Tudor-tråden

20211229_100933.jpg

For en vanvittig bærekomfort på denne. Har aldri hatt en klokke som er så behagelig på armen. Har tatt meg selv i å tro at jeg har glemt å ta på meg klokke flere ganger og må se etter for å sjekke.
Jeg var litt skeptisk når jeg kjøpte denne uprøvd pga av den litt spesielle kassen med fixed lugs, men det viste seg til å være helt ubegrunnet.
Sykt kul klokke! Måtte bare få det ut :D
 
Er det venteliste på fxd nå? Ser på Bjerke sine sider at man ikke kan bestille den. Før tror jeg det stod at man skulle ta kontakt for bestilling.
 
Ser ut som Bjerke har justert opp prisene på Rolex og Tudor nå, var vel ikke helt uventet..
 
Det er vel heller Rolex og Tudor selv som står for prisøkningen. Men ja, ting blir sjeldent billigere med årene.
 
Det stemmer selvfølgelig. Men foreløpig har ikke Tudor justert prisene på sidene sine, Bjerke har på sine sider :)

Tudor har justert prisene, ikke der du ser alle samlet, men går du inn på hvert enkelt objekt så er de satt opp.
 
  • Liker
Reaksjoner: KentOve
Vis vedlegg 275183
For en vanvittig bærekomfort på denne. Har aldri hatt en klokke som er så behagelig på armen. Har tatt meg selv i å tro at jeg har glemt å ta på meg klokke flere ganger og må se etter for å sjekke.
Jeg var litt skeptisk når jeg kjøpte denne uprøvd pga av den litt spesielle kassen med fixed lugs, men det viste seg til å være helt ubegrunnet.
Sykt kul klokke! Måtte bare få det ut :D

Veldig pen klokke. Har sittet litt på gjerdet i forhold til denne klokken fordi jeg har vært litt usikker på hvor stor den er på armen. 52mm (lug til lug) har vært litt avskrekkende for min del - selv om det kanskje er litt misledende som følge av den spesielle kassen (les: integrerte spring bars).

Kan du gi en liten pekepinn på dette sammenlignet med andre klokker?
 
Veldig pen klokke. Har sittet litt på gjerdet i forhold til denne klokken fordi jeg har vært litt usikker på hvor stor den er på armen. 52mm (lug til lug) har vært litt avskrekkende for min del - selv om det kanskje er litt misledende som følge av den spesielle kassen (les: integrerte spring bars).

Kan du gi en liten pekepinn på dette sammenlignet med andre klokker?
Jeg var også litt skeptisk til dette. Hvertfall siden jeg kjøpte den uprøvd og usett annet enn på bilder og nett. Men det viste seg til å ikke være noen grunn til å uroe seg, den er den desidert mest komfortable klokken jeg har. Størrelsesmessig bærer den omtrent akkurat som en 6-sifret submariner. Hvis du liker sub og trives med den størrelsen kommer FXD garantert til å innfri. Remmen som følger med er også utrolig komfortabel. Gummiremmen har jeg ikke prøvd enda, men de sier den er god den også.

Go for it :)
 
Men fordi om BB58 nå ofte er til salgs over skranke så forklarer vel ikke det hvorfor de legges ut for salg?
Jeg har to forskjellige BB58 og jeg har jo ikke noe mer lyst å selge de nå fordi om de er enklere å få tak i.
 
  • Liker
Reaksjoner: OBJ
Jeg tror ordet «mange» blir feil å bruke her.
Min oppfatning fra denne gale klokkeverden i ca 20 år er at de fleste som kjøper er enten folk som «bare skal ha en klokke til bruk» eller entusiaster som oss
Jeg tror folk som spekulerer i klokker er i fåtall.

Hype mener jeg er feil definisjon av både Tudor og BB58. Det er fint og solide klokker fra et fantastisk selskap som leverer kvalitet gjenspeilet i en fornuftig pris
 
  • Liker
Reaksjoner: titan og Andreasvikan
Jeg tror ordet «mange» blir feil å bruke her.
Min oppfatning fra denne gale klokkeverden i ca 20 år er at de fleste som kjøper er enten folk som «bare skal ha en klokke til bruk» eller entusiaster som oss
Jeg tror folk som spekulerer i klokker er i fåtall.

Hype mener jeg er feil definisjon av både Tudor og BB58. Det er fint og solide klokker fra et fantastisk selskap som leverer kvalitet gjenspeilet i en fornuftig pris

Tja, de første 15 av de 20 årene dine har kanskje vært sånn. De siste 3-5 årene har det vært en enorm økning i etterspørsel av klokker blant "folk flest" og det økonomiske aspektet (og motivene) har definitivt tatt større plass enn før.