Mose: Dør.Hvor mye jord må man legge på dagens gress/mose for å unngå at mose og løvetann kjemper seg opp til nytt ferdiggress?
Kjøp en sånn. La den stå ute sammen med ei bøtte nå et par uker når plenen våkner til liv for fullt. Plukk hver løvetann du finner. Intenst mange første uka. Nesten ingen slutten av uke to. Så kun enkelte tilfeller resten av sommeren. Funker som fjell!Hvor mye jord må man legge på dagens gress/mose for å unngå at mose og løvetann kjemper seg opp til nytt ferdiggress?
Har Panerai og hadde en slik løvetannplukker i fjor.Kjøp en sånn. La den stå ute sammen med ei bøtte nå et par uker når plenen våkner til liv for fullt. Plukk hver løvetann du finner. Intenst mange første uka. Nesten ingen slutten av uke to. Så kun enkelte tilfeller resten av sommeren. Funker som fjell!
Vis vedlegg 251418
Ps: brukes sammen med Toolwatch, eks Sinn, Sub eller Panerai.
Mose presses bort av en sunn plen. Bruk @Loevhagen sin metode. Litt gjødsel/rens og Vindern-geit
Klippo! Gressklipperens 3035! Eller Patek, man eier ikke en klippo. Har en i reserve til Vindern-geita som barna en dag skal arve.Jaja, da ville ikke min 29 år gamle Klippo mer.
Da var det bare å finne ny og legge ned setene i i3’n.
Gleder meg til å klippe ferdig i ettermiddag.
Vis vedlegg 251449
Jaja, da ville ikke min 29 år gamle Klippo mer.
Vis vedlegg 251449
Var deler til selvtrekket som ikke lot seg gjøre å skaffe, visst nok. Kan bruke den uten, så sånn sett «funker den bra». Skal forsøke å få tak i en brukt og lappe sammen.Det meste kan fikses på disse så det kan være verdt å la et verksted se på den, Klippo er i ferd med å fases ut, men du vil finne tilsvarende i Husqvarna etter hvert. Grattis med ny klipper!
Har akkurat kjøpt en til hytta.. varer den like lenge, slepp eg å kjøpe fleire..Jaja, da ville ikke min 29 år gamle Klippo mer.
Vis vedlegg 251449
ALDRI bruk en slik hvis du har perimetersikring og styrekabel for robotklipper.Kjøp en sånn. La den stå ute sammen med ei bøtte nå et par uker når plenen våkner til liv for fullt. Plukk hver løvetann du finner. Intenst mange første uka. Nesten ingen slutten av uke to. Så kun enkelte tilfeller resten av sommeren. Funker som fjell!
Vis vedlegg 251418
Ps: brukes sammen med Toolwatch, eks Sinn, Sub eller Panerai.
Mose presses bort av en sunn plen. Bruk @Loevhagen sin metode. Litt gjødsel/rens og Vindern-geit
Brudd i perimeterledning finnes best vha en gammel AM radio (google it). Funker ikke det er det nesten enklere å legge ny ledning for man famler i blinde.ALDRI bruk en slik hvis du har perimetersikring og styrekabel for robotklipper.Det har jeg gjort én gang. Brukte hele neste dag å finne perimeterbruddet...ha, ha.