Tudor-tråden

D171CC7E-C9EA-4E19-9230-5C57A2CD2674.jpeg
 
Tilgangen til og bruktprisene på Rolex nå sammenlignet med noen få år siden gir en pekepinn feks
Nå betviler ingen at prisene på mange klokkemerker har steget jevnt og trutt.
Basic tilbud og etterspørsel.
Spørsmålet var om det var «mange» eller «få» som har økonomiske motiver for å kjøpe Tudor eller om de er genuint interessert i å kjøpe seg en prima klokke.
 
Nå betviler ingen at prisene på mange klokkemerker har steget jevnt og trutt.
Basic tilbud og etterspørsel.
Spørsmålet var om det var «mange» eller «få» som har økonomiske motiver for å kjøpe Tudor eller om de er genuint interessert i å kjøpe seg en prima klokke.

Så du er er enig i at det har vært en «enorm økning i etterspørsel av klokker blant "folk flest"» ?
 
Men fordi om BB58 nå ofte er til salgs over skranke så forklarer vel ikke det hvorfor de legges ut for salg?
Jeg har to forskjellige BB58 og jeg har jo ikke noe mer lyst å selge de nå fordi om de er enklere å få tak i.
Nettopp. Skulle tro at BB58 ikke skuffer de fleste. Samtidig har det kanskje vokst frem en slags tinderkultur på klokkefronten også; spennende å prøve noe nytt og den stadige jakten på noe bedre:LOL: Det er lett å bli fristet av et stadig større tilbud av tester og bilder av klokker på nett.

Skal heller ikke se bort fra at korona har ført til større klokkeinteresse blant folk og at mange har mer penger å bruke på klokker. Vinmonopolet og butikker som selger trenings-/friluftsutstyr, klokker er pandemiene vinnere:unsure:
 
  • Liker
Reaksjoner: johage
Jeg tror ordet «mange» blir feil å bruke her.
Min oppfatning fra denne gale klokkeverden i ca 20 år er at de fleste som kjøper er enten folk som «bare skal ha en klokke til bruk» eller entusiaster som oss
Jeg tror folk som spekulerer i klokker er i fåtall.

Hype mener jeg er feil definisjon av både Tudor og BB58. Det er fint og solide klokker fra et fantastisk selskap som leverer kvalitet gjenspeilet i en fornuftig pris
Mulig , men før var det ikke ofte man så helt nye klokker solgt med påslag på finn som standard . Var heller ikke relativt vanlig med "artikler" om hvilke klokker som var gode investeringer.

Det var også vanlig at man la ut klokker for salg for mindre enn man hadde betalt.

Hvorfor er det feil å si at bb58 har hatt en del hype?
 
Har kjøpt og solgt BB58 noen ganger nå. Når jeg ikke har den, tenker jeg at "dette er jo den perfekte klokka på alle måter, hvordan kan jeg ikke ha den?". Men når jeg har hatt den noen måneder blir jeg litt lei. Den er for perfekt = litt kjedelig. Ingen rare quirks, ikke noe å klage på liksom (bortsett fra lenka kanskje). Ingen nye sider ved den å oppdage etter en tids bruk. Galskap? Ja.
 
Har kjøpt og solgt BB58 noen ganger nå. Når jeg ikke har den, tenker jeg at "dette er jo den perfekte klokka på alle måter, hvordan kan jeg ikke ha den?". Men når jeg har hatt den noen måneder blir jeg litt lei. Den er for perfekt = litt kjedelig. Ingen rare quirks, ikke noe å klage på liksom (bortsett fra lenka kanskje). Ingen nye sider ved den å oppdage etter en tids bruk. Galskap? Ja.

Samme tanker jeg gjør rundt min, men har ikke turt å selge ennå :ROFLMAO: Hvor er du nå da, solgt eller eier?