Æ har fire fine lænestola

Jeg prøver meg her blant dere stilbevisste stol-entusiaster! Jeg har en Ekstrem av Terje Ekstrøm (Varier) som er rimelig herja i stoffet. Er det noen av dere som vet om dette lar seg trekke om? Hvor kan dette gjøres og har noen av dere anelse om hva dette evt koster?

@Entropy har vel kontakter?
 
  • Liker
Reaksjoner: Thorvald
Det gikk fort!

Har egentlig hatt lyst på den lenge, men har ikke plass. Syns en Ox og en Queen sammen må være perfekt i et rom for tenkning (eller fravær av tenkning, som kanskje er den beste fritidssyssel)

Ble vel lagt ut i forrige uke mener jeg.
Nydelig stol, som krever litt plass. Men er enig som du skriver Queen og Ox sammen er perfekt.
Hadde dog kanskje valgt en annen farge enn sort lær på Ox. Cognac/valnøtt synes jeg den kler.


ej_100_oxchair_highres_300dpi_07.jpg
ej_100_oxchair_highres_300dpi_17.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: olejoh
Kan tipse om jubileumsmodellen av PK22 fra Fritz Hansen @olejoh
-20% rabatt hos Tannum.
FH70_pk22_jubileum-157x157.jpg

Har to slike i elegance leather, i fargen valnøtt. Nydelige stoler!
 
  • Liker
Reaksjoner: olejoh
Kan tipse om jubileumsmodellen av PK22 fra Fritz Hansen @olejoh
-20% rabatt hos Tannum.
FH70_pk22_jubileum-157x157.jpg

Har to slike i elegance leather, i fargen valnøtt. Nydelige stoler!

Virkelig flotte, takk for tips! De er nydelige.

Jeg har dessverre ikke plass til flere stoler, det er prisen for å bo i Oslo sentrum. En dag...
 
Jeg prøver meg her blant dere stilbevisste stol-entusiaster! Jeg har en Ekstrem av Terje Ekstrøm (Varier) som er rimelig herja i stoffet. Er det noen av dere som vet om dette lar seg trekke om? Hvor kan dette gjøres og har noen av dere anelse om hva dette evt koster?

Hei

Vi På Sørensen Østlyngen selger trekk til stolen, prisen for trekk er 4500kr, vi pleier å ta 700 for jobben.
Kan også nevne at NURK medlemmer får 10% på alt hos oss
 
Hei

Vi På Sørensen Østlyngen selger trekk til stolen, prisen for trekk er 4500kr, vi pleier å ta 700 for jobben.
Kan også nevne at NURK medlemmer får 10% på alt hos oss

Kult! Jeg kontakter deg med PM og så tar vi resten der:)
 
Kan ikke skryte på meg noe eierskap av eksklusiv eller stilikon innen møblementet lenestol. Har noe begredelig kvasi Chesterfield i stuen (latterlig gode å sitte i om ikke annet) Men var i London ifjor og spottet disse ifra Timothy Oulton. For en pleb som meg, passer de ypperlig inn i lesekroken.

04-08732_1080.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: andres
Takk for tips @raknes ! - Enig i det du sier - disse passer ikke inn hvor som helst. Forøvrig mange grusomme "kina-kopier" av disse.
 
LC4 er et designikon, men sittekomforten syntes jeg var elendig. Svigermor fikk den isteden



LC4 av Le Corbusier (Cassina)
lc4_gallery_02.jpg






[/QUOTE]
 
Ny stol til samlingen.
Denne gangen en klassikker som er tegnet av Gerrit Thomas Rietveld i 1934.
Stolen heter 280 Zig Zag, og er produsert på lisens av Cassina siden 1973 / 2011.
Materialet er kirsebærtre.
photo_2018-03-01_10-04-18.jpg
 
Jeg vet at dette er den store stol-tråden. Men siden jeg drive rå unboxer litt i dag. Så tillater jeg meg å vise frem min nye sofa.
photo_2018-03-01_11-41-30.jpg
photo_2018-03-01_11-41-34.jpg
photo_2018-03-01_11-41-35.jpg
photo_2018-03-01_11-41-24.jpg


Det måtte bli min gamle grail-sofa fra Cassina. LC3 i 3-seter med LCX-skinn i fargen 13x413, mørk brun.
 
Stili!
Fortell mer om de. Kjenner ikke de fra før.
Det er Hjellegjerde sine og er vel ikke i produksjon eller salg lenger da fabrikken vel gikk konkurs. Hvis du googler Lobster stol så finner du litt mer info. Kan være det er andre som har tatt opp produksjon men jeg vet ikke.