Rolex-vintage markedet er ekstremt lite i Norge og det meste blir noe tyngre å selge som en konsekvens men denne 5513 er et spesielt objekt selv på et internasjonalt perspektiv: det finnes ikke så mange av de sene 5513 ( med WG skive opprinnelig), det er få med en skive som har denne spesielle patina og ytterst få i en så flott stand. De fleste av oss tenker ofte på hvor mye de kan få igjen på kort sikt og det er klart at det ikke ser ut til å være noen som er villig til å betale 120K for denne her og nå men om jeg var etter en 5513 ( med den matte skiven eller med WG) og hadde 120K ville jeg spurt meg om hvor sannsynlig det er å finne en til i den stand.
Jeg går gjerne for eksemplarer som har levd litt og kanskje har noen servicedeler hvis det er estetisk og til riktig pris men innser at det er 3 regler når det gjelder pris: condition, condition, condition.
Jeg går gjerne for eksemplarer som har levd litt og kanskje har noen servicedeler hvis det er estetisk og til riktig pris men innser at det er 3 regler når det gjelder pris: condition, condition, condition.