En tråd om kaffe

Og det er akkurat det skoen trykker litt.

Dei som lager en kopp eller 2 er jo bel å bra , men kunne lile gjerne hatt en filterinnsats så en kunne brygge opp i en Termos med en gang
Har en sammenleggbar dripper som kan settes direkte på termosen, men opplever at det kun fungerer på sommerstid. Ellers er kaffen kald før den er kommet i termosen. En større versjon av denne:

Vedlegg

• IMG_9325.png
    IMG_9325.png
    219,5 KB · Visninger: 0
Har en sammenleggbar dripper som kan settes direkte på termosen, men opplever at det kun fungerer på sommerstid. Ellers er kaffen kald før den er kommet i termosen. En større versjon av denne:
Er samme opplevelsen eg har hatt. Eg ser jo no at vi har behov for både å koke større mengde vann samt der går litt kaffi. Vi hadde lenge en slik primus hurtigkoker med presskanne system. Men det vart for drillet. Spørs om ikkje berre 2 kjeler er løsningen om en skal ha litt mengder .

Jeg bruker Sea to Summit X-brew (sammenleggbar dripper) med V60 papirfilter på tur. Finnes sikkert en bedre løsning, men jeg ble ikke helt dus med kokekaffe. Aeropress har jeg ikke testet. Enda.

Aeropress er uten tvil den enkleste måten å få laget én kopp kaffe på jeg har prøvd, men jeg tror det kanskje er ukurant hvis man skal ha en termos. Jeg brygger med den anbefalte lavere temperaturen, og makskapasiteten på bryggeren er én norsk kaffekopp.