Æ har fire fine lænestola

Her er et par kobberbilder @Edzilla :)

Har to stk. av denne på kjøkkenet - en over kjøkkenbordet og en over arbeidssonen på kjøkkenbenken. Synes de er veldig klassiske og fine - og kobberet gir en fin varme.

• Liker
Reaksjoner: aksgro og Edzilla
Nydelige disse kobber-ph'ene. Hva slags vedlikehold er det som må til? Cape cod? Eller lar du de patineres?

Har fundert på å lage en egen lenestol i et par dager. For å prokrastinere eksamenslesinga litt, gikk jeg til innkjøp av et halvt dusin kosteskaft, for så å lage prototype. Inspirasjon har jeg hentet hos Le Corbusier(LC1), samt klassiske lenestoler fra midten av forrige århundre. Tanken er at selve setet ikke skal være en synlig del av rammen, men fortsatt ha en bærende funksjon.

Planen videre er å få byttet ut kosteskaft med forkrommet metall. Setet tenker jeg må være i skinn. Litt konstruksjonsmessige forbedringer kommer nok også. Inntil videre får denne stå på hybelen.

Redigert:
Har lenge ønket meg Y-stolen. Så i dag fikk jeg endelig handlet én som gled rett inn i stua.
Stolen har vært med i serien: Frikjent sesong 2.

IMG_3858.JPG
IMG_3859.JPG
IMG_3860.JPG

Sitter i en nå. Brukte meget lang tid på prøvesitting av stoler og på å bestemme oss. Det er mange flotte stoler å få fått på. Med en samboer fra Danmark, og hyppige besøk dit, ble også utvalget større. Valgte dog den på bildet og har ikke angret. Stoff og skinn i utsøkt kvalitet. Rammen likeså. Den er også "nett" og diskret, samtidig utsøkt og stilren. Jeg ønsket meg opprinnelig en godt brukt med litt patina. Endte dog opp med en ny. Sittekomfort overgår IMO det meste annet for min kropp. Det er også en av få stoler som er blitt utstilt på MOMA i NY. Synes Bruno M har laget en spesiell stol som bare vokser på meg som årene går...

• Liker
Reaksjoner: semmern og Skug
Takk for tilbakemelding @ebrygfjeld og @Matsmet! Hadde meg én tur til Kiil tidligere i dag for å prøve stolen, og sittekomforten var upåklagelig. Som dere nevner liker jeg også at den er såpass "nett" og stilren.

Redigert: