Tudor-tråden

D064B6C8-FA86-4B93-BD02-EDE088738817.jpeg

Hadde en del trøbbel med å få lov til å kjøpe spennen til skinnreimen til BB58 siden jeg ikke hadde kjøpt klokken i Norge(ja den er momset inn).
Stikk innom Bjerke i KJ, jeg får aldri noe annet enn knallbra service der.
 
Jeg har nå falt for fristelsen og kjøpt en overpriset BB58;)
Dessverre har jeg fått rett i mine bekymringer omkring litt lite justeringer på lenka/spenna. Enten er det for stort eller for lite og tillegg varierer håndleddet mye om det er varmt/kaldt.
I utgangspunktet er jeg ikke kjempeglad i natostropper selv om dette kan se kult ut. Hovedårsaken er at med nato blir klokka "unødvendig" høy.
Har noen erfaringer med stopper som bygger lite, eventuelt en litt grovere perlon som en BB58 kunne funke bra med......?
 
  • Liker
Reaksjoner: Kraken
Jeg har nå falt for fristelsen og kjøpt en overpriset BB58;)
Dessverre har jeg fått rett i mine bekymringer omkring litt lite justeringer på lenka/spenna. Enten er det for stort eller for lite og tillegg varierer håndleddet mye om det er varmt/kaldt.
I utgangspunktet er jeg ikke kjempeglad i natostropper selv om dette kan se kult ut. Hovedårsaken er at med nato blir klokka "unødvendig" høy.
Har noen erfaringer med stopper som bygger lite, eventuelt en litt grovere perlon som en BB58 kunne funke bra med......?

Mulig du har prøvd dette.. men hvis ikke, prøv denne metoden før du evt. klipper i de vanlige nato-remmene dine.
Da får du kun ett lag med stropp mellom klokke og håndledd, i stedet for to. Utgjør en større forskjell enn man skulle tro.

(Se fra 3 min ut i filmen)

 
  • Liker
Reaksjoner: allak og Serpico
Sjekk Nick Mankey Designs og The Watch Steward. Megafornøyd med førstnevnte, venter på sistnevnte. Kall det en stretchy nato som ikke bygger noe under klokken, så har du en fin beskrivelse. Helt konge stropp, jeg er frelst.

Bilde fra nå. Dessverre har motorsykkelen såpass begrenset lasteplass at jeg ikke dikk med flere klokker og verktøy, men her er det bare å bruke fantasien og tenke at det er en Tudor-rose på kronen.

E552BF0F-C318-4C69-AC80-4C3B1B1E82A2.jpeg
 
Var innom Askeland i Kristiansand og fikk klådd litt på denne lekre saken som de hadde på utstilling.
Står selv på liste for modellen med hvit skive og gleder meg ikke noe mindre til å få den på lanken etter dette.
Vis vedlegg 253005
Selv om jeg også liker den med hvit skive best er det der absolutt en stilig sak!
 
  • Liker
Reaksjoner: Berlu
Har prøvd å google serviceintervall på Tudor, med nyere manufakturverk, tre visere og stor dato. Noen som vet?
 
Tror ikke det. Dette mener jeg kun går på Pelagos. Muligend noen andre vet dette mer sikkert.
 
  • Liker
Reaksjoner: allak