Tudor-tråden

Prøvde FXDen hos Bjerke i dag fordi jeg vurdere å bytte BB58 reservasjonen til den. Det blir jeg ikke å gjøre da den satt helt forferdelig på mitt håndledd. Det er nok å foretrekke å ha ovalt i stedet for rundt håndledd for å være komfortabel med denne.
 
  • Liker
Reaksjoner: chrbir og Frøiland
Prøvde FXDen hos Bjerke i dag fordi jeg vurdere å bytte BB58 reservasjonen til den. Det blir jeg ikke å gjøre da den satt helt forferdelig på mitt håndledd. Det er nok å foretrekke å ha ovalt i stedet for rundt håndledd for å være komfortabel med denne.
Kan nok tenke meg at det er sant som du sier @kire. Jeg kjøpte min uprøvd på fredag og var veldig spent på hvordan den skulle sitte. Jeg har relativt ovale håndledd og omkrets på 18-19cm. Og på min arm satt den helt perfekt. Faktisk en av de mest komfortable klokkene jeg har hatt. Glemmer helt at den er der til tider.
 
  • Liker
Reaksjoner: Frøiland og kire
Kan nok tenke meg at det er sant som du sier @kire. Jeg kjøpte min uprøvd på fredag og var veldig spent på hvordan den skulle sitte. Jeg har relativt ovale håndledd og omkrets på 18-19cm. Og på min arm satt den helt perfekt. Faktisk en av de mest komfortable klokkene jeg har hatt. Glemmer helt at den er der til tider.
Det vektlegger bare hvor viktig det er å prøve, mitt håndledd er i samme intervall, men sitter da helt annerledes.
Veldig bra at den passet for deg for den er jo veldig kul.
 
Til Far, fra Far.
B34872CC-D679-4B08-9F7A-2AC1CF2D0FCE.jpeg


4131CE96-8353-41A0-9008-EB12DD85F82D.jpeg


Førsteinntrykk etter en liten time; sinnsykt god komfort, og farger & finish er penere i virkeligheten enn på bilder! Har vel kun Seamaster 300 å sammenligne med, men Omegaen er ikke i nærheten av denne i komfort.
 
Til Far, fra Far.
Vis vedlegg 272496

Vis vedlegg 272497

Førsteinntrykk etter en liten time; sinnsykt god komfort, og farger & finish er penere i virkeligheten enn på bilder! Har vel kun Seamaster 300 å sammenligne med, men Omegaen er ikke i nærheten av denne i komfort.
Herlig! Gratulerer så mye. Jeg er knallfornøyd med min :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Stonefly og permagnar
Kule dei der.

Korleis føler dere dette reimfestesystemet fungerer?
For min del fungerer det meget godt. Utrolig komfortabelt. Jeg har ikke testet gummiremmen enda men stoffremen er upåklagelig. Ingen problem å justere den sånn man ønsker å ha den. Fungerer mer eller mindre som en Nato.
 
Tudor-godtfolk!

Jeg så på bildene av @TrondBond sin sølv-BB og ble litt overrasket. For meg ser det ut som om lumen er mørkere langskantene, særlig på time- og minutt-viseren. Dette har jeg ikke lagt merke til før.

Er det jeg som ikke har fått det med meg, er det bevisst fauxtinering fra Tudor eller bare bildet som lurer meg?


mvh
LarsB



282681_7e09d6d70db8cf783001ee87ed7622a5.jpg
 
Bildet som lurer deg, skygge fra kanten av timemarkørene og viserne ettersom lumen ligger litt nedi. Og kanskje det er litt mer glød i lumen mot midten pga tykkere lag, som gir inntrykk av mørkere kant.

I godt lys er lumen helt hvit og ser slik ut:

Tudor_geneve_001.jpg
 
Redigert:
Kan bekrefte at jeg innehar elendig fotokunnskaper, og man skal se på alle mine bilder med en klype salt.
Flott kokke, er det uansett. Hehe


Ja, den er absolutt flott. Det er bestemt ikke noen forsøk på å trekke ned annonsen din altså :)
Bildet som @sydvesterhar lånt viser den som jeg har oppfattet at den er.

Da var det ute av verden. Takk folkens.

LarsB
 
  • Liker
Reaksjoner: sydvester
Fikk telefon fra Bjerke i går og min BB58 hadde ankommet, ble forespeilet 24 måneder, men den kom etter 10 måneder. De sier at Tudor har økt produksjonen, tidligere har jeg fått oppgitt service-intervall på 5-7 år på MT5402 verket, nå har de endret det til 10 da de har funnet ut at det er tilstrekkelig.
 
  • Liker
Reaksjoner: kire
Fikk telefon fra Bjerke i går og min BB58 hadde ankommet, ble forespeilet 24 måneder, men den kom etter 10 måneder. De sier at Tudor har økt produksjonen, tidligere har jeg fått oppgitt service-intervall på 5-7 år på MT5402 verket, nå har de endret det til 10 da de har funnet ut at det er tilstrekkelig.

Gratulerer!

Hvilken versjon bestilte du?
 
  • Liker
Reaksjoner: Bullitt
Gratulerer! Og gøy at du gir oss en oppdatering på ventetid.
Jeg skrev meg opp for samme modell i april i år, så spenningen øker nå som det går mot den 9. måneden for min del :mrgreen:

Takk! Ja, veldig fint å bli overrasket i den retningen, håper du får din snart også (y)
 
  • Elsker
Reaksjoner: Kraken