Dress. Hvilke preferanser har du?

Vest er jeg ikke spesielt kjent med, men hva med Menswear i denne prisklassen? De har f.eks. Ermenegildo Zegna.

For øvrig er jeg i samme situasjon som deg, men jeg trenger ny smoking. Hadde håpet i det lengste på at Cavour skulle ha smoking på salget, men den gang ei. Noen som har erfaring med Oscar Jacobson-smoking? Evt. andre gode alternativer, jeg ønsker peak lapels og ikke shawl collar.

Har gode erfaringer med Menswear. Kjøpte en smoking der senest i høst, med peaks så det holder, og fikk den meget pent tilpasset. Satt som et skudd.

Nå blir jo dette litt dyrere, men kanskje ikke på sikt.
Målsøm på Skabo. Sitter veldig pent, bra stoff - godt utvalg. Hyggelig eier med en diger Panerai.

Om du ikke lar deg lokke med på dyre knapper og div tilvalg gjetter jeg på ca 10K. Men da kommer de til å tilpasse og ordne helt til du er fornøyd.

Jeg har en blazer og en dress derfra, og så langt virker kvaliteten å være veldig bra.

Vest er jeg ikke spesielt kjent med, men hva med Menswear i denne prisklassen? De har f.eks. Ermenegildo Zegna.

For øvrig er jeg i samme situasjon som deg, men jeg trenger ny smoking. Hadde håpet i det lengste på at Cavour skulle ha smoking på salget, men den gang ei. Noen som har erfaring med Oscar Jacobson-smoking? Evt. andre gode alternativer, jeg ønsker peak lapels og ikke shawl collar.
Cavour har en outlet i Barcode nå, salg på smoking der

• Liker
Reaksjoner: Mavo
Takk for et meget godt tips, trodde den outleten kun var i gang under Black Friday! Hvor i Barcode ligger den?
Den ligger vel rett bortenfor DNB bygget, like ved Kiwi tror jeg (ihvertfall ikke mere enn et steinkast fra DNB). Altså i Dronning Eufemias gate vendt mot sjøen.

• Liker
Reaksjoner: Mavo
Mye bra hvis man er str 50 og oppover :)sjokkerende nok var 48 ganske ribbet, prøvde på smokingjakka i 50, men det blir for stort. Får krysse fingrene til neste salg, er ikke før i september;)

Det snakkes varmt om Cavour i denne tråden. Tenkte jeg skulle gi det en sjanse. Teste MTM. Er det noen forskjell på butikken i Rådhuspassasjen og Vikaterrasen? Hvilken foretrekkes?

Det snakkes varmt om Cavour i denne tråden. Tenkte jeg skulle gi det en sjanse. Teste MTM. Er det noen forskjell på butikken i Rådhuspassasjen og Vikaterrasen? Hvilken foretrekkes?
Vikaterassen er hovedbutikken, men jeg opplever service og kunnskapsnivå som like bra overalt.

• Liker
Reaksjoner: Thorvald