Aksjetråden

Odim var/er ett fantastisk selskap men ble kjøpt opp av Rolls Royce i fjor og tatt av børs.

Ja, det hadde jeg helt glemt! Ussh..Vedrørende funcom må jeg ta et noen lodd i denne, selv om det lukter risk...
 
Uten at noe er bekreftet fra Funcom så er det spekulert i lansering av TSW som er et nytt MMORPG i 2011. Men med tanke på at betaen fortsatt ikke er i gang så tviler jeg litt på det. Det Funcom imidlertidig sa ved framleggelse av Q3 tallene var at det kunne forventes at det kom mer fra de om spillet (les: de begynner hypingen) fra nå januar.

Uansett så blir det en spennende år for Funcom og ikke minst aksjonærene. Flopper spillet vi aksjen bli nærmest verdiløs, men skulle det slå til snakker vi en mangedobling av dagens kurs.

Odim var/er ett fantastisk selskap men ble kjøpt opp av Rolls Royce i fjor og tatt av børs.

Magnus, du er en luring! :eek: funcom opp over 12% i dag. Dessverre før jeg fikk lagt inn bud... Ble plutselig sittende litt på gjerdet nå... Hva steg den på i dag?
 
Du kom før meg ja. :)
Satt å vurderte å kjøpe jeg også. Men har vel kommet fram til at jeg ikke gjør det. Har ikke penger til overs å sette i lodd desverre...

Og må inrømme at jeg ikke blir helt overbevist av spillkonseptet.. Føles feil å sette lodd på noe en ikke tror på selv..
 
Du kom før meg ja. :)
Satt å vurderte å kjøpe jeg også. Men har vel kommet fram til at jeg ikke gjør det. Har ikke penger til overs å sette i lodd desverre...

Og må inrømme at jeg ikke blir helt overbevist av spillkonseptet.. Føles feil å sette lodd på noe en ikke tror på selv..

Der er betydelig risiko, ingen tvil om det. Men uten litt risiko blir det heller ikke stor gevinst :p

Det hadde vært veldig interessant å høre hva som gjør at du er skeptisk til konseptet hvis du føler for å utdype :)
 
Der er betydelig risiko, ingen tvil om det. Men uten litt risiko blir det heller ikke stor gevinst :p

Det hadde vært veldig interessant å høre hva som gjør at du er skeptisk til konseptet hvis du føler for å utdype :)

Jepp, risiko gir stort sett alltid større oppside. Om ikke er det lite poeng i å løpe den ekstra risikoen ;)

Det blir mer en spilldiskusjon enn en aksjediskusjon. ;) Sender deg en PM iløpet av kvelden jeg. :)
 
Etter å ha vært litt negativ tiltil å sette lodd i Funcom har jeg nå snudd helt og gjort det selv. Så får vi se hvordan de går det neste året. :)
 
Er det noen av dere som har noen innsikt å dele om Statoil-aksjen? Hvor skal denne i år og i et 5-årsperspektiv?
 
Tja, den følger vel en stigende oljepris... Mot 2013-14, men vær klar for en korrekskjon etter det..
 
STL er et relativt 'safe' bet på stigende oljepris. Aksjen handles med noe rabatt, hvilket ikke er uhørt ettersom de har problemer med stadig dalende produksjon i sin portefølje. Noe av dette begynner dog å bli borte ettersom de, gjennom et par transaksjoner i den siste tiden, klarer å synliggjøre merverdier på eiendeler hvor de ikke har hatt kompentansefortrinn, ref. oljesandprosjektet i Canada...
 
Er det noen av dere som har noen innsikt å dele om Statoil-aksjen? Hvor skal denne i år og i et 5-årsperspektiv?

I 2002 (da jeg enda jobbet der) hadde Statoil 230 direktører. Nå er det mer enn 1000. Dette som et symbol på at nøkternhet og kostnadskontroll er fraværende. Oljeproduksjonen er om ikke i fritt fall så ihvertfall sterkt nedadgående i Norge og utenfor Norge går det bare sånn passe. Det som kan redde Statoil i tillegg til en eksploderende oljepris (som i så fall initierer en skikkelig resesjon i verdensøkonomien) er at sterkt stigende gasspris i kjølvannet av Japan katastrofen gir disse direktørene uttelling for de store gassmengdene de har ...
Det finnes bedre alternativer hvis du vil vedde på oljeprisen, men Statoil er tross alt relativt safe.
 
Jeg setter litt småpenger i SeaBird nå. Håper på en snarlig opptur.
 
Hva tenker folket om RXT? Aksjen har jo fallt betydelig den siste tiden (omtrent 99%).
Jeg tenker på å putte alle pengene mine i selskapet og krysse fingrene for at de får nye kontrakter :) (for de som ikke vet det, driver RXT med seismikk og eier flere seismikk-båter)

Er jeg helt på jordet?
Takk for innspill