En tråd om kaffe

Og det er akkurat det skoen trykker litt.

Dei som lager en kopp eller 2 er jo bel å bra , men kunne lile gjerne hatt en filterinnsats så en kunne brygge opp i en Termos med en gang
Har en sammenleggbar dripper som kan settes direkte på termosen, men opplever at det kun fungerer på sommerstid. Ellers er kaffen kald før den er kommet i termosen. En større versjon av denne:

Vedlegg

• IMG_9325.png
    IMG_9325.png
    219,5 KB · Visninger: 0
Har en sammenleggbar dripper som kan settes direkte på termosen, men opplever at det kun fungerer på sommerstid. Ellers er kaffen kald før den er kommet i termosen. En større versjon av denne:
Er samme opplevelsen eg har hatt. Eg ser jo no at vi har behov for både å koke større mengde vann samt der går litt kaffi. Vi hadde lenge en slik primus hurtigkoker med presskanne system. Men det vart for drillet. Spørs om ikkje berre 2 kjeler er løsningen om en skal ha litt mengder .

Jeg bruker Sea to Summit X-brew (sammenleggbar dripper) med V60 papirfilter på tur. Finnes sikkert en bedre løsning, men jeg ble ikke helt dus med kokekaffe. Aeropress har jeg ikke testet. Enda.