Dress. Hvilke preferanser har du?

Så bilde av noen, ja, det var definitivt mye fra 90-tallet. Lave jakkeslag og knapper, brede og strukturerte skuldre, 6 ganger 1 dobbeltspent, jakker uten åpning, tre knapper på jakkeermet, dype dobbel legg på bukser. Men for all del, kan sikkert finne noen fine og tidløse frakker.

Får holde øye på finn.no, og se hva folk legger ut de kommende dagene. Tenker det blir mye ville fantasipriser der:)
https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=134974040
o_O
 
Så bilde av noen, ja, det var definitivt mye fra 90-tallet. Lave jakkeslag og knapper, brede og strukturerte skuldre, 6 ganger 1 dobbeltspent, jakker uten åpning, tre knapper på jakkeermet, dype dobbel legg på bukser. Men for all del, kan sikkert finne noen fine og tidløse frakker.

Får holde øye på finn.no, og se hva folk legger ut de kommende dagene. Tenker det blir mye ville fantasipriser der:)

Kan jeg spørre om hva dyp dobbel legg innebærer?o_O
 
FF6918E8-E70E-4881-87F6-F72976F53082.jpeg
Har sikret meg 10-11 «Røkke-dresser». Her er jeg i en av dem, luv it
 
  • Liker
Reaksjoner: Havvo og Edzilla
Ja, se de var en jakke allerede lagt ut. Den der er nok +/- 20 år gammel, ref. rød Brioni skrift. Før dem sto det "Brioni Roma" på logo, og de som kom etter - samme som finnes i dag, har hvit Brioni skrift og tråd over sort. Videre har den erketypisk 90-talls stil over seg, med tre knapper front (uten / delvis rull), lavere jakkeslag, og de tre knappene på armene.

Jeg liker Brioni godt, da de har et veldig rent snitt - med skarpe kanter, men dessverre ser mange av de eldre plaggene deres svært daterte ut, sammenlignet med andre merker. Har en Isaia dress fra slutten av 90-tallet, og den ser ut som en hvilken som helst moderne dress.
 
Ja, det var vel ingen tvil fra starten at dette var fra Røkke.

Ser folk prøver å få 10000-12000 kr for plaggene på Finn. Lykke til med det, disse jakkene er nok ikke verdt mer enn 500-1000 kr, på en veldig god dag.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Flott gjort av Røkke i alle høve, og så håpar eg at opportunistane på Finn går på ein smell. :)

For mange kan dette sikkert vere ei rimelig og god oppgradering av garderoben uansett om klesplagga er avleggs. Det er tross alt svært mange som ikkje har eit like bevisst forhold til dressen som ein del av medlemma her på Tidssonen.
 
  • Liker
Reaksjoner: Gin
Flott gjort av Røkke i alle høve, og så håpar eg at opportunistane på Finn går på ein smell. :)

For mange kan dette sikkert vere ei rimelig og god oppgradering av garderoben uansett om klesplagga er avleggs. Det er tross alt svært mange som ikkje har eit like bevisst forhold til dressen som ein del av medlemma her på Tidssonen.

For ikke å snakke om det faktum at man vil eie en kuriositet.
 
  • Liker
Reaksjoner: ErlingSG
Flott gjort av Røkke i alle høve, og så håpar eg at opportunistane på Finn går på ein smell. :)

For mange kan dette sikkert vere ei rimelig og god oppgradering av garderoben uansett om klesplagga er avleggs. Det er tross alt svært mange som ikkje har eit like bevisst forhold til dressen som ein del av medlemma her på Tidssonen.
Enig, jeg liker det. Ja, plaggene er noe utdaterte, men hvem ville ikke eid en Brioni/Zegna dress som i tillegg har litt historie? Om en er noenlunde lik i størrelsen som Røkke skal en ikke se bort ifra at en god skredder kan gjøre en fin jobb, som gjør at plagget kan brukes i flere år fremover. Skulle gjerne gjort et godt kupp selv om jeg hadde hatt mulighet til å være der. Inivistorene derimot kan ta seg en bolle. Fretex gjør dette for at plaggene skal kunne få et lengre liv, ikke at spekulanter skal ta 4-5-6-dobbel pris for å tjene penger.
 
Noen som vet ca hvor mye en MTM dress fra Corneliani koster hos L'Escalier uten målsømtillegg?
 
Leste et sted at Ferner Jacobsen har fått en ny samarbeidspartner for målsøm (Munro?) og at disse er langt rimeligere enn Corneliani. Noen som har erfaringer?
 
Jeg er på jakt etter gode dresser i tweed. Ønsker klassisk britisk stil. Jeg er bygd slik at jeg fort er avhengig av målsøm e.l. Hvor bør jeg utforske dette videre?