnar ut med anbefaling i helgen på emgs? Har ikke sett så nøye på den enda, men du kan jo gå inn lett og gå inn mer når det begynner å røre seg mer?
 
Gikk ikke hegnar ut med anbefaling i helgen på emgs? Har ikke sett så nøye på den enda, men du kan jo gå inn lett og gå inn mer når det begynner å røre seg mer?

Finner ikke noen kjøpsanbefaling online. Spørs om det ikke blir en lett inngang ja. :)
 
Ment som en gjettelek, noen som har formening og vil synse om kursmål på REC før januar?
heldigvis slipper de Kina avgiften. Det har gitt utslag de siste dagene.

Spørsmålet er om mange vil selge seg ned i dedember for å avskrive tap, eller om folk nå begynner å gå i pluss på kurs over 3,5.

Hvis jeg selv skal synse og spekulerer så håper jeg at REC kan stå i 5,5 over nyttår.
 
Jepp @Trulle75 :)
Plukket opp en neve med disse samme dag som spørsmålet ble stilt. Håper og tror den skal over 33 hvertfall.

Ihht dagens dnb morgenkommentar på webtv i dag er det forventninger om OCY opp mellom 32 - 36 :D Me like!
 
Redigert av en moderator:
Bet meg merke i dette jeg også, men er alltid skeptisk til slike nyheter.

Tror den vil vise seg som volatil, men blir ikke overrasket om den når 40 etterhvert.

:)
 
REC bikket 3 tallet i dag (3,026) og jeg tipper den skal enda opp enda mer.

Hva tenker folket om REC Solar? Hvor mye stiger den over tegningskursen?
 
tror REC møter motstand på 3,5 som "alltid" men hadde vært morro om den gikk høyere.

Solar vet jeg ikke, magefølelsen sier at solar er startet for å avlaste REC, men hva tror du? @Trulle75
 
Redigert av en moderator:
tror REC møter motstand på 3,5 som "alltid" men hadde vært morro om den gikk høyere.

Solar vet jeg ikke, magefølelsen sier at solar er startet for å avlaste REC, men hva tror du? @Trulle75

@Entropy. Jeg er en novice på dette feltet og det er ganske langt unna mitt daglige virke, så ta min kommentar som det det er nemlig synsing.
Det lover bra at over 90 % av aksjene er tegnet når det ikke var mulig med overtegning.
I alle emisjoner vil det være en del småsparere (som meg) som ikke får med seg at tegningrettene faktisk må brukes, ellers er verdien 0.
 
Redigert av en moderator:
Det ble nesten hjerteinfarkt på formiddagen!
Hvordan er det mulig at Morgan Stanley fikk solgt noen tusen aksjer til 70 blank dagen etter kursen var i området 78?
Heldigvis har jeg balansert porteføljen med noen mer stabile aksjer.

DnB oppgraderer OCY til 38. Me like!
 
Jeg har solgt meg helt ut:) venter at det blir en del salg før nyttår. Tror ikke alle har tjent penger i år, og følte det riktig å selge nå:)
 
Sitter med litt aksjer i Algeta, som jo i skrivende stund er i ferd med å bli kjøpt opp av Bayer.
Er ikke noe stor post jeg har, knapt nok en pent brukt Omega. ;) Tenkte uansett jeg kunne benytte anledningen til å lære meg hvordan en forholder seg best når et selskap en har aksjer i er i ferd med å bli kjøpt opp.
Om noen vet om noe lesestoff så tar jeg gjerne i mot tips! :)