Hagearbeid

Noen her som har fliskutter/kompostkvern å anbefale? Trenger en litt mer heavy duty enn hva Plantasjen etc selger…. Må kunne ta litt ok størrelse grener (minimum 5-6cm) og være mulig å flytte rundt. (Joda, jeg har lyst på en beltegående, men….).
 
Noen her som har fliskutter/kompostkvern å anbefale? Trenger en litt mer heavy duty enn hva Plantasjen etc selger…. Må kunne ta litt ok størrelse grener (minimum 5-6cm) og være mulig å flytte rundt. (Joda, jeg har lyst på en beltegående, men….).
Jeg gikk til innkjøp av en Alko Easycrush (husker ikke nummer i farten) før sommeren. Den fungerer ypperlig, men sliter med ferske kvister av f.eks. Lind-hekken vår. Og man vil jo bare kverne alt, med en gang. Snakket med en kamerat som er anleggsgartner og han smilte og sa: «Den er jo søt den!».

Rådet var å leie en skikkelig bensindrevet kvern de få gangene man faktisk trenger å kverne større greier.
 
Noen her som har fliskutter/kompostkvern å anbefale? Trenger en litt mer heavy duty enn hva Plantasjen etc selger…. Må kunne ta litt ok størrelse grener (minimum 5-6cm) og være mulig å flytte rundt. (Joda, jeg har lyst på en beltegående, men….).

De fleste elektriske tar opp til ca. 4cm, bensindrevet rundt 6cm og store hengermonterte på diesel kan ta opp til i hvert fall 19cm.