Æ har fire fine lænestola

Veldig stilig stol, @Edzilla! Hvordan er sittekomforten på denne? Opplever ofte at setet på denne typen lounge-stoler er for langt, men her ser det ut til å være av "korrekt" lengde.

Vedrørende skinnfarge, så ville nok jeg gått for natural. Garantert ikke det mest praktiske, men i mine øyne kledde det stolen best.
 
Lengden på setet er temmelig perfekt for min kropp. Ryggen er designet slik at den kan justeres. En liten genistrek der. Tror den passer de fleste. Men er ikke noe spesielt behagelig å sitte i over lengre tid. Mest til å nytes med øynene.
 
  • Liker
Reaksjoner: Skug
Jeg stemmer for cognacfarget skinn, @Edzilla. Da tenker jeg spesielt på hvordan en slik farge vil utvikle seg over tid. Vi har hatt et par LC1 hjemme i noen år, og jeg synes de er helt supre å sitte i, men dog ikke over lengre tid.

Skille

Gratulerer med Jetson, @Skug. Virkelig flott stol, og bra fargevalg!

Skille

Jeg hadde en danske på besøk for litt siden. Han fikk sett og prøvd stolprosjektet mitt (bilder på side 6 og 7), og han syntes den var god. Hvorfor er det verdt å nevne, spør du? Jo, for at denne karen har et lite designbyrå, og var ivrig på å se på muligheter for produksjon:)
 
Jeg stemmer for cognacfarget skinn, @Edzilla. Da tenker jeg spesielt på hvordan en slik farge vil utvikle seg over tid. Vi har hatt et par LC1 hjemme i noen år, og jeg synes de er helt supre å sitte i, men dog ikke over lengre tid.

Synes den i cognacfarget skinn er utrolig lekker. Vet ikke helt om den vil passe inn, eller krasje med mine to PK22 i fargen valnøtt.

01.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Matsmet og Rødland
Synes også LC1 i Russian Red er frekk som få.
Får også en nydelig patina over tid.
Men vil den krasje med min røde svane...
Screen Shot 2016-08-27 at 09.54.37.png
Screen Shot 2016-08-27 at 09.54.26.png
 
  • Liker
Reaksjoner: Rødland
Synes den i cognacfarget skinn er utrolig lekker. Vet ikke helt om den vil passe inn, eller krasje med mine to PK22 i fargen valnøtt.

Vis vedlegg 12729

Jeg hadde den røde Svanen din i tankene da jeg stemte for cognac, men glemte helt PK22ene. Det tatt i betraktning, så stemmer jeg nå for naturale. Jeg tror en rød LC1 og en rød Svane kan bli i overkant sexy..
 
Har hengt meg litt opp i Sven Ivar Dysthes "1001" i stål og palisander, spesielt utgaven uten armlener er riktig så staselig. Fine eksemplarer koster omtrent det samme som en halvgammel Submariner, så kjøp uten test er sjansespill. Noen som har hvilt sitt legeme i en slik og kan avlegge komfortrapport?

D60A23E2-E01C-4D1B-B483-782FF4B2FD39_zpshvfhrqgc.jpg


72D0A079-9C4E-479D-A9B4-5A4D331B8BE3_zpssdczqdhg.jpg


169AD422-6D52-4A7B-81F9-B841702614F5_zpsiydy4ugi.png
 
Har hengt meg litt opp i Sven Ivar Dysthes "1001" i stål og palisander, spesielt utgaven uten armlener er riktig så staselig. Fine eksemplarer koster omtrent det samme som en halvgammel Submariner, så kjøp uten test er sjansespill. Noen som har hvilt sitt legeme i en slik og kan avlegge komfortrapport?

D60A23E2-E01C-4D1B-B483-782FF4B2FD39_zpshvfhrqgc.jpg


72D0A079-9C4E-479D-A9B4-5A4D331B8BE3_zpssdczqdhg.jpg


169AD422-6D52-4A7B-81F9-B841702614F5_zpsiydy4ugi.png

Har hatt denne i palisander med armlener - svært god å sitte i og en fryd for øyet.
Syntes imidlertid at modellen hadde litt for mye "kontorpreg" over seg, så den ble solgt..
Da Dysthe lagde modellen ca.1960 kostet den kr. 1000,- noe som var aaalt for dyrt for den
norske husmor - derfor ble den ingen hit i hjemmet, men havnet isteden gjerne på div. advokatkontor..
I USA derimot solgte modellen bra.
Palisander / stål ligger vel for tiden på ca. 20´ - den i bare palisander rundt 10´- 12´
Hvis du finner en....;)
 
Redigert:
Plukker opp denne; Det er ikke noen som har en idé om det er mulig å se/prøve en Paulistano noen plass i Bergensområdet?
 
IMG_0423.PNG
Noen tips til stol som burde få stå ved enden av teppet? Har sett mye på lc1 eller Jetson! Helst noen i krom og skinn! Noen med gode alternariver? :)
 
Har sett på denne @Edzilla men den ser ikke særlig behagelig ut? Flere tips? :D

Har to stk her hjemme. Pre. Knoll. Du får komme innom å teste de ut :cool:
Skal ikke påstå at de er veldig gode å sitte i. Men det er ikke så farlig når de er så vakre.
 
  • Liker
Reaksjoner: Lynch
Jeg prøver meg her blant dere stilbevisste stol-entusiaster! Jeg har en Ekstrem av Terje Ekstrøm (Varier) som er rimelig herja i stoffet. Er det noen av dere som vet om dette lar seg trekke om? Hvor kan dette gjøres og har noen av dere anelse om hva dette evt koster?